Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger virkelig hjelp til å velge hotell i Berlin. Har kun en hel dag, pluss litt av dagen før vi reiser hjemover, så må være sentralt til attraksjoner. For mitt reisefølge er det viktig med god frokost. Helst et hotell som tilby rom med rolig beliggenhet for god nattesøvn. Helst bra og gratis wifi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bodde på Hotell Fjord, Helt nytt og i rolig strøk, bare 5 min å gå til Potsdamer platz og en t-bane stasjon enda nermere. Vi gikk en dag helt opp til brandenburger tor via check point charlie og topografie des terrors, museum og bit av muren. 

Husk å ha kontanter for å betale på tog/t-bane første gangen. 

Anonymkode: e75ac...a85

Skrevet

Radisson Blu rett ved museumsinsel. Bedre beliggenhet i øst får man ikke og selve hotellet var veldig fint og behagelig. Ligger kun en kort spasertur unna Alexanderplatz og ellers er det s-bahnstasjon rett ved hotellet også.

Anonymkode: e811e...551

Skrevet

Scandic Potsdammer Platz, Bodd der en rekke ganger de siste årene. Ligger sentralt til. Lekerom for eventuelle barn i tilknytning til resturant/bar, og en super balkong utenfor! 

Skrevet

Valget falt på Radisson Blu. Fant et tilbud jeg tror er bra på hotels.com : kr 2100 for standard rom inkl frokost, gratis avbestilling. Så også på Melia Berlin, men der var det dårlig og begrenset internett ifølge TripAdvisor. Så også på Leonardo Berlin Mitte. Så for så vidt veldig ok ut, men prismessig virker det til at vi får mer for pengene på Radisson Blu. Tror det er gå distanse derfra til mange hovedattraksjoner ? 

Skrevet

Ville kjøpt dagskort på kollektivt nesten uansett hvor i byen dere skal bo. Det er en stor by og til dels lange avstander, selv i sentrum.

Skrevet (endret)

min erfaring er at AirBnB i Berlin nesten alltid slå bra an. Grand Hostel er også fantasktisk om du vil bo superbillig. Har liten erfaring med å bo dyrt. Men begge overnevnte har alltid blitt bra for min del. For øvrig har grand hostel den beste frokosten jeg noen sinne har sett på hostel.

Endret av Vesentlig
  • 3 uker senere...
Skrevet

Wow, dere betaler uten videre over 2000,- natta? Pr person??? Det er det jeg betaler for overnatting for ca. to uker i den byen. Men nå trives jeg med hostel like godt jeg da, du får enerom til €30,- med frokost, midt i sentrum.

Anonymkode: f3dfc...bfd

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, dere betaler uten videre over 2000,- natta? Pr person??? Det er det jeg betaler for overnatting for ca. to uker i den byen. Men nå trives jeg med hostel like godt jeg da, du får enerom til €30,- med frokost, midt i sentrum.

Anonymkode: f3dfc...bfd

Hvis det er mitt innlegg du sikter til, så har du forstått feil. Skulle først betale kr 2100 for oss begge i to netter inkl frokost, men fant så samme hotell til 1900,-. Kunne sikkert funnet noe rimeligere, men trives ikke med felles bad/dusj. Det blir altså 475 per pers per natt. Har også bestilt "free walking tour" og gratis inngang til Riksdagen. Så pengene flakser ikke avgårde....

• Liker 1
Gjest Sunhands
Skrevet

Du bør kjøpe et Welcome Card i Berlin. Superpraktisk da det er kart, attraksjoner og fri kollektiv inkludert. Mener det koster 30 euro for 3 døgn. 

Skrevet

Har noen vært i Berlin på julemarked og fått julestemning? Hvor er i såfall de hyggeligste områdene, og hvor er det greitt å bo for å være i gangavstand til disse?

Skrevet
På 5.11.2016 den 12.50, reiseglad skrev:

Har noen vært i Berlin på julemarked og fått julestemning? Hvor er i såfall de hyggeligste områdene, og hvor er det greitt å bo for å være i gangavstand til disse?

Se denne siden http://no.allexciting.com/berlin/christmas-markets/ . Selv har jeg valgt å bo i nærheten av Alexanderplass, og har forstått det slik at det da er ca 10 - 15 minutter å gå til "hovedattraksjonene". 

Skrevet
På 11/5/2016 den 12.50, reiseglad skrev:

Jeg elsker Berlin, men det er nok andre tyske byer som har mye bedre julemarked og slikt. Køln, Nürnberg eller Dusseldorf for eksempel. Jeg synes Berlin er helt klart best om sommeren.

Anonymkode: 42db1...50e

Skrevet

Har bodd på to forskjellige hotell, et vanlig og et leilighetshotell. H10 ku'damm var veldig sentralt og utrolig fint. Sana Berlin Hotel var moderne, men lite til å være leiligheter. 

Skrevet
På 16.10.2016 den 21.46, Vesentlig skrev:

min erfaring er at AirBnB i Berlin nesten alltid slå bra an. Grand Hostel er også fantasktisk om du vil bo superbillig. Har liten erfaring med å bo dyrt. Men begge overnevnte har alltid blitt bra for min del. For øvrig har grand hostel den beste frokosten jeg noen sinne har sett på hostel.

For de som liker AirBnb så, selv kunne jeg aldri tenkt meg den form for overnatting. Så og at TS ønsket en god frokost. En skikkelig god hotellfrokost er det neppe noen AirBnb som kan konkurere med.

Trodde forøvrig at AirBnb var forbundt i Berlin. Var jo ihvertfall snakk om at myndighetene ønsket å forby det, da det begynte å bli vannskelig for studenter o.l. å få tak i hybler fordi folk heller leiet ut til AirBnb.

Skrevet
På 10. november 2016 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Berlin, men det er nok andre tyske byer som har mye bedre julemarked og slikt. Køln, Nürnberg eller Dusseldorf for eksempel. Jeg synes Berlin er helt klart best om sommeren.

Anonymkode: 42db1...50e

Har vært i Berlin på sommeren, og likte meg godt. Men så har jeg bestilt billett dit nå før jul, så da må jeg ha et sted å bo :-) Og det må gjerne være i nærheten av julemarkeder, da mange andre attraksjoner allerede er opplevd.

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Er selv i berlin for øyeblikket, og vil bare tipse om og bruke uber til eventuell taxi. Det fungerer kjempebra og venter max 3 minutter på taxien uansett hvor man er. Betalingskortet legger man inn på uber på forhånd så når turen er over er det bare og si takk og ha det bra:) har selv hatt liten tid til og se alt da dagslyset forsvinner så fort og ting ikke er like gøy og Se når det er mørkt, synes vi da:) så vi har brukt en kombo med sightseeingbuss, vandring og uber-taxi :)og det er iiiiskaldt og gå rundt her nå.. har lyst til og reise hit om sommeren som noen nevnte her. Nå har jeg vel ikke svart på det du spurte om men ble engasjert fordi jeg er i berlin liksom:) hehe! Ser du har bestilt hotell nå! kos deg!! Berlin er nydelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...