AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Har et stort prosjekt i et fag på skolen, og siden læreren ikke er tilgjengelig på skolen så sender jeg mail når jeg lurer på noe ang. prosjektet. Hun har jo selv sagt at vi bare må sende mail om vi lurer på noe, og at det gjør henne ''glad'', men jeg er redd jeg irriterer henne når jeg spør så ''mye''. Det er snakk om 3 mail ca siden mandag forrige uke - 3. Oktober. Jeg har en sterk følelse av at denne læreren ikke liker meg, på måten hun snakker med meg på og svarer på mailene mine. I tillegg gir hun meg 3 på hver eneste prøve, og før denne lærer fikk jeg bare 4 og 5 fra alle andre lærere i dette faget. Veldig frustrerende, så jeg prøver å få bedre karakter selvsagt og vise at jeg følger med i timen ved å spørre henne om ting på skolen og enkelte ganger på mail, men vil jo ikke bli så irriterende at hun begynner å hate meg liksom... Anonymkode: 483cc...4e4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Misliker hun deg vil hun gjøre det uansett hva du gjør. Kanskje smiskingen din er noe av grunnen til at hun ikke liker deg, og du gjør det bare verre om du prøver få henne til å like deg? Anonymkode: 15dd3...e8d 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Misliker hun deg vil hun gjøre det uansett hva du gjør. Kanskje smiskingen din er noe av grunnen til at hun ikke liker deg, og du gjør det bare verre om du prøver få henne til å like deg? Anonymkode: 15dd3...e8d ''Smiskingen'' begynte jo for rundt 3 uker siden bare, og jeg har hatt denne læreren i et år allerede, og jeg har aldri gjort noe lignende før (mot noen som helst, jeg er egentlig ikke typen til å smiske), men jeg er tom for ideer for hvordan jeg skal få henne til å bli mer ''hyggelig'' mot meg. Kjipt hvis hun dømmer meg og gir meg dårlig karakter, for det ødelegger faktisk fremtiden min. Anonymkode: 483cc...4e4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg er lærer. Ikke noe problem å få e-poster av elever. Bare hyggelig! Anonymkode: c6ad0...c43 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer. Ikke noe problem å få e-poster av elever. Bare hyggelig! Anonymkode: c6ad0...c43 Samme med meg,jeg er også lærer. Men er du sikker på at denne læreren misliker DEG spesielt, og at hun gir DEG spesielt dårlige karakterer? Hun er ikke bare generelt sur og streng? Merkelig å mislike elever når du er lærer, det har jeg faktisk aldri gjort selv. Eleven skulle vært direkte ond for at jeg ikke skulle ha funnet noe å like ved h*n. Det er dessuten viktig når du er lærer å behandle alle likt,selvsagt med unntak som at du må gi bråkete elever mer tilsnakk osv. Anonymkode: 5450b...175 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Nå må elever slutte å tro at de får en dårlig karakter (i deres øyne) på grunn av at læreren ikke liker dem. Hun vurderer nok litt annerledes, eller litt strengere, enn de andre lærerne du har hatt. Dette er ikke uvanlig. Når hun også har sagt at det bare er å sende e-post og at hun synes det er hyggelig virker det bare som at du overanalyserer situasjonen. Stol på henne når hun sier at det ikke er noe i veien med e-post. Anonymkode: 9b651...96a 14
Gjest UhuruPeak Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 Hvis du kan finne ut av det ved feks et enkelt Google søk ja. Da er du irriterende.
stan Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 En lav karakter betyr ikke at læreren ikke liker deg. At du fikk bedre karakterer i faget før betyr ikke allverden, fagene blir mer krevende etterhvert som du går på skolen. Det stillers større krav i de høyere trinn. Men en lærer kan bli irritert om spørsmålene er om ting som det allerede er informert om. Eller ting man ville raskt ha funnet om man sjekker lærebok eller tilsvarende. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må elever slutte å tro at de får en dårlig karakter (i deres øyne) på grunn av at læreren ikke liker dem. Hun vurderer nok litt annerledes, eller litt strengere, enn de andre lærerne du har hatt. Dette er ikke uvanlig. Det er heller ikke uvanlig at lærere gir forskjellig karakter avhengig av hvem som leverer inn besvarelsen. Anonymkode: d900d...b15 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke uvanlig at lærere gir forskjellig karakter avhengig av hvem som leverer inn besvarelsen. Anonymkode: d900d...b15 En lærer skal alltid vise til måloppnåelse i forhold til læreplanen og det er slutt på trynefaktor i skolen. Anonymkode: a4ec1...ea2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke uvanlig at lærere gir forskjellig karakter avhengig av hvem som leverer inn besvarelsen. Anonymkode: d900d...b15 Dette stemmer. Jeg kommer rett ut ifra videregående og har selv opplevd og sett flere av disse tilfellene. Det er gjerne elever som skiller seg ut i mengden på enten en positiv eller negativ måter og karakterene går deretter. Språklærere som beskylder 2'er elever for juks dersom det plutselig blir en 4'er på neste prøver og krever ekstraprøve på grunn av dette, gymlærer som har en klart bedre tone med dem som spiller på samme fotballag som han selv, jenter som drømmer om å gå på samme universitet som engelsklæreren og får ekstra "hjelp" i faget. Selv har jeg ikke opplevd noe negativt selv, men mye urettferdighet har jeg sett. Blant annet var jeg bestandig 1/3 "tilfeldige" som skulle få prøven kryssrettet.. Sannsynligheten for at dette var tilfeldig er nærmest lik 0. Ellers så har jeg selv opplevd å være "engleeleven" til diverse lærere og ble gjerne trukket opp i karakter dersom jeg lå på vippen siden læreren "kjente meg godt nok" til å vite at jeg kunne stoffet. Jeg tror ikke at lærere nødvendigvis er klar over det selv, men det er da en grunn til at elever på 5 og 6 nivået gjerne går ned til eksamen (også meg) Anonymkode: ff0b7...c9d 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #12 Skrevet 13. oktober 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må elever slutte å tro at de får en dårlig karakter (i deres øyne) på grunn av at læreren ikke liker dem. Hun vurderer nok litt annerledes, eller litt strengere, enn de andre lærerne du har hatt. Dette er ikke uvanlig. Når hun også har sagt at det bare er å sende e-post og at hun synes det er hyggelig virker det bare som at du overanalyserer situasjonen. Stol på henne når hun sier at det ikke er noe i veien med e-post. Anonymkode: 9b651...96a Jeg føler kanskje at jeg også overanalyserer situasjonen. Jeg er ganske ''sensitiv'' og den minste ting kan få meg til å overtenke mye... Men altså, det er ikke karakteren som får meg til å undre på om hun misliker meg. Det er måten hun snakker med meg på, og måten hun svarer på mail. Hun har såkalte favorittelever i klassen også. Hun har direkte sagt til enkelte elever når de har gjort det litt dårlig at hun ''vet de er sekser elever'', og derfor ikke gir meg fullt så lav karakter som de egentlig burde hatt. Dette har hun sagt foran klassen, så må jo undre om hun har favoritter.... 5 timer siden, UhuruPeak skrev: Hvis du kan finne ut av det ved feks et enkelt Google søk ja. Da er du irriterende. Nei tingene jeg har spurt om har ikke vært så enkelt som å google eller lese i boka eller på powerpointer. Anonymkode: 483cc...4e4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #13 Skrevet 13. oktober 2016 Det betyr ikke nødvendigvis at hun har favorittelever fordi hun påpeker at de er flinke. Kan ikke som lærer selv si at jeg liker noen elever så veldig mye bedre enn andre, men det er jo i såfall personlighetene deres jeg liker, ikke evnene deres. Jeg har mange elever med toppkarakter som er veldig stille,og som jeg derfor ikke har klart å få et så godt forhold til (selv om jeg har prøvd.) Så har jeg mindre begavede elever som er supersøte og blide. Men karakterene deres er som de er uansett. Anonymkode: 5450b...175 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #14 Skrevet 14. oktober 2016 På 12. oktober 2016 den 21.31, AnonymBruker skrev: Nå må elever slutte å tro at de får en dårlig karakter (i deres øyne) på grunn av at læreren ikke liker dem. Hun vurderer nok litt annerledes, eller litt strengere, enn de andre lærerne du har hatt. Dette er ikke uvanlig. Når hun også har sagt at det bare er å sende e-post og at hun synes det er hyggelig virker det bare som at du overanalyserer situasjonen. Stol på henne når hun sier at det ikke er noe i veien med e-post. Anonymkode: 9b651...96a Enig. Jeg er også lærer, og mitt forhold til elevene er bra, helt uavhengig av karakterer. Utrolig merkelig at elever ikke skjønner dette.. Eller, jeg tror de skjønner det, men at de må ha "noe" å skylde på når det egentlig er deres egen feil at prøven eller innleveringen ikke gikk som forventet. Anonymkode: 0d9d3...406 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 #15 Skrevet 16. oktober 2016 På 14.10.2016 den 21.12, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg er også lærer, og mitt forhold til elevene er bra, helt uavhengig av karakterer. Utrolig merkelig at elever ikke skjønner dette.. Eller, jeg tror de skjønner det, men at de må ha "noe" å skylde på når det egentlig er deres egen feil at prøven eller innleveringen ikke gikk som forventet. Anonymkode: 0d9d3...406 Det er mange forskjellige typer lærere, og selvsagt er ikke alle like redelige og rettferdige. Forskjellige mennesketyper finnes overalt i yrkeslivet. Noen elever bruker sikkert "trynetillegg/fradrag" som et påskudd for å unnskylde dårlige prestasjoner, men jeg har sett direkte stygg forskjellsbehandling som helt klart har vært basert på at læreren ikke likte eleven. Heldigvis er de fleste lærere mer seriøse enn dette, men det er naivt å tro at slikt ikke forekommer. Anonymkode: f45e1...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå