Gå til innhold

Han planlegger visst å flytte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå datet en mann i 6 måneder, vi er vell mer eller mindre kjærester nå vil jeg si ettersom han så og si bor til meg. Han har møtt alt av venner og familie og vi har det kjempebra sammen. Vi har ikke hatt kjærestepraten men med tanke hvordan vi har det og er med hverandre så vil de fleste kalle oss kjærester... Men nå føler jeg meg lurt, veldig lurt.. Han har planer om å flytte, og starte i ny jobb i en by langt unna her hvor vi nå bor. Han har ikke sagt et ord om det til meg men jeg fikk vite det gjennom en felles venn. Men han sa jeg ikke måtte si noe om det da han trodde han ville si det senere, selv om han hadde visst det en stund. Nå lurer jeg på om jeg bare skal avslutte alt med han? Jeg føler meg lurt og såret. Og om det er tilfelle vil jeg ikke gi han et sekund mer av min tid. Men jeg er jo så veldig glad i han også 😔

Anonymkode: 2f0ed...413

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå datet en mann i 6 måneder, vi er vell mer eller mindre kjærester nå vil jeg si ettersom han så og si bor til meg. Han har møtt alt av venner og familie og vi har det kjempebra sammen. Vi har ikke hatt kjærestepraten men med tanke hvordan vi har det og er med hverandre så vil de fleste kalle oss kjærester... Men nå føler jeg meg lurt, veldig lurt.. Han har planer om å flytte, og starte i ny jobb i en by langt unna her hvor vi nå bor. Han har ikke sagt et ord om det til meg men jeg fikk vite det gjennom en felles venn. Men han sa jeg ikke måtte si noe om det da han trodde han ville si det senere, selv om han hadde visst det en stund. Nå lurer jeg på om jeg bare skal avslutte alt med han? Jeg føler meg lurt og såret. Og om det er tilfelle vil jeg ikke gi han et sekund mer av min tid. Men jeg er jo så veldig glad i han også 😔

Det skal du gi fanden i, du skal kutte ham ut nå med beskjeden om at at han ikke vært helt ærlig med deg om flytteplaner og jobb til .... (sett inn navnet på byen der). Ikke vær dikkedikk og gå i noe slags form for offerfelle her nu.

Skrevet

Drit i å vær grei å vent med dette. Snakk med han!! Dårlig oppførsel om han hsr planlagt dette bak ryggen din når dere er kjærester ELLER holder på så omfattende som dere gjørl!! 

Skrevet

Snakk om hysteri. Du vet ikke en gang om han har fått en jobbtilbud eller bare leker med tanken. Det er lov å tenke uten at du må vite alt han tenker på.

Anonymkode: c77e3...41a

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Snakker ikke par med hverandre lengre ?

SNAKK SAMMEN

Skrevet

Hør med ham. Dette burde han fortalt med én gang han visste. Med mindre han ville unngå bråk, få bo hos deg frem til han flyttet ut selv.

Anonymkode: cb9be...aab

Gjest H Smith
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om hysteri. Du vet ikke en gang om han har fått en jobbtilbud eller bare leker med tanken. Det er lov å tenke uten at du må vite alt han tenker på.

Både jobbintervju og jobbtilbud er vel helt normalt å fortelle kjæresten om?

Gjest Psychonaut
Skrevet (endret)

Hva er greia med kvinner som på død og liv må planlegge alt med en gang, og som er vaksinert mot å nyte det man har her og nå, og som på toppen av det hele skal ta det så innmari personlig dersom man har ønsker og drømmer for fremtiden som ikke angår dem? Dere har datet i 6 måneder, men du oppfører deg som om han bryter ut av et 20 år lang ekteskap med 14 unger for å følge drømmene sine.

Endret av Psychonaut
Skrevet
1 minutt siden, Psychonaut skrev:

Hva er greia med kvinner som på død og liv må planlegge alt med en gang, og som er vaksinert mot å nyte det man har her og nå, og som på toppen av det hele skal ta det så innmari personlig dersom man har ønsker og drømmer for fremtiden som ikke angår dem?

Normalt å dele alt når man er i et forhold vel? Han har planer ja, uten å inkludere henne, skikkelig flott gjort. Men menn er menn, tenker kun på seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Kanskje er det sånn at han mener han ikke er sammen med TS fordi de ikke har "snakket sammen om at nu er de kjærester", men da har han da ingenting med å være der store deler av tiden heller da. 

Skrevet

Han vet godt at avstandsforhold ikke funker. Hadde bedt ham om å pakke sakene, flytte ut i dag. 

• Liker 1
Skrevet

Du vet egentlig ikke så mye rundt det. Kanskje det er dukket opp en jobb langt unna, eller et sted å bo hvor han har lyst til å ha deg med. Kanskje han vil undersøke mer før han forteller det.

Uansett, du må jo snakke med ham. Hvordan han ser på forholdet. Fortell dine ønsker og hva du håper på. Hvordan du har likt at dere bor sammen. m.m

For all del er det ikke lurt å buse ut med at du føler deg lurt eller at du er sur.

@O.G. har jo rett, men man kan og si at du har jo et visst ansvar selv med å bare flytte inn/la ham flytte inn uten at du har snakket særlig om hva forhold dere har. Høres litt rart ut. Det er ikke bare hans skyld.

Hvordan fordeler dere det økonomiske? Betaler dere like mye? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 minutter siden, Psychonaut skrev:

Hva er greia med kvinner som på død og liv må planlegge alt med en gang, og som er vaksinert mot å nyte det man har her og nå, og som på toppen av det hele skal ta det så innmari personlig dersom man har ønsker og drømmer for fremtiden som ikke angår dem? Dere har datet i 6 måneder, men du oppfører deg som om han bryter ut av et 20 år lang ekteskap med 14 unger for å følge drømmene sine.

Ts er ikke akkurat i den kategorien når de har hengt sammen seks måneder og de ikke har hatt kjæresteprat?

Her snakker vi ikke om å måtte dele alt eller evige forpliktelser, men å dele det viktigste og vise tillit. Dette gir inntrykk av at fyren bare vil ha det convenient og faktisk utnytter Ts.

Ts, på høy tid å ta en prat om fremtiden. Har dere felles mål og planer, ønsker om barn osv? Mye som kan komme opp. Håper også han betaler husleie til deg..ellers er det jo ren utnytting og du har vært blåøyd. 

Anonymkode: 72e35...b06

• Liker 1
Skrevet

Ts her, det har seg jo også slik at jeg har en sønn på 3 år som også har knyttet seg veldig til han. Pga at jeg har blitt brent så mange ganger før har jeg ikke turt å ta opp praten om det da jeg tenker at det kommer av seg selv. Selv om det ikke har gjort det på så lang stund. Jo jeg må si jeg føler meg lurt, selv om 6 måneder ikke er lang tid er det nok tid til at jeg føler at han skal fortelle meg det når det er snakk om å flytte. Ikke komme den dagen han skal dra å si "du, foressten, jeg flytter jeg nå" Jeg vet at jeg selv ikke er interessert i avstandsforhold, og det vet han også. Jeg kan heller ikke ta med meg guttungen å flytte sånn uten vidre. Han har en leilighet her, men er aldri der. Vi er hos meg pga at jeg har full omsorg for sønnen min. Syns det er så vanskelig dette her 🙄

• Liker 2
Gjest Psychonaut
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, det har seg jo også slik at jeg har en sønn på 3 år som også har knyttet seg veldig til han. Pga at jeg har blitt brent så mange ganger før har jeg ikke turt å ta opp praten om det da jeg tenker at det kommer av seg selv. Selv om det ikke har gjort det på så lang stund. Jo jeg må si jeg føler meg lurt, selv om 6 måneder ikke er lang tid er det nok tid til at jeg føler at han skal fortelle meg det når det er snakk om å flytte. Ikke komme den dagen han skal dra å si "du, foressten, jeg flytter jeg nå" Jeg vet at jeg selv ikke er interessert i avstandsforhold, og det vet han også. Jeg kan heller ikke ta med meg guttungen å flytte sånn uten vidre. Han har en leilighet her, men er aldri der. Vi er hos meg pga at jeg har full omsorg for sønnen min. Syns det er så vanskelig dette her 🙄

Hvorfor introduserer du ungen din for en du har datet i 6 måneder? Er det sånn at du kan bruke det mot ham seinere, som i dette tilfellet?

Skrevet
1 minutt siden, Psychonaut skrev:

Hvorfor introduserer du ungen din for en du har datet i 6 måneder? Er det sånn at du kan bruke det mot ham seinere, som i dette tilfellet?

Nå må du gi deg!!!

Anonymkode: 69926...445

• Liker 8
Skrevet
27 minutter siden, H Smith skrev:

Både jobbintervju og jobbtilbud er vel helt normalt å fortelle kjæresten om?

For kvinner ja. Men det virker som at for menn så er det tidvis vanskelig å oppføre seg som et godt og anstendig medmenneske, kanskje spesielt overfor den som er glad i en og stoler på en.

Så hva sier du H Smith? Kan dette forklares ved en eller annen midlertidig kognitiv svikt hos forelskede menn, eller mangler menn simpelthen evnen til å ivareta forhold til en kvinne og man kan ikke og bør ikke forvente bedre?

Anonymkode: 4a596...a0d

• Liker 2
Gjest Psychonaut
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg!!!

Anonymkode: 69926...445

Hun bruker det som argument at hun har introdusert ungen sin for ham tidlig, så da er det naturlig å spørre om det. 

Skrevet
35 minutter siden, Psychonaut skrev:

Hva er greia med menn som forelsker seg så innmari og begynner å snakke om en fremtid sammen etter kun få uker, som som siden stikker av og/eller begynner å oppføre seg som idioter?

• Liker 3
Gjest Psychonaut
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med menn som forelsker seg så innmari og begynner å snakke om en fremtid sammen etter kun få uker, som som siden stikker av og/eller begynner å oppføre seg som idioter?

De er kåte, har ikke fått seg noe på en stund og feiltolker sine egne signaler så klart. Si meg, har dere ikke seksualundervisning på skolen lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...