AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Når sluttet du med temp måling i endetarm på barnet ditt? Har lest at slik måling blir mest nøyaktig.....men trodde det kun ble gjort på babyer.....gjøres det f.eks på skolebarn også? Hvis ikke-hva gjør du i stedet? Anonymkode: 59ee2...cc8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Under armen, under tunga, i øret Ser jo om barnet har feber eller ikke. Er man i tvil på litt større barn, virker det dårlig, så hadde jeg tatt en temp bak. Anonymkode: 65d9d...f65
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #3 Skrevet 13. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Under armen, under tunga, i øret Ser jo om barnet har feber eller ikke. Er man i tvil på litt større barn, virker det dårlig, så hadde jeg tatt en temp bak. Anonymkode: 65d9d...f65 Tar du og plusser på 0,6 når du tar under armen? Slik trodde jeg man skulle gjøre. Men fikk beskjed fra legevakten at slik gjør man ikke lenger. Anonymkode: 481f4...935
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Vi driver ikke å febermåler med mindre barna skulle bli svært slappe og varme noe vi enda ikke har opplevd. Anonymkode: 4b614...7c1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 Vi bruker sånn "laser" greie til å måle i panna når vi ønsker en indikasjon og ikke vil plage barnet for mye (ved hyppige målinger). Også måler vi rektalt innimellom (i forbindelse med bleieskift) og når han er veldig dårlig (når det er viktig å få mer nøyaktig måling). Han er 6år, men er moderat psykisk utviklingshemmet så ville muligens ikke målt rektalt om han hadde hatt en normal kognitiv utvikling. For å kjenne om han har feber trenger jeg ikke å måle egentlig. Det er bare å kysse på panna så kjenner jeg om han har skikkelig høy temp eller bare lett feber (alltid tenkt det er tull å kjenne på den måten, men det fungerer). Har en gutt som har vært mye syk da Anonymkode: 10aeb...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå