AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Det er mange kredittkort som gir minst 30 dagers rentefritt lån. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan låne, men jeg tenkte 10 000,-. Dersom jeg kjøper en leilighet så må jeg vel begynne å betale på lånet før jeg flytter inn? Da er det ofte 2-3 måneder til man kan flytte inn så da må man betale husleie i tillegg. Med mindre man allerede eier og har solg. Så man må betale husleie i 3 måneder og vanlig boliglån i 3 måneder uten å ha flyttet inn dit. Derfor lurte jeg på om man kan ta opp 10 000 i lån også ta opp nytt lån før det har gått 30 dager slik at det blir gratis? I andels leiligheter må man jo ofte betale felleskostnader på 7000kr og det kan man ikke få utsettelse på tror jeg. Jeg har hvertfall tenkt å kjøpe andelsleilighet og bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det i og med at jeg nå leier. Anonymkode: 192bc...b1f
Illuminatum Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mange kredittkort som gir minst 30 dagers rentefritt lån. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan låne, men jeg tenkte 10 000,-. Dersom jeg kjøper en leilighet så må jeg vel begynne å betale på lånet før jeg flytter inn? Da er det ofte 2-3 måneder til man kan flytte inn så da må man betale husleie i tillegg. Med mindre man allerede eier og har solg. Så man må betale husleie i 3 måneder og vanlig boliglån i 3 måneder uten å ha flyttet inn dit. Derfor lurte jeg på om man kan ta opp 10 000 i lån også ta opp nytt lån før det har gått 30 dager slik at det blir gratis? I andels leiligheter må man jo ofte betale felleskostnader på 7000kr og det kan man ikke få utsettelse på tror jeg. Jeg har hvertfall tenkt å kjøpe andelsleilighet og bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det i og med at jeg nå leier. Anonymkode: 192bc...b1f Jeg har aldri vært borte i at jeg har betalt alt før rett før overtakelse og midlene leveres ikke selger før eiendommen har vært overlevert. Jeg er litt usikker på hva du mener med felleskostnader. Begrepet brukes om det som ofte feil kalles "husleie" og er ikke noe som du skal betale før du har overtatt. Tenker du betaling til boligbyggelaget for å skrive over adkomstdokumentene til deg så belastes det vel også først overtakelse? 3
Tvist Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Pengene for huskjøp blir ikke overført før avtalt overtagelse av boligen. Det er når dere får nøklene og får flytte inn.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #4 Skrevet 13. oktober 2016 Å ta opp lån/kredittkort for å betale kredittkort er oppskriften på å havne i Luksusfellen. Husker spesielt en episode i Luksusfellen der de hadde en sak i Trondheim hvor en ung fyr hadde gjort dette. Du ser jo hvor han havnet. Det funket ikke. Jeg ser også at du skriver noe merkelig. " I andels leiligheter må man jo ofte betale felleskostnader på 7000kr ". Hvor har du dette fra? Felleskostnader på 7000 kroner er jo ikke noe som gjelder overalt i alle borettslag. Felleskostnader, også kalt husleie, er noe som varierer fra sted til sted. F.eks i borettslaget der jeg bor er husleien på 3500 kr. (eldre borettslag) Hvorfor skriver du også at man kategorisk ikke kan flytte inn før det er gått 2-3 måneder? Hvorfor det? Det er vel ikke noen regel som tilsier at man ikke kan det! Jeg flyttet rett inn i min bolig som jeg kjøpte i sommer. Oppussing kan jeg ta mens jeg bor her. Anonymkode: b3893...d4e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 På Wednesday, October 12, 2016 den 10.38, AnonymBruker skrev: Det er mange kredittkort som gir minst 30 dagers rentefritt lån. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan låne, men jeg tenkte 10 000,-. Dersom jeg kjøper en leilighet så må jeg vel begynne å betale på lånet før jeg flytter inn? Da er det ofte 2-3 måneder til man kan flytte inn så da må man betale husleie i tillegg. Med mindre man allerede eier og har solg. Så man må betale husleie i 3 måneder og vanlig boliglån i 3 måneder uten å ha flyttet inn dit. Derfor lurte jeg på om man kan ta opp 10 000 i lån også ta opp nytt lån før det har gått 30 dager slik at det blir gratis? I andels leiligheter må man jo ofte betale felleskostnader på 7000kr og det kan man ikke få utsettelse på tror jeg. Jeg har hvertfall tenkt å kjøpe andelsleilighet og bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det i og med at jeg nå leier. Anonymkode: 192bc...b1f Før du kjøper deg bolig eller låner penger så må du for Guds skyld sette deg inn i hvordan ting fungerer. Du er nemlig skremmende uvitende i hi. Lån og husleie begynner man å betale fra overtagelse. Ikke fra man har fått aksept for bud. Kredittkort har rentefri kreditt for kjøp i butikk. Tar du ut penger ut i kontanter eller betaler lån med kredittkort, så løper renter og renters rente fra dagen du bruker penger og ikke kredittkjøpsdelen på kredittkortet. Anonymkode: eadb0...39d 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #6 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg kjøpte leiligheten min i mai overtok i juli og hadde første forfall på lånet i august. Felleskostnader overtok jeg fra overtakelsedato og ga selger cash på halve felleskostnadene siden jeg overtok den 15. Anonymkode: 70e93...a42
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #7 Skrevet 13. oktober 2016 Det klokeste i verden er å ta opp lån for å betale lån. Ikke hør på folk her inne som kun uttrykker seg basert på noe de har hørt eller lest. Uten unntak her inne blir det sett på som selvmord og luksusfellemat om noen tar opp lån for å betale lån. Alle hyler om det samme, hele tiden. Saueflokktullinger. Ta opp lån og betal lånet. Sørg bare for å få bedre rente på det nye lånet enn det gamle hadde. Case closed, problem solved OG: Du tjener på det! Anonymkode: 0cb63...cd4 1
CutTheRope Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 Vær oppmerksom på at ved de fleste kredittkort løper renta fra dag 1 dersom man betaler regninger eller overfører penger fra dem. Det er kun ved kjøp i butikk man har 30 dagers rentefritak. Så før man satser på å "rullere" kredittkort for å slippe unna renter og utsette en kostnad, så sett deg grundig inn i retningslinjene for kredittkortet og pass på at ikke du bruker det slik at rentene løper fra dag 1. Pass også på at du har penger den dagen det må betales for å unngå renter.
Ankimaki Skrevet 15. oktober 2016 #9 Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Når du kjøper deg bolig så blir det bestemt en overtakelsesdato. Den som bor der nå betaler til den datoen, og du begynner å betale når du overtar Tar utgangspunkt i at du leier, hvis ikke kan du se vekk ifra det under. Du sier opp leiligheten du leier i forhold til hvor lang oppsigelsestid det er, så om det står 2 måneder i kontrakten, og du overtar leiligheten om 3, så sier du opp leiligheten du leier slik at du ikke betaler dobbelt. Gjør som oftest ikke noe om du har to måneder oppsigelse men sier opp 4 måneder i forveien, men det er viktig å presisere datoen i oppsigelsen. De jeg har leid av har bare vært glade for at jeg har gitt beskjed i god tid slik at de har hatt mulighet til å planlegge ferier da det kan kræsje med inn- og utflytting. Husk at hvis du skal flytte inn i ny leilighet 1 juni, og har to mnd oppsigelse på den du leier, så må du gi beskjed senest 31 mars! Hvis du betaler leie f.eks midt i måneden er det mulig at du må betale for en hel måned selv om du bare bor der halve. Det må du snakke med utleier om. Endret 15. oktober 2016 av Ankimaki Lagt til en setning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå