Gå til innhold

Erfaringer vedr. finansieringsbevis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Håper noen av dere kan hjelpe meg litt.

Samboeren min og jeg fikk et finansieringsbevis av banken i går, som gir oss mulighet til å kjøpe bolig til totalt 7.000.000.

I telefonsamtale med banken forut for mottakelse av finansieringsbeviset sa rådgiveren at det, pga min samboers jobbsituasjon og forventede opprykk, var mulig at vi kunne få høyere lån og dermed kjøpe for nærmere 8.000.000 om noen måneder.

Vi har nå funnet en leilighet til 6.930.000 inkludert fellesgjeld, som vi etter planen ønsker å kjøpe etter at vi har vært på visning senere i dag.

I og med at leiligheten sikkert kommer til å gå 300.000 over takst, hvor sannsynlig er det at banken har noe å gå på i forhold til den oppgitte summen i finansieringsbeviset? Noen som har vært i lignende situasjon der de måtte be banken om "litt" til? 300.000 utgjør jo ikke så mye ekstra per måned over 25 år, og rådgiveren har allerede sagt at vi egentlig har mer betalingsevne enn fastsatt lånebeløp i fin.beviset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel egentlig bare å ringe banken?

Om det er greit å strekke det litt, eller om det er en absolutt grense?

• Liker 2
Skrevet

Megler sjekker med banken om at dere har tilgang til den summen dere byr (første bud). Så jeg hadde informert bankrådgiveren om planene deres og takst for at de skal være forberedt på å gi dere mer om det trengs.

I hvert fall, ikke by over låneevne til dere får et Ja fra banken.

Anonymkode: 22734...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...