Gå til innhold

Introvert eller ikke helt interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i kontakt med en flott mann de siste ukene. Vi har avtalt møter per sms, og i går da jeg bladde opp i samtalen, innså jeg at det er kun jeg som har eksplisitt oppfordret til møter. Det har altså på en måte ligget implisitt at han også vil fortsette å møte meg, ettersom at han har sagt at jeg er alltid velkommen til han, i tillegg til at han gir stadig uttrykk for at han liker meg godt.

Vi er fortsatt i bli kjent-fasen, og jeg merker at det varierer veldig hvor løs samtalen sitter. Jeg er nok litt mer lett på praten enn han, men dette avhenger jo selvsagt på personen jeg snakker med. For eksempel når jeg møter han, så er det sporadisk stillhet en stund, men etter kos og slikt så går praten lettere for han og da er det lettere for meg også. Han er definitivt introvert, både etter uttrykk og hans egne ord. Dette gjør det litt vanskelig for meg å vurdere hans syn på meg. Greit nok at han sier fine ting til meg (veldig fine ting også <3), men om det er pjatt eller genuint, vet jeg ikke siden praten nesten aldri stikker dypere enn litt under overflaten.

Vi har bare kjent hverandre rundt tre uker, men jeg er på datern for å finne noe varig. Det er vanskelig å plukke opp hint, i og med at jeg føler jeg må ta i vurdering at han er tilbakeholden (hvorvidt det er hans personlighet eller hans syn på meg som gjør han tilbakeholden, vet jeg ikke). Han har tatt kontakt flere ganger, men ikke eksplisitt oppfordret til møte. Bare entusiastisk samtykket til møte. Type "Ja, selvfølgelig, det passer best om du kommer etter kl. xx :)". 

Så, kjære introverte og folk som kanskje kan hjelpe meg - er det spesielt vanskelig for introverte å slippe seg helt løst etter kun noen uker? Noen andre innvendinger som kan hjelpe meg i å forstå hva som foregår?

Føler ikke helt for den der "alvorlige" praten om oss og fremtiden enda.. Vil ikke pushe det helt, siden vi er såpass ny for hverandre.

Anonymkode: dbcc7...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Roter du (dere) med begrepsbruken her? Det å være introvert er ikke det samme som å være tilbakholden, uengasjert, sjenert, privat, ikke ta initiativ eller hva det måtte være.   

Anonymkode: bf666...683

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Roter du (dere) med begrepsbruken her? Det å være introvert er ikke det samme som å være tilbakholden, uengasjert, sjenert, privat, ikke ta initiativ eller hva det måtte være.   

Han er innadvendt/introvert, og det utarter seg jo på forskjellige måter i praksis. Jeg lurer på om det er en viss forbindelse til  hvorfor han er tilsynelatende tilbakeholden (han er ikke uengasjert) i møte med meg. 

Skrevet

Å være introvert/ekstrovert handler om hvor man henter energi fra. Det finnes utadvendte mennesker som også er introverte. 

Anonymkode: 2456e...16c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være introvert/ekstrovert handler om hvor man henter energi fra. Det finnes utadvendte mennesker som også er introverte. 

Det var virkelig ikke det som var spørsmålet.. 

Skrevet

Huff, beklager ts, men dette må du nesten se an med han. Vi er altfor forskjellige til å kunne vise en fasit på dette

Har vært tilbaketrukket FORDI jeg har vært utrolig betatt.

Har også vært tilbaketrukket fordi jeg IKKE har vært så betatt.

Skjønner du? ;) 

Anonymkode: cf497...2e3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, beklager ts, men dette må du nesten se an med han. Vi er altfor forskjellige til å kunne vise en fasit på dette

Har vært tilbaketrukket FORDI jeg har vært utrolig betatt.

Har også vært tilbaketrukket fordi jeg IKKE har vært så betatt.

Skjønner du? ;) 

Anonymkode: cf497...2e3

Ja, jeg skjønner den! Takk for (første relevante) svar. Og samme her egentlig. Skulle bare ønske jeg kunne knekt koden uten å måtte stille mannen opp til veggs :P 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var virkelig ikke det som var spørsmålet.. 

Klart det er. Du spør: "Er det spesielt vanskelig for introverte å slippe seg helt løst etter kun noen uker?" Jeg svarer med å forklare hva det å være introvert/ekstrovert innebærer, for det du spør om har ingen sammenheng. 

Du virker vanskelig. 

• Liker 1
Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klart det er. Du spør: "Er det spesielt vanskelig for introverte å slippe seg helt løst etter kun noen uker?" Jeg svarer med å forklare hva det å være introvert/ekstrovert innebærer, for det du spør om har ingen sammenheng. 

Du virker vanskelig. 

Det hender det er vanskelig å akseptere at en mann ikke er interessert. Sier ikke at det er tilfelle i denne tråden, men kvinner analyserer alt og vil gjerne ha gode forklaringer på hvorfor en mann er slik han er (helst i kvinnens favør). 

Av en eller annen grunn tenker jeg det ofte, når jeg leser på dette forumet... 

Skrevet

Innadvendt og introvert er heller ikke det samme. Men det er nå så. 

Over til saken (fra en som er introvert, innadvendt og synes andre mennesker er litt skumle):

Hvis dere bare har kjent hverandre noen få uker synes jeg ikke det er så rart om det sitter litt lenger inne å både ta initiativ til kontakt, og at det kanskje tar litt tid å bli varm i trøya når dere møtes. Noen mennesker er alltid sånn, mens det for andre går over når man blir bedre kjent. Jeg synes til og med det er vanskelig å ta kontakt med nære venner jeg har kjent i årevis. Kanskje han er redd du skal svare nei? I dette tilfellet vil jeg nok gitt en eksplisitt tilbakemelding om at du bare synes det er hyggelig om han tar kontakt. Det kan være den bekreftelsen som skal til før han får ut fingeren.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker vanskelig. 

Og begrepslæren din bunner i at du sikkert er en vanskelig person også.

8 minutter siden, canacas skrev:

Det hender det er vanskelig å akseptere at en mann ikke er interessert. Sier ikke at det er tilfelle i denne tråden, men kvinner analyserer alt og vil gjerne ha gode forklaringer på hvorfor en mann er slik han er (helst i kvinnens favør). 

Av en eller annen grunn tenker jeg det ofte, når jeg leser på dette forumet... 

Det ligger nok noe i det! Jeg leter jo etter en forklaring på hvorfor han ikke tar initiativ til møte, og akkurat sånn som det er nå (han er på, entusiastisk, osv) så vet jeg ikke om det er fordi han bare er sånn eller om det er fordi han ikke er interessert. Men vil bare forstå denne mannen. Det sitter bare langt inne å direkte spørre han hva greia er :) 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innadvendt og introvert er heller ikke det samme. Men det er nå så. 

Over til saken (fra en som er introvert, innadvendt og synes andre mennesker er litt skumle):

Hvis dere bare har kjent hverandre noen få uker synes jeg ikke det er så rart om det sitter litt lenger inne å både ta initiativ til kontakt, og at det kanskje tar litt tid å bli varm i trøya når dere møtes. Noen mennesker er alltid sånn, mens det for andre går over når man blir bedre kjent. Jeg synes til og med det er vanskelig å ta kontakt med nære venner jeg har kjent i årevis. Kanskje han er redd du skal svare nei? I dette tilfellet vil jeg nok gitt en eksplisitt tilbakemelding om at du bare synes det er hyggelig om han tar kontakt. Det kan være den bekreftelsen som skal til før han får ut fingeren.

Takk for svar! Han er innadvendt da, jeg skal virkelig ikke bruke introvert-ordet igjen fra nå av :P Kan det være fordi jeg tok initiativ først til møte - og etter det har det falt naturlig at møtene skal gå på mine (uten at jeg nødvendigvis har villet det) premisser?

Skal definitivt åpne meg selv litt mer neste gang. Forrige gang vi skilte lag, sa han "bare ta kontakt når du vil møtes igjen" og da svarte jeg med at han gjerne må ta kontakt også. Han smilte når jeg svarte det og kysset meg. Usikker på hvordan jeg skal vurdere det, men tror det var positivt :) 

Skrevet

Introvert = innadvent 

Anonymkode: db0c3...8d8

Skrevet

En innadvent person innrømmer sjeldent at de er det. Så råd fra dem får du neppe. Men på generelt grunnlag...jeg holder igjen og er ikke så pågående hvis jeg ikke er helt DER, om du skjønner. Jeg ser jo når jeg dater at jeg er den minst aktive, at det er gutta som må spørre om møter. Ellers skriver jeg mye, og er liksom fornøyd med det, men å få ut fingeren og be andre ut, den sitter litt langt inne. Men jeg har vært mer aktiv tidligere, når jeg har møtt noen som har gitt meg kil i magen og som jeg gleder meg til å se igjen.

Anonymkode: db0c3...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...