AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Huff,må bare finne et forum hvor jeg kan få åpnet meg og tømt mine tanker jeg, og håper jeg er på rett plass. Datet i noen uker en fantastisk mann. Møtte han via nettet, men etter å ha snakket med han på tlf i mange timer, ble vi etterhvert enige om å møtes. Jeg følte rett og slett at jeg møtte meg selv i døra med han her,alt stemte! Vi var utrolig like, samme humor og verdier, og samtidig var han vanvittig flott og se på. Jeg har vært singel noen år nå og er i begynnelsen av 30 årene. Vi hadde en hjemmedate hos meg med litt lett mat og vin og han sov over..Det ble litt stille ift kontakt i et par dager, men så lurte han på om vi kunne møtes igjen.vi møttes et par ganger til, for at det så ble stille-igjen. Så ville han møte meg. Jeg ble kjempeglad og jeg skulle da komme til han. Iforkant av dette,skrev vi mye meldinger og snakket på tlf og jeg ble fortalt at han levde litt trangt økonomisk pga han ble alene for 1 år siden og satt med hus, barn halve tiden og at det tok litt tid før han kom seg ovenpå igjen. Jeg har jo vært i samme situasjon, så skjønte selvsagt den. Kjøpte med en flaske vin og vi koset oss masse også den kvelden. Dagen derpå merket jeg at han var litt kald og var også det de neste dagene. Vi ble enige om å tilbringe en hel helg sammen for å kjenne etter og bli bedre kjent og jeg spurte rett ut om han i et hele tatt var klar for å date og bli kjent med noen, for jeg måtte bytte helg ift samvær med barna mine og sånn for å få til helgen med han, så sa at det føltes litt feil hvis han kjente at dette ikke var riktig for han. Men han var avhengig av å bli trygg for å kjenne etter på følelser, så han ville svært gjerne tilbringe helgen med meg og han likte meg godt.Han ville også ta meg med ut og spise sa han. Fredagen kom og jeg fikk meld om at han hadde så lite penger, så han lurte på vi kunne droppe middagen ute, og det var selvsagt greit for meg. Jeg kjøpte inn masse god drikke, mat, frokost osv og vi hadde en helt fantastisk helg! Jeg så han slappet av og vi var oss selv 100%, noe han også satte så pris på. Vi holdt hender, og han oppførte et som til han var betatt igrunn. Han fortalte iløpet av helgen at han fikk litt hjelp av en for å finne seg selv, hadde arvet over 1 mill, så han var mer eller mindre gjeldsfri og moren hadde tilgang på nettbanken hans.Jeg kjente at et var noe som skurret her ettersom han klaget på så sinnsykt dårlig råd og hadde ikke sjans til å være noen form på impulsiv lenger pga det,samtidig som han var gjeldsfri?Mandagen kom og det ble stilt igjen. Ble som en kald front og jeg kjente jeg fikk en dårlig magefølelse på dette.Spurte han rett ut denne gangen, og han var visst ikke klar for å møte NOEN allikevel han.. ble kjempelei meg merket jeg.. og kommer til å bruke litt tid på å nullstille meg denne gangen.. Langt innlegg dette, men oppsummert; Hvorfor har så mange menn så lite kontakt med egne følelser? Hvorfor si at man er klar for å date og finne kjærligheten når man innerst inne vet at man ikke er det? Hvorfor gir de innrykk av at de er så interessert, for å så få panikk? Og hvordan i alle dager går det an å la jenta spandere alt på 5 dater når man selv burde sitte greit i det? Vil gjerne ha litt tilbakemeldinger fra dere... Anonymkode: f43dc...1c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Når du skriver "sov over", mener du da også sex? Var første date hjemme hos deg? Anonymkode: 9f76f...7ec
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Ja..vi har hatt sex hver gang vi har møttes. Men det har skjedd naturlig fra begge sin side uten noe snakk om det i forkant. Har ikke fått inntrykk av at det har vært det han har vært ute etter altså. Anonymkode: f43dc...1c4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja..vi har hatt sex hver gang vi har møttes. Men det har skjedd naturlig fra begge sin side uten noe snakk om det i forkant. Har ikke fått inntrykk av at det har vært det han har vært ute etter altså. Anonymkode: f43dc...1c4 Det er normen ved nettdating at man treffes for en kopp kaffe eller et glass vin på offentlig sted. Bare det å invitere hjem til seg selv sender visse signaler. Selv om sexen kommer "naturlig" (det gjør den vel nesten alltid?). Anonymkode: 9f76f...7ec 11
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har jo gitt ALT med en gang! Det er lurt å ta ting gradvis, du kjenner jo ikke dette mennesket, men du inviterer han rett hjem til deg med vin og sex. Du snakker om at han mangler kontakt med følelsene sine, men hvor er dine grenser her? Du aner jo ikke hvem han er selv om du har snakket mec han på nettet. Han får full pakke med deg, og nå vet du liksom plutselig ikke hvem han er? Her må du gå inn i deg selv ts. Hvilke signaler sender du selv ut? Kanskje han tenker at dette er vanlig for deg, chatte med en på nettet og rett hjem med sex. Du har aldri visst hvem han er, derfor må du bruke TID på en person. Kanskje han ikke er ferdig med eksen? Kanksje han bare ville ha sex? Kanskje han har andre problemer, lista kan være lang... Hva er det med folk idag som skal gjøre ALT på første date? Anonymkode: c4dbd...a8b 14
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 P.s: Det ligger noe i uttrykket : easy come, easy go... Anonymkode: c4dbd...a8b 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Det er mye sant i det over her.. gir ALT. Men det er kun hvis jeg liker en mann veldig godt da. Første daten ble jo ikke voldsom, litt sushi, litt vin og masse prat. Andre daten ordnet han seg fri fra jobb og fikset barnefri, så følte at han gjorde samme tilbake. Anonymkode: f43dc...1c4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mye sant i det over her.. gir ALT. Men det er kun hvis jeg liker en mann veldig godt da. Første daten ble jo ikke voldsom, litt sushi, litt vin og masse prat. Andre daten ordnet han seg fri fra jobb og fikset barnefri, så følte at han gjorde samme tilbake. Anonymkode: f43dc...1c4 Du inviterte han hjem til deg på første date og hadde sex med han. Det er ALT for mye, da du kjenner han ikke overhode. Og nå ser du konsekvensene av det. Lær deg til å knipe igjen før du vet mer hvor du står. Du mister jo den tiden man skal undre på hverandre, tenke, drømme... Anonymkode: c4dbd...a8b 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mye sant i det over her.. gir ALT. Men det er kun hvis jeg liker en mann veldig godt da. Anonymkode: f43dc...1c4 Da har du feil vurdering av "liker ham veldig godt". Du er vel voksen og erfaren nok til å vite at man må gi ting tid? Du inviterte ham hjem før du hadde truffet ham. Da var han en fremmed, uavhengig av hvor god tone dere har fått på nettet. Det fremstår nesten litt desperat at du kan sjarmeres over nett og inviterer hjem til mat og vin på første date. Det finnes allerede noen fordommer om single kvinner i tredveårene på nettdating - at de er så 'på jakt' at de blir forelsket så snart de ser en attraktiv mann, og hopper til sengs umiddelbart. Ikke vær en av kvinnene som bekrefter de fordommene. Anonymkode: 9f76f...7ec 6
jabx Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 Hva er galt med sex på første date? Det er greit å finne ut om man er kompatible. Hvorfor er det bare det kvinner legger vekt på man skal gjøre på første date? 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: P.s: Det ligger noe i uttrykket : easy come, easy go... Anonymkode: c4dbd...a8b Er ikke bare det dette handler om, all fokus på økonomi tilsier at noe skurrer, høres ikke normal ut. På nettdating finnes det mange psykopater, narssisister, bipolare, mennesker med issuses og som utnytter andre for egen vinning. / En mann som lar en annen dame betale alt er ikke helt i vater.. Lær av dette, gi det TID. Her må mennesket godta vennskap og bevise i ord/handling at han/hun vil noe seriøst- hvis ikke la de gå. Anonymkode: 0d8f0...e88 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Hva er galt med sex på første date? Det er greit å finne ut om man er kompatible. Hvorfor er det bare det kvinner legger vekt på man skal gjøre på første date? Man finner ikke bare ut om man er kompatible med sex, det å være kompatible handler om mye mer. En helhet. Å begynne med sex er ikke annet enn å vise at man ikke tar det noe særlig seriøst. Anonymkode: c4dbd...a8b 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 3 minutter siden, jabx skrev: Hva er galt med sex på første date? Det er greit å finne ut om man er kompatible. Hvorfor er det bare det kvinner legger vekt på man skal gjøre på første date? Fordi en ikke kjenner det andre mennesket, dvs det blir en risikosport, les: sykdommer. Og, hvorfor gi noe slikt av seg selv til en du ikke er glad i.. Anonymkode: 0d8f0...e88 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke bare det dette handler om, all fokus på økonomi tilsier at noe skurrer, høres ikke normal ut. På nettdating finnes det mange psykopater, narssisister, bipolare, mennesker med issuses og som utnytter andre for egen vinning. / En mann som lar en annen dame betale alt er ikke helt i vater.. Lær av dette, gi det TID. Her må mennesket godta vennskap og bevise i ord/handling at han/hun vil noe seriøst- hvis ikke la de gå. Anonymkode: 0d8f0...e88 Da skjønte du ikke uttrykket. Det handler om at hvis man hengir seg for fort, kan det fort bli borte. Det man investerer tid i, kan vare. Tror du motsa deg selv her... Anonymkode: c4dbd...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #15 Skrevet 12. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da skjønte du ikke uttrykket. Det handler om at hvis man hengir seg for fort, kan det fort bli borte. Det man investerer tid i, kan vare. Tror du motsa deg selv her... Anonymkode: c4dbd...a8b Kommer an på relasjonen, enkelte ganger så er det bare kjemi. Anonymkode: 0d8f0...e88
Leeloo Skrevet 12. oktober 2016 #16 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg tenker også at du går "all in" litt for fort? Ikke for at jeg egentlig ser noe galt i å ha sex tidlig, men fordi du ved å ta det litt roligere kanskje kan sile ut nettopp de som ikke er helt klare for noe mer, uten å bli så såret på veien. Jeg er er nok litt som enkelte menn akkurat nå; jeg er egentlig ikke ute etter et forhold, men så treffer man på noen som er ekstra hyggelige og man tenker "Hmmm, kanskje jeg likevel skulle prøve...", og så går det noen uker og man innser at man likevel ikke er klar for noe seriøst. For min del har det mye med begrenset mengde fritid å gjøre, jeg er rett og slett ikke klar for å bruke det meste av den lille alenetiden jeg har på ett menneske. Jeg blir stresset når jeg begynner å kjenne et krav om å treffes når jeg egentlig heller vil dra på konsert med en kompis, ta en øl med en venninne eller bare være hjemme alene uten å måtte unnskylde meg. I tillegg har jeg barn og er overhode ikke åpen for å involvere noen ny i vårt liv, så den jeg eventuelt treffer må være en særdeles travel type som er fornøyd med en date i mnd. eller mindre. 3
bettsa Skrevet 12. oktober 2016 #17 Skrevet 12. oktober 2016 Man skal helst ikke starte med hjemmedate. Hvorfor ikke treffe hverandre på restaurant? Da jeg var singel og ble bedt på hjemmedate takket jeg pent nei. Kanskje dette ble for mye og "intens" for han? 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #18 Skrevet 12. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på relasjonen, enkelte ganger så er det bare kjemi. Anonymkode: 0d8f0...e88 Det har du rett i, men ts følte jo en "helt spesiell kjemi", og sitter nå igjen med et spørsmål om hvem han egentig er... Dette kan ofte skje hvis man hengir seg med en gang. Personen man føler en spesiell kjemi med, kan ha en annen intensjon. Anonymkode: c4dbd...a8b 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #19 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har du rett i, men ts følte jo en "helt spesiell kjemi", og sitter nå igjen med et spørsmål om hvem han egentig er... Dette kan ofte skje hvis man hengir seg med en gang. Personen man føler en spesiell kjemi med, kan ha en annen intensjon. Anonymkode: c4dbd...a8b Enig, og i 99 prosent av tilfellene er de basert på feile premisser. Anonymkode: 0d8f0...e88 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #20 Skrevet 12. oktober 2016 Vet hva jeg snakker om, opplevde noe lignende selv nylig. Men, der var det snakk om en mann som var på 24.7- ga meg ikke fred, jeg var fantastisk, han gjorde alt for at jeg skulle bli forelsket i han, ALT. Husker magefølelsene min skrek: stopp, stopp og stopp- men når de fremstiller seg selv som en drømmemann er det vanskelig, når du er hektet begynner mishandling. .. Jeg falt jo pladask-han fremsto som verdens mest seriøse, og jeg ga han ikke av meg selv for tidlig, men det viste seg at dette også bare var spill, bygd opp på futurefaking og illusjoner. Jeg stoler ikke på mennesker og kommer aldri til å gjøre det igjen, 99 prosent er bare ute etter deg for egen vinning. Anonymkode: 0d8f0...e88 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå