Gå til innhold

Jeg vil sette ned foten. Men er redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg er drittlei av å gå å være usikker. Vi har vært "sammen" i et halvt år snart. Og vi kommer liksom ingen vei, vi har aldri snakket om forhold eller noe. Han skjuler ting for meg, han har ikke fortalt om meg til familien sin, og han har enda ikke til dags dato verken tatt meg med ut feks på middag eller kino. Jeg har spurt han noen ganger men får da beskjed om at det er mye å gjøre på jobben eller lignende. Vi har det ellers veldig fint sammen, han er her ca 5 dager i uka, vi lager mat og koser oss, vi har sex og vi ler og prater fint sammen. Han har tidligere sagt at han liker meg. Men nå er jeg lei, lei av å ikke vite hvor jeg har han. Så jeg har tenkt å sette meg ned for å prate med han, om hvor vi er og hva han egentlig tenker når det kommer til oss to. Men jeg vet ikke hva jeg skal si? Jeg er så redd for å skremme han bort. Jeg har en følelse på at han bare bruker meg for å ha noe å gjøre om dagene, men med en gang han kommer inn døra så er alt så fint igjen. Så da klarer jeg ikke å spørre. Er livredd for at han skal si at vi bare skal avslutte alt, men jeg klarer ikke å tenke mer på det. Skal jeg bare hoppe i det å si at jeg føler jeg er mer glad i han? Eller at jeg er redd for å bli skikkelig såra om han plutselig en dag stikker? Eller skal jeg bare bite i det sure eplet å si at nå er det nok, enten så fortsetter vi forholdet som voksne ærlige mennesker eller så kutter vi all kontakt? Åååå, jeg er så redd for å miste han, mange tårer er grått ikveld 😥 Han er virkelig drømmemannen, men jeg liker ikke følelsen jeg har på han 😞

Anonymkode: 1559a...d0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke grensene dine så har du svaret uansett, det er ikke noe å bruke mer tid på dersom man skal miste en som liksom skal være glad i deg for en slik grunn.

Anonymkode: a27bc...e78

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke grensene dine så har du svaret uansett, det er ikke noe å bruke mer tid på dersom man skal miste en som liksom skal være glad i deg for en slik grunn.

Dessverre så skjønte jeg ikke helt hva du mente nå? 

• Liker 1
Skrevet

Åpne deg opp for han helt ts :) Når man ikke åpner seg opp så går forhold aldri fremover. Å snakke om slike ting skal føre dere nærmere hhverandre, så det skal oppleves fint å ta sånt opp. Ikke ta det opp negativt, ta det opp som noe fint. Skaper sånt mer avstand, DA kan du undre deg... Og spørre han "jeg er her hos deg.. Er forelsket og vil ha oss frem. Kan du svare ærlig på hvorfor det føles negativt?"

Anonymkode: 8fb73...42d

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre så skjønte jeg ikke helt hva du mente nå? 

Beklager, er supertrøtt.

Hvis han ikke respekterer dine grenser, du har jo behov for trygghet og klar tale ikke sant? så la han gå- aldri vær redd for å la noe slikt forsvinne ut av livet ditt. Hvis han viser forståelse og ansvar i ord/handling så la han bli.

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åpne deg opp for han helt ts :) Når man ikke åpner seg opp så går forhold aldri fremover. Å snakke om slike ting skal føre dere nærmere hhverandre, så det skal oppleves fint å ta sånt opp. Ikke ta det opp negativt, ta det opp som noe fint. Skaper sånt mer avstand, DA kan du undre deg... Og spørre han "jeg er her hos deg.. Er forelsket og vil ha oss frem. Kan du svare ærlig på hvorfor det føles negativt?"

Dette er så riktig som det kan bli, ts. Hver gang jeg har vært i et dårlig forhold (? så har det oppstått avstand når jeg har tatt ting opp. Har vært som et spørsmålstegn hele veien.

Når jeg har vært i godt forhold, har jeg blitt godt imøtekommet når jeg tar opp ting jeg har på hjertet. 

Se hvordan han reagerer, ikke bare se på ordene hans men hvordan han oppfører seg og hva han gjør i handling..det skal vise deg klart og tydelig. Merker du mer avstand, så er det som regel dårlig tegn

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så riktig som det kan bli, ts. Hver gang jeg har vært i et dårlig forhold (? så har det oppstått avstand når jeg har tatt ting opp. Har vært som et spørsmålstegn hele veien.

Når jeg har vært i godt forhold, har jeg blitt godt imøtekommet når jeg tar opp ting jeg har på hjertet. 

Se hvordan han reagerer, ikke bare se på ordene hans men hvordan han oppfører seg og hva han gjør i handling..det skal vise deg klart og tydelig. Merker du mer avstand, så er det som regel dårlig tegn

Kan jeg spørre han om hva han egentlig vil med meg? At jeg har en følelse på at jeg er den som blir sittende igjen å være lei meg når han drar for han har funnet noe bedre å gjøre? Skal jeg si at det er best vi kutter kontakten for så å fortelle hvorfor jeg føler det som jeg gjør? Jeg syns det er vanskelig å komme på hva jeg skal si, det er liksom ikke noe som stemmer ved det jeg tenker på å si.. Men tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg❤️ Jeg skal se hvordan han er og ikke bare høre på hva han sier, jeg vet at det er best for meg å la han gå om han vil det. Men det føles helt forferdelig med tanke på at imorgen kan være siste gang jeg får være med han 😥

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre han om hva han egentlig vil med meg? At jeg har en følelse på at jeg er den som blir sittende igjen å være lei meg når han drar for han har funnet noe bedre å gjøre? Skal jeg si at det er best vi kutter kontakten for så å fortelle hvorfor jeg føler det som jeg gjør? Jeg syns det er vanskelig å komme på hva jeg skal si, det er liksom ikke noe som stemmer ved det jeg tenker på å si.. Men tusen takk for at dere tar dere tid til å svare meg❤️ Jeg skal se hvordan han er og ikke bare høre på hva han sier, jeg vet at det er best for meg å la han gå om han vil det. Men det føles helt forferdelig med tanke på at imorgen kan være siste gang jeg får være med han 😥

Snu tankegangen: Hva vil du med han???? sett grenser, bli tøffere!

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær "unnskyld at jeg er til". Ta plass, vis følelser, ha forventninger til han og dere..lev ut forelskelsene. Våg å være skuffet hvis noen skuffer deg, våg å sett grenser for deg selv. Ta opp ting som plager deg, forvent at en som liker deg ØNSKER at du tar opp ting som plager deg. For de menneskene som ikke vil at du skal ha grenser, de menneskene som vil at du skal være usikker og plaget, de menneskene som ikke vil høre hvordan du opplever ting og hva du synes er vanskelig, de menneskene som rynker på nesa når du prøver å komme nær dem, de som tolker dine behov som idiotisk - de skal du ikke bry deg om. 

De menneskene du skal bry deg om, er de som ønsker alt det som er nevnt for deg. For de ønsker deg det beste, ts. La dem være et godt eksempel, og gi faen i hva de andre synes om deg. 

Hvis han er negativ til at du tar opp ting som dette, er han ikke "en av dem" ts. Alle som er glad i deg, vil at du skal våge.

Skrevet

TS: Så dere er fem dager i uka hjemme hos deg? Hender det at dere er hjemme hos han i blant? Hvis ikke, så synes jeg at etter seks måneder sammen er det på tide at du ser hvordan han har det hos seg. Nekter han, så håper jeg han har en svært god grunn.

Bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...