Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Til meg selv, de siste årene så er det null kroner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Til meg selv, de siste årene så er det null kroner :)

Men da lurer jeg på hvordan livet ditt fortoner seg. Jobber du? Evt hvilken stilling og hvordan er ditt sosiale liv forøvrig? Er du i et forhold og har barn?

Jeg bruker unødvendig mye penger på klær, sko og tilbehør. Og kunne sikkert redusert noe på det. Men både jobben min og fritiden min krever en viss fornyelse på den fronten. Skjønner ikke hvordan noen klarer seg med 0,- kr i året. 

Anonymkode: 235bc...0ee

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da lurer jeg på hvordan livet ditt fortoner seg. Jobber du? Evt hvilken stilling og hvordan er ditt sosiale liv forøvrig? Er du i et forhold og har barn?

Jeg bruker unødvendig mye penger på klær, sko og tilbehør. Og kunne sikkert redusert noe på det. Men både jobben min og fritiden min krever en viss fornyelse på den fronten. Skjønner ikke hvordan noen klarer seg med 0,- kr i året. 

Jeg er enslig med barn :) Så klesposten er jo ikke null, men det er null kroner på meg som det ble spurt om i hovedinnlegget fordi økonomien stopper det. Jobben min krevde at jeg kom på jobb med klær på meg :P

Skrevet
4 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Jeg er enslig med barn :) Så klesposten er jo ikke null, men det er null kroner på meg som det ble spurt om i hovedinnlegget fordi økonomien stopper det. Jobben min krevde at jeg kom på jobb med klær på meg :P

For mye og for lite, blir jo på en måte galt begge deler. Men jeg har forståelse for situasjonen din og syns det er flott at du prioriterer barna frem til økonomien forhåpentligvis bedrer seg sånn at du kan koste på deg selv litt også. 

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mye og for lite, blir jo på en måte galt begge deler. Men jeg har forståelse for situasjonen din og syns det er flott at du prioriterer barna frem til økonomien forhåpentligvis bedrer seg sånn at du kan koste på deg selv litt også. 

Må jo det, viktig at han kommer seg avgårde med ordentlig klær :fnise: Forsåvidt så fikk jeg nye vintersko til jul for et par år siden da mine var på randen av sammenbrudd men de pengene brukte jo ikke jeg :)

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Til meg selv 1500 i månd ca 

tror ikke jeg har no sp mer klær enn andre , men jeg har klær til all slags bruk. på vinteren bruker jeg mere penger på tykke varme klær, det koster også mere. 

til barna 4000 i månd ca 

Skrevet

Ca 1000 tenker jeg. :) kvinne 32 med god økonomi, mann og et barn. 

Anonymkode: 9be5a...a62

Skrevet

Sikkert 20-30k i året minst, kommer helt ann på.

Handler det jeg liker og ser ikke på pris men på anvenlighet og passform

Skrevet

For tiden- kr 0,- 

Har så mye fra før av at jeg rett og slett nekter meg selv å kjøpe mer.

• Liker 1
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg burde kjøpt mer fordi jeg har lite klær, men jeg finner sjelden noe jeg vil ha så kjøper vel klær 3 ganger i året. 

Anonymkode: 1cef6...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det, ikke bare fordi jeg har lyst på noe nytt. Så totalt på ett år bruker jeg vel kanskje 4000 (da inkludert en ny jakke feks, og et par sko). Jeg har ikke skodilla eller klesdilla, så jeg har ikke behov for å oppgradere klesskapet hele tiden. Bruker ting til det er stygt/ødelagt, reparerer det som kan repareres. Handler også kun på salg. 

Anonymkode: 1ec2f...bf8

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøper kun klær når jeg faktisk trenger det, ikke bare fordi jeg har lyst på noe nytt. Så totalt på ett år bruker jeg vel kanskje 4000 (da inkludert en ny jakke feks, og et par sko). Jeg har ikke skodilla eller klesdilla, så jeg har ikke behov for å oppgradere klesskapet hele tiden. Bruker ting til det er stygt/ødelagt, reparerer det som kan repareres. Handler også kun på salg. 

Oj! 4000 på et ÅR! Ikke på en mnd som jeg ser det kan se ut som 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er SÅ ferdig med overprisede merkeklær, har kuttet det helt ut og handler kun på HM.  Føler meg som en millionær om dagene omtrent. 🙏

Anonymkode: 76a41...1e7

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke helt om jeg vil si noe i denne tråden jeg... :ninja: 

Kanskje @Sola de vil det heller? :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke ført regnskap over det, og det varierer jo veldig. En dyr ting kan jo dra veldig opp. Tipper snittet blir ca 6000 i måneden. Tjener bra, og trenger å kle meg pent på jobb.

Anonymkode: 671e2...685

Skrevet

Jeg ser det er en gammel tråd, men spørsmålet er jo interessant i dag også, så....

Jeg har de siste årene handlet enormt mye klær. Hver måned i perioder. Brukt tusenvis av kroner på det. I fjor høst, bestemte jeg meg for å kutte ned kraftig. Shoppestopp!

Nå har jeg ikke kjøpt noe klær til meg selv siden september. Ingenting innkjøpt hittil i år altså. Nei, vent... nå lyver jeg. Jeg måtte ha nye vintersko, for de gamle gikk i oppløsning. Så vintersko har jeg kjøpt i høst. Men ingen klesplagg altså.

Skapene er fulle av klær, enda jeg flere ganger har båret ut poser med klær til Fretex containeren ute.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

0,- de siste tre årene. 

Anonymkode: f840b...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Bruker omtrent 5000 i året. Får mye for det, kjøper kun på gode salg. Setter opp prisvarsler på det jeg vet jeg uansett må ha.

Anonymkode: ec088...cff

Skrevet

Tråden er ryddet for spørreundersøkelse.

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke ført regnskap over det, og det varierer jo veldig. En dyr ting kan jo dra veldig opp. Tipper snittet blir ca 6000 i måneden. Tjener bra, og trenger å kle meg pent på jobb.

Anonymkode: 671e2...685

Hvor mye er god lønn?😊

Anonymkode: 979a0...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...