Gå til innhold

Hvordan forklare arb.giver + kollegaer hvorfor man vil slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bytte jobb, men lurer på hva jeg skal si til arbeidsgiver og kollegaer om jeg har tenkt å slutte. Jeg har kun jobbet der i 2mnd. 

Grunnen til at jeg vil slutte er ikke pga. dårlig miljø eller at jeg ikke trives. Men jeg liker rett og slett ikke arbeidstidene, det tar lang tid å komme seg til jobb, det går utover søvnen (vaktene begynner veldig tidlig) og jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem (slik at jeg ikke orker å gjøre noe særlig resten av dagen). 

Jeg har et annet jobbtilbud med bedre arbeidstider hvor det tar 8minutter å kjøre til og 40min å gå. 

Jeg er redd mange vil synes det er rart jeg slutter så tidlig, så jeg vil jo gjerne vite hva jeg kan si til de om de spør. 

Anonymkode: 83c35...cbb

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

De har da ikke noe med hvorfor du vil slutte

Skrevet

Kan du ikke bare si det som det er? 

Skrevet

Jeg synes det er helt legitimt å bytte jobb basert på disse årsakene. Kan ikke tenke meg at noen vil stille seg skeptisk til dette. Når det er sagt er det vel ikke slik at du må oppgi en årsak til jobbytte. Det er jo ganske vanlig å bytte jobb i yrkeskarrieren sin. 

Anonymkode: a5965...193

Skrevet

Bare å si det som det er.

Arbeidstidene tar fra meg alt sosialt liv, så jeg velger å slutte og takke ja til en ny jobb med bedre arbeidstider. Enkelt og greit.

Skrevet

Du vet aldri om noen i fremtiden bruker denne arbeidsplassen som referanse. Så si at du har fått et annet jobbtilbud som er nærmere der du bor. Og det er god nok grunn. 

Anonymkode: d624f...a78

Skrevet
3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

De har da ikke noe med hvorfor du vil slutte

Nei, jeg vet de ikke har det. Tenker mest på arb.giver da. De fleste spør jo på intervju om en har referanser fra tidligere jobber, og da er det vel ok at tidligere arb.giver vet om grunnen? I alle fall slik at evt. ny arb.giver ikke tror jeg sluttet fordi jeg ikke klarte arbeidet f.eks?

Skrevet

Du kan si du slutter fordi det ligger nærmere og/eller at det er drømmejobben etc. Med mindre du har inngått noen form for avtale om at du forplikter deg i en lengre periode eller lignende, så bør ikke dette være noe problem. 

Anonymkode: 7fc46...caa

Gjest Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet de ikke har det. Tenker mest på arb.giver da. De fleste spør jo på intervju om en har referanser fra tidligere jobber, og da er det vel ok at tidligere arb.giver vet om grunnen? I alle fall slik at evt. ny arb.giver ikke tror jeg sluttet fordi jeg ikke klarte arbeidet f.eks?

Ok, ser den. Da sier du det som det er til arbeidsgiver.

Skrevet

Det er en ærlig sak å si at du har blitt tilbudt en jobb som passer deg bedre med tanke på avstand og arbeidstider. Dumt å slutte så tidlig, men du har i mine øyne en grei nok grunn :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...