Nick Etmitt Skrevet 21. november 2004 #1 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis du ber Gud gjøre noe kalles det bønn. Hvis Gud ber deg om å gjøre noe er det schizofreni. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 21. november 2004 #2 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis du selv mener du er Gud, så er det kanskje slik, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 21. november 2004 #3 Del Skrevet 21. november 2004 8) Hvis gud ber deg osv. Da betyr det vel at du synes du hører stemmer som befaler et eller annet. Det er jo vanligvis ikke noe sunnhetstegn for å si det mildt. Noen synspunkter fra andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 21. november 2004 #4 Del Skrevet 21. november 2004 Hvis du ber Gud gjøre noe kalles det bønn. Hvis Gud ber deg om å gjøre noe er det schizofreni. :-) Når du ber til Gud er det bønn, når Gud ber deg gjøre noe, da planter han de i hjertet. Og det er så konkret at du bare VET at det kommer fra Gud og ikke fra tankelivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alisia4 Skrevet 21. november 2004 #5 Del Skrevet 21. november 2004 8) Hvis gud ber deg osv. Da betyr det vel at du synes du hører stemmer som befaler et eller annet. Det er jo vanligvis ikke noe sunnhetstegn for å si det mildt. Noen synspunkter fra andre? Vist du hadde hørt stemmer, da er du scisofren og det er ikke fra Gud. Når Gud "taler" til deg så gjør han det til hjertet. Forstod du den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 22. november 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 22. november 2004 Vist du hadde hørt stemmer, da er du scisofren og det er ikke fra Gud. Når Gud "taler" til deg så gjør han det til hjertet. Forstod du den? Nei, jeg forstår ikke. Taler du i tunger nå igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 22. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 22. november 2004 Når du ber til Gud er det bønn, når Gud ber deg gjøre noe, da planter han de i hjertet. Og det er så konkret at du bare VET at det kommer fra Gud og ikke fra tankelivet. Og hvordan VET du så dette? Såvidt meg kjent er religion TRO og ikke vitenskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #8 Del Skrevet 22. november 2004 hvordan VET du så dette? Såvidt meg kjent er religion TRO og ikke vitenskap.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #9 Del Skrevet 22. november 2004 Nei, jeg forstår ikke. Taler du i tunger nå igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 22. november 2004 #10 Del Skrevet 22. november 2004 :oops: :-? Himlens navn å rike. Prøver å sitere her, men det gikk vist ikke helt som det skulle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alisia ikke innlogget Skrevet 22. november 2004 #11 Del Skrevet 22. november 2004 Meg igjen som var gjest over. Glemte å logge inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 22. november 2004 #12 Del Skrevet 22. november 2004 Personlig tror jeg at de såkalte "kallene" enkelte påstår de får er en kjemisk reaksjon i kroppen som gjør at følelsen er spesiell. Man kan si at det er så klart og tydelig at det må ligge no mer over det, men jeg tror nok heller det er hjernen som tolker tankene på en spesiell måte som gjør at det blir en kjemisk reaksjon. Om det så er elektriske impulser som går gjennom kroppen eller hva det enn er. Jeg synes filmen Jeanne d'Arc kommer med et flott spørsmål: "What make you think that the Lord Allmighty, creator of Heaven and Earth, need you, and speaks to you?" En annen ting jeg lurer på.. om Gud gir sine troende kall, hvorpå de får en fantastisk følelse, hva kan man da kalle det de ikke-troende får, når følelsen er den samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 22. november 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 22. november 2004 Personlig tror jeg at de såkalte "kallene" enkelte påstår de får er en kjemisk reaksjon i kroppen som gjør at følelsen er spesiell. Man kan si at det er så klart og tydelig at det må ligge no mer over det' date=' men jeg tror nok heller det er hjernen som tolker tankene på en spesiell måte som gjør at det blir en kjemisk reaksjon. Om det så er elektriske impulser som går gjennom kroppen eller hva det enn er. Jeg synes filmen Jeanne d'Arc kommer med et flott spørsmål: "[i']What make you think that the Lord Allmighty, creator of Heaven and Earth, need you, and speaks to you?" En annen ting jeg lurer på.. om Gud gir sine troende kall, hvorpå de får en fantastisk følelse, hva kan man da kalle det de ikke-troende får, når følelsen er den samme? Det som slår meg som forunderlig er at ingen skjønte at dette var en fleipe-tråd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 22. november 2004 #14 Del Skrevet 22. november 2004 hehe skjønte at det begynte som det;) men jeg svarer på de lengre ned jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 22. november 2004 #15 Del Skrevet 22. november 2004 Man skal ikke fleipe med folk som hører stemmer. Det er ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. november 2004 #16 Del Skrevet 25. november 2004 Man skal ikke fleipe med folk som hører stemmer. Det er ikke pent. Hvorfor ikke? Mener ikke å være lei, men hvorfor kan man ikke fleipe med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 25. november 2004 #17 Del Skrevet 25. november 2004 8) Fordi at denslags tyder på en psykisk lidelse som trenger proffesjonell behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Halvallah Skrevet 25. november 2004 #18 Del Skrevet 25. november 2004 8) Fordi at denslags tyder på en psykisk lidelse som trenger proffesjonell behandling. Hvordan vet du at det ikke er gud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherubino Skrevet 25. november 2004 #19 Del Skrevet 25. november 2004 Hei halvalla. Hvis det var gud som snakket til knivdrapsmannen på trikken for en tid siden så er det jo forsåvidt logisk. Men da må det ha vært den gammeltestamentlige og blodtørstige moloken vi kan lese om der, og ikke han som gikk over til kristendommen i ca år 0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå