Gå til innhold

terminfritak?

Blomsterenka

Anbefalte innlegg

Innebærer et terminfritak på boliglånet, at jeg likevel betaler rentene, eller kun at jeg slipper avdrag... dvs innebærer det at om jeg blir innvilget et terminfritak, så betaler jeg ingenting den måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Lånekassen (terminfritak høres ut som Lånekassen).

Jeg vet at man kan avtale med banken avdragsfrihet for en periode. Det betyr vanligvis at man betaler renter.

Skal man hoppe over en betaling av et lån med månedsforfall kan man også avtale at man ikke betaler renten - den blir i såfall lagt til totalbetalingstiden.

Så dette må du nesten spørre den aktuelle låneinstitusjon om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjøner ikke helt hva du mener med terminfritak?

Vil anta at en total utsettelse med termin betyr at du slipper å betale i det hele tatt, og at rentene løper slik at du innfrir senere og lånet totalkt sett blir dyrere.

Avdragsfrihet medfører at du kun betaler renter og dermed utsetter nedbetalingstiden med en termin.

Betaler du ingenting kan nedbetalingstiden bli mye lenger enn det, avhengig av hvor lang utsettelse du har og hvor høyt lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket det. Terminfritak betyr at jeg ikke betaler verken renter eller avdrag den måneden jeg evt søker for.

Er klar over at det ikke tilsier at banken gir meg pengene, er også klar over at hadde jeg bundet renta, ville jeg ikke kunne fått innvilget terminfritak om jeg trengte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...