Gå til innhold

fredagskos som er barnevennlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å be et vennepar med en 4 åring på litt fredagskos. Aner ikke hva vi skal servere... Hva spiser unger på den alderen?? Noe som voksne og liker. Tips?

Anonymkode: 5c50b...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Margit Spat

En av fireåringene i familien spiser «alt mulig», mens en annen spiser «ingenting». Den som er altetende har f.eks digget sushi helt siden h*n begynte med fast føde, og så lenge ting ikke er utpreget salt eller sterkt krydret, så spiser h*n stort sett det meste. Den andre liker best veldig milde og søtlige smaker, og foretrekker pannekaker, pølse, pasta (med sausen ved siden av, fordi h*n ikke vil ha ting blandet) og veldig «snill» pizza. 

Selv ville jeg spurt foreldrene. Hvis du ikke ønsker å gjøre det, ville jeg satset på taco (med både skjell og lefser), men brukt mindre tacokrydder enn vanlig til kjøttet. Fordelen med taco er jo at man kan plukke og mikse hva man vil.

Endret av Margit Spat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Margit Spat skrev:

En av fireåringene i familien spiser «alt mulig», mens en annen spiser «ingenting». Den som er altetende har f.eks digget sushi helt siden h*n begynte med fast føde, og så lenge ting ikke er utpreget salt eller sterkt krydret, så spiser h*n stort sett det meste. Den andre liker best veldig milde og søtlige smaker, og foretrekker pannekaker, pølse, pasta (med sausen ved siden av, fordi h*n ikke vil ha ting blandet) og veldig «snill» pizza. 

Selv ville jeg spurt foreldrene. Hvis du ikke ønsker å gjøre det, ville jeg satset på taco (med både skjell og lefser), men brukt mindre tacokrydder enn vanlig til kjøttet. Fordelen med taco er jo at man kan plukke og mikse hva man vil.

Sant sant! Hvis jeg steker kjøttdeig både med og uten krydder må det være bankers. Tror ikke der er en kresen unge.

Anonymkode: 5c50b...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere på kveldsmat? Godt brød og rundstykker, likt pålegg, eggerøre, stekte karbonader eller pølser. Hva du syns er godt? Da finner sikkert barnet noe det liker og )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Pølse i lompe med ketchup, pizza uten for mye sterke/rare ingredienser, taco med mild tacosaus og rømme, kylling med champignonsaus og ris, tomatpølsegryte fra Toro med pølsebiter og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sønnen min hadde vært i ekstase om du hadde servert pasta med fetaost, grønne og svarte oliven, og spekeskinke. 
Hadde du servert pasta med kjøttsaus hadde han nektet spise. 
Taco med kjøttdeig spiser han ikke, vi lager taco med kyllingbiter. 
Alt av pølse er uaktuelt... 
Pizza med pepperoni, oliven, fersk sopp og paprika går ned på høykant her. 
Sushi og det meste av fisk er absolutt innafor, så lenge det ikke er kjedelig. 

Hva som er barnevennlig kommer 100% ann på foreldrene til det aktuelle barnet.  
Er barnet vokst opp på møkkamat, så spiser det kun møkkamat. 
Er barnet vokst opp med at hamburger kun er brød, karbonade og ketchup, så vil det ha slike hamburgre, min sønn derimot har aldri fått noe mye ketchup, og ser heller ikke behovet med ketchup. 

Anonymkode: d0a1c...5d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sønnen min hadde vært i ekstase om du hadde servert pasta med fetaost, grønne og svarte oliven, og spekeskinke. 
Hadde du servert pasta med kjøttsaus hadde han nektet spise. 
Taco med kjøttdeig spiser han ikke, vi lager taco med kyllingbiter. 
Alt av pølse er uaktuelt... 
Pizza med pepperoni, oliven, fersk sopp og paprika går ned på høykant her. 
Sushi og det meste av fisk er absolutt innafor, så lenge det ikke er kjedelig. 

Hva som er barnevennlig kommer 100% ann på foreldrene til det aktuelle barnet.  
Er barnet vokst opp på møkkamat, så spiser det kun møkkamat. 
Er barnet vokst opp med at hamburger kun er brød, karbonade og ketchup, så vil det ha slike hamburgre, min sønn derimot har aldri fått noe mye ketchup, og ser heller ikke behovet med ketchup. 

Anonymkode: d0a1c...5d4

Må være vanskelig å ha en unge som verken spiser vanlige pølser, spagetti, taco eller vanlig pizza, hva spiser denne ungen i bursdager hos andre unger da?  Sender dere med egen sær mat til han slik at han skal bli mett?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...