AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Jobber fulltid, men skriver en masteroppgave på si for å fullføre mastergraden min. Skal levere i desember. Jeg har en fantastisk veileder som er doktorgradstudent. Han har hjulpet meg utrolig mye og bruker mye mer tid på meg enn det han egentlig skal. Vi er jevngamle og har en veldig god tone, uten at jeg kan si at verken han eller jeg flørter. Men nå siste gang møttes vi kl. 18 på kontoret hans når det var helt tomt i gangene og begynte å bli mørkt ute, og vi satt i over to timer, jobbet, pratet og drakk kaffe. Det var 90 % jobb, men utrolig koselig, og jeg gikk hjem med ordentlig kribling i magen. Jeg er tiltrukket av han, ja, mye fordi han er dyktig og smart, men også fordi vi matcher personlig og har kjemi. Dere skjønner hva jeg skal spørre om. Kan jeg ta initiativ til en date? Etter at oppgaven er levert og vurdert og veiledningen over selvfølgelig. Vet at ikke han kommer til å ta initiativ siden han har den rollen overfor meg som han har. Men er det realistisk at han avviser meg på grunn av dette? Anonymkode: 8debf...230 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Ser ikke hva som er problemet med å ta initiativ til dette etter at veilederforholdet er over. Anonymkode: b8177...362 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Hvis du vet han er singel så er det jo bare å kjøre på når han er ferdig med veilederforholdet til deg ja. Er ingen grunn til at han skal avvise deg for det da. Og fram til det er det jo bare å utnytte tiden til å bli bedre kjent med han gjennom veiledningen. Er jo lov til å snakke om litt andre tema innimellom også, når det passer seg sånn. Bare vent med flørtingen. Anonymkode: 0dd48...de8 1
Foldvik Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Forutsett at du er ferdig med veiledningen ser jeg det ikke noe problem Kjør på! 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Takk for svar! Da blir det å være hyggelig, søt og flink fremover, og skru på den lille sjarmen jeg har etter leveringa Anonymkode: 8debf...230
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Ikke for å være negativ, men han er vel veileder for flere? Og høyskolen kryr av pene jenter, så han er vel hyggelig mot de fleste vil jeg tro. Høres ikke lurt ut å involvere seg på den måten med veilederen, tenk om det setter han i et dårlig lys på høyskolen? Er nok lurt å finne en utenfor den kretsen. Anonymkode: 154d2...e39
Dixie Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Kjør på! Det var sånn mamma møtte pappa og brodern møtte samboeren sin.... 2
Gjest Minesveiper Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Spør han når du har fått karakteren din
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #12 Skrevet 30. november 2016 En liten oppdatering på en halvgammel tråd. Jeg var i ferd med å bli ordentlig betatt av denne fyren da jeg opprettet tråden, og nå er jeg hodestups forelska. Tar veiledningstimer egentlig bare for å se han og være med han, og tenker på han hele tiden. Kribler i magen konstant de dagene vi skal treffes. Tonen mellom oss er den samme, kanskje litt mer nær og noen ganger flørtende. Har klemt et par ganger, og han presser meg da mot seg med faste hender. Er redd for at jeg over-analyserer og tar imot med åpne armer alle små tegn på at han er interessert. Så på en måte føler jeg veldig at vi har noe på gang som kan skje når veiledningsforholdet er over, på en annen side er jeg veldig usikker. Saken er den at oppgaven er ferdig, leveres om kort tid og forsvares muntlig før jul. Jeg ser liksom for meg å smi mens jernet er varmt, og gjøre et eller annet fremstøt når vi er under fire øyne etter muntlig. Har aldri vært i en situasjon hvor jeg vet at det er jeg som må ta initiativet, så lurer veldig på dette. Det mest naturlige for meg er egentlig å spørre rett frem om en date. Hva tror dere? Anonymkode: 8debf...230
AnonymBruker Skrevet 30. november 2016 #13 Skrevet 30. november 2016 Hva hadde du sagt og reagert neste gang du er på kontoret hans og han spør: "Skal vi knulle?" Hadde du sagt ja? Anonymkode: fc1fa...bce
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #14 Skrevet 1. desember 2016 Ingen seriøse innspill? Anonymkode: 8debf...230
Engel Skrevet 2. desember 2016 #15 Skrevet 2. desember 2016 Hvis du vet han er singel, og dere har en hyggelig tone så ville jeg vel rett og slett bare spurt i forbindelse med at du takker for hjelpen eller noe, om han har lyst til å møtes "utenfor kontoret" og ta en kopp kaffe en dag. Eller gi han en flaske vin som takk for god hjelp, så skal du se du kanskje får tilbud om å hjelpe han å drikke den opp. Eller du kan foreslå det selv på en spøkefull måte og se om han tar agnet... 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #16 Skrevet 2. desember 2016 Takk for svar! En flaske vin var en god idé, tror jaggu jeg går for det. Anonymkode: 8debf...230
Snowbrigade Skrevet 2. desember 2016 #17 Skrevet 2. desember 2016 Du får se litt an på tonen hvor subtil du bør være. Men jeg ville ikke trodd han er uinteressert, jeg klemmer definitivt aldri min jevnaldrende veileder selv om vi har grei tone men det kan jo være han bare liker deg som venn eller bare såvidt er sjarmert, man vet aldri. Så du får velge hvor pushy du skal være, om du spørsmål han for direkte kan det skremme han bort om han ikke er helt der, men om du er for forsiktig (type - kommer til å savne kaffe og jobbing med deg) kan det være han tror du bare er høflig. Du kan også sende det på melding/med lapp om du vil legge mindre press på han, eller hvis du viltre direkte men gi han tid kan du skrive noe på en lapp med vinflaska "Takk for alle hjelpen, kommer til å savne jobbing og skravling Her er en vinflaske du kan kose deg med, si ifra hvis du trenger hjelp til å drikke den opp "
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #18 Skrevet 2. desember 2016 Det siste var jo en kjempegod idé! Men blir kanskje kleint når jeg leverer den personlig uten å nevne noe om det.? Anonymkode: 8debf...230
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #19 Skrevet 2. desember 2016 Det er helt umulig for oss å si om han er genuint interessert eller ei. Jeg ville imidlertid vært svært varsom med å gjøre framstøt som kan koste ham jobben, eller gi ham et dårlig rykte på jobb. En veileder som dater jenter han nettopp har veiledet - det tar seg svært dårlig ut. Selv om det formelt sett er lov når veilederforholdet er avsluttet, virker det uprofesjonelt og useriøst. Kan gi ham et dårlig rykte på jobb. Noen menn klemmer dessuten alle, andre klemmer alle andre enn de de er interessert i, atter andre klemmer ingen. Jeg synes du skal gjøre en form for framstøt, så ikke sjansen går fra deg. Men vær diskret. Og ikke drit deg ut. Hold oss gjerne oppdatert! Anonymkode: f192e...be0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #20 Skrevet 15. desember 2016 Da var det gjort! :D B på oppgaven og full av eufori var det ikke noe problem å gi han en flaske vin med mitt mest sjarmerende blikk og si noe i duren av "husk å lese kortet", klemme han og gå min vei. På kortet stod det at han bare måtte sende meg en melding om han ville dele flasken med meg, og det gjorde han - med en gang! Nå blir det date Tusen takk til Engel og Snowbrigade for forslag! Anonymkode: 8debf...230 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå