Gå til innhold

Hva er å forvente av nabostøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du bor tett hva må man forvente av lyder fra naboen? 

Har man folk over må man vel forvente å høre de gå over gulvet. Men sex lyder, krangling og andre ting? 

Hvis man vil bo i byen må man vel forvente å høre litt til naboen? 

Er unge mennesker mer lettvinte på dette enn eldre? 

Hva syns du er innafor å høre fra naboene? 

Anonymkode: 51e19...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du bor tett hva må man forvente av lyder fra naboen? 

Har man folk over må man vel forvente å høre de gå over gulvet. Men sex lyder, krangling og andre ting? 

Hvis man vil bo i byen må man vel forvente å høre litt til naboen? 

Er unge mennesker mer lettvinte på dette enn eldre? 

Hva syns du er innafor å høre fra naboene? 

Anonymkode: 51e19...d96

Jeg tenker at man ikke skal høre noe særlig til naboene i byen.

Da bør man isolere sin leilighet..

I byen skal det være ordensregler/trivselsregler i en bygård og stilletider skal respekteres. Hvis ikke kastes de ut/først bøter/advarsler.

Anonymkode: 453dc...1a5

Skrevet

Jeg syntes det er forskjellig fra situasjon til situasjon.

Om jeg EN kveld hører naboene ha seg så flirer jeg bare litt for meg selv og setter på TVen. Om jeg hører det hver kveld blir det ett problem.

Om naboene har sagt ifra at de har forspill så lar jeg det som regel gå litt lenger enn om jeg ikke var forberedt. De fleste drar jo ut på byen mellom 11-12 så det roer seg som regel før jeg legger meg i helgen uansett. Nachspiel som vekker meg derimot, det har jeg lite til overs for. Spesielt fyllekrangel ute på parkeringsplassen.

Pusser de opp og de vet at det kan holde på leeenge så syntes jeg de burde respektere litt, og kanskje ikke gjøre så naboene hører drilling og banking fra 0800-2000 på kvelden, selv om det er lov. Ikke akkurat det beste for å opprettholde et godt naboskap.

Krangler syntes jeg faktisk er litt interessante om de er såpass at jeg hører dem. (Innenfor rimelighetens grenser altså). Så da er det heller de som kanskje blir brydd hvis jeg sier at jeg hører de krangle. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at når man bor tett på andre mennesker må man både ta litt mer hensyn og forvente mer støy. Bor man i en (lytt) blokk trenger man ikke danse eller spille høy musikk hver kveld, men man skal selvsagt leve normalt det inkluderer sex, krangling, at man går over gulvet, at barn skal få leke og ha det gøy, at man har en fest i ny og ne osv.  I enebolig kan man regne med mindre støy fra naboenes innendørsaktiviteter, men da får man til gjengjeld lyden av gressklippere, folk som pusser opp, barn som sykler, springer og leker i hagene og gatene osv. Det er vanligvis ordensregler i borettslag som sier at det skal være stille om natten (mellom 23 og 7) og at spesielt støyende aktiviteter helst skal foregå før kl 20. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nok litt lavere terskel enn hva mange har på hva jeg blir irritert på, men jeg prøver så godt jeg kan på å ikke si i fra om alt mulig lengre. Det har jeg gjort før andre steder, og da ble jeg jo kjent for at jeg var lett å irritere. Så det vil jeg ikke at skal skje igjen. 

Lyder av personer som går i en leilighet over en må være helt ok. 

Det jeg ikke liker er hopping. Tror dama over oss trener med ett eller annet inne, da vi ofte hører hopping (de har ingen store barn), og skyving av møbler. 

Festbråk/svært høy bass-musikk i naboleiligheten gjør ikke livet godt for meg. Jeg vil helst ha det stille. Sier sjelden noe på det, men mistrivselen min øker da. Skjønner også at før klokka er 23 har jeg ikke noe å si.

Babygråt er helt ok. Jeg liker det ikke, men babyer kan jo ikke snakke slik som oss andre. Så det sier jeg selvsagt ingenting på.

Sexlyder har jeg enda ikke hørt fra andre. :fnise:

Krangling er ok så lenge det ikke er hver dag.

Hvis noen av de aller nærmeste naboene har bygningsarbeidere enten på, eller rett ved, der vi bor over lengre tid, ved ulike typer klokkeslett, og på lørdager + søndager; DA BLIR JEG IRRITERT OG SIER I FRA!! (På søndagene).

Kunne også dratt fram andre eksempler.

Anonymkode: 02ae5...659

Skrevet

Man må dessverre tåle en støyt. Og unge mennesker er absolutt ikke nødvendigvis roligere enn eldre. Jeg og sambo bodde under en 27 år gammel mann for litt siden, og han hadde nachspiel hver eneste fredag og lørdag i et halvt år. Vi klagde til han sikkert 10 ganger hver gang, ringte huseier 3 ganger og til slutt måtte vi ringe politiet. Likevel sluttet det ikke før han ble kastet ut. 

Anonymkode: 67287...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...