AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Min samboer har en familiegreie han MÅ dra på, og jeg føler jeg må være med og støtte han. Familien hans bor i et område med Zika, og vi må dra fortest mulig (som blir i julen). Vi har vært prøvere i 6 mnd nå, og jeg er så sykt utålmodig. Føler tiden bare løper fra meg. Jeg googlet meg i hjel på Zika men det ser ut som om jeg ikke kommer utenom at jeg ikke kan være gravid når vi drar. Føles så utrolig kjipt at vi må stoppe prøvingen nå. Jeg hadde intenst håpet å bli gravid før februar, da vi hadde tenkt å ha et opphold så vi ikke får november/desember barn, men nå faller jo alt i grus. Hva hadde dere gjort? Blitt med samboeren og støttet hani en veldig vanskelig situasjon eller fortsatt prøvingen og bli hjemme? Anonymkode: 2914f...940
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Blitt med og utsatt.. forholdet kommer først og fremst og hvis han hadde gått alene så kunne jo du blitt smittet når han kom hjem uansett. Utsett, bli med og sjekk dere når dere kommer hjem. Anonymkode: 8c11c...9b8 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blitt med og utsatt.. forholdet kommer først og fremst og hvis han hadde gått alene så kunne jo du blitt smittet når han kom hjem uansett. Utsett, bli med og sjekk dere når dere kommer hjem. Anonymkode: 8c11c...9b8 må vi sjekke oss når vi kommerhjem også? Må vi ikke bare vente 6 uker med å prøve igjen? Hvor har du lest det? Anonymkode: 2914f...940
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Har ingen betydning om du blir med eller ikke, siden du uansett ikke bør bli gravid med han like lenge som om du blir med. Enten må begge la være å dra ellers kan du like gjerne bli med. Anonymkode: cc579...c6f 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen betydning om du blir med eller ikke, siden du uansett ikke bør bli gravid med han like lenge som om du blir med. Enten må begge la være å dra ellers kan du like gjerne bli med. Anonymkode: cc579...c6f Vi kan jo prøve denne mnd og helt frem til han drar (julen) med å bli gravide om jeg ikke blir med. Hvis jeg skal med, må vi slutte asap. TS Anonymkode: 2914f...940 1
Gjest SuperSonic Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg ville dratt med han og utsett prøvingen. Du har nok godt av en liten pause også, du høres litt stresset ut. Se på det som en siste ferie før eventuelt baby, og prøv å nyt dagene der nede til tross for hendelsen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat nå, SuperSonic skrev: Jeg ville dratt med han og utsett prøvingen. Du har nok godt av en liten pause også, du høres litt stresset ut. Se på det som en siste ferie før eventuelt baby, og prøv å nyt dagene der nede til tross for hendelsen. For en merkelig ting å si til en som har prøvd i 6 mnd og ikke fått det til. Vi har et stort babyønske, jeg har absolutt ikke godt av en pause. Jeg har godt av å bli gravid. Jeg lever ikke et stressende liv og har ikke behov for mer avslapping. Det er da helt naturlig at jeg ikke ønsker et opphold på 4 mnd.+ når vi nå har prøvd i 6 mnd. TS Anonymkode: 2914f...940 6
LittleBabyBlue Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Hvis mannen din drar og ikke du må dere bruke kondom i 8uker, eller hvis han har symptomer på zikaviruset 6mnd. Det gjelder om du er gravid eller ikke. Merk at dette kun reduserer risikoen for smitte, ikke eliminerer. Hvis du drar må dere bruke kondom i 8uker etter hjemkomst og prevensjon mens dere er der. 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, LittleBabyBlue skrev: Hvis mannen din drar og ikke du må dere bruke kondom i 8uker, eller hvis han har symptomer på zikaviruset 6mnd. Det gjelder om du er gravid eller ikke. Merk at dette kun reduserer risikoen for smitte, ikke eliminerer. Hvis du drar må dere bruke kondom i 8uker etter hjemkomst og prevensjon mens dere er der. 6 uker etter hjemkomst har jeg hørt, hvor leser du 8? Anonymkode: 2914f...940
Gjest SuperSonic Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en merkelig ting å si til en som har prøvd i 6 mnd og ikke fått det til. Vi har et stort babyønske, jeg har absolutt ikke godt av en pause. Jeg har godt av å bli gravid. Jeg lever ikke et stressende liv og har ikke behov for mer avslapping. Det er da helt naturlig at jeg ikke ønsker et opphold på 4 mnd.+ når vi nå har prøvd i 6 mnd. TS Anonymkode: 2914f...940 Dere får prøve frem til han reiser da. Etter det så må det bli et opphold uansett om han reiser alene eller du er med. En mann som har oppholdt seg i berørte områder og har en gravid seksualpartner, bør bruke kondom eller avstå fra seksuell aktivitet under hele graviditeten. En mann som har vært i zikaberørte områder og har en partner som kan risikere å bli gravid, bør bruke kondom i seks måneder etter at han kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: må vi sjekke oss når vi kommerhjem også? Må vi ikke bare vente 6 uker med å prøve igjen? Hvor har du lest det? Anonymkode: 2914f...940 Ja, må sjekkes og bruke kondom i minst 6 mnd Anonymkode: b8e85...378 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en merkelig ting å si til en som har prøvd i 6 mnd og ikke fått det til. Vi har et stort babyønske, jeg har absolutt ikke godt av en pause. Jeg har godt av å bli gravid. Jeg lever ikke et stressende liv og har ikke behov for mer avslapping. Det er da helt naturlig at jeg ikke ønsker et opphold på 4 mnd.+ når vi nå har prøvd i 6 mnd. TS Anonymkode: 2914f...940 Jeg skjpønner deg godt, men om han drar må dere vente 6 mnd. da kan like gjerne du bli med. Anonymkode: b8e85...378 4
LittleBabyBlue Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 uker etter hjemkomst har jeg hørt, hvor leser du 8? Anonymkode: 2914f...940 Folkehelseinstituttet https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/reiserad-zikaberorte-omrader/ 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en merkelig ting å si til en som har prøvd i 6 mnd og ikke fått det til. Vi har et stort babyønske, jeg har absolutt ikke godt av en pause. Jeg har godt av å bli gravid. Jeg lever ikke et stressende liv og har ikke behov for mer avslapping. Det er da helt naturlig at jeg ikke ønsker et opphold på 4 mnd.+ når vi nå har prøvd i 6 mnd. TS Anonymkode: 2914f...940 For en merkelig ting å si av deg. Du fikk et svar på spørsmålet ditt. Jeg tror du har godt av å jobbe med temperamentet ditt før du, kanskje, en dag får et barn. Verden handler forresten ikke bare om deg og ditt babyønske. Vær litt mindre selvsentrert. Anonymkode: 4aa3a...575 24
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #15 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg hadde utsatt prøvingen. Men hvor gammel er du? Du skriver at du føler at tiden løper fra deg... seks måneder er ikke mye i det store bildet, men det forutsetter jo at du ikke allerede er i slutten av trettiårene. Anonymkode: 9febe...711 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #16 Skrevet 12. oktober 2016 Er ikke 6 uker, det er 8. Anonymkode: 8c11c...9b8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #17 Skrevet 12. oktober 2016 Hva føler mannen din om dette? Virker som du bare tenker på deg selv her Anonymkode: 8c11c...9b8 9
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #18 Skrevet 12. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har en familiegreie han MÅ dra på, og jeg føler jeg må være med og støtte han. Familien hans bor i et område med Zika, og vi må dra fortest mulig (som blir i julen). Vi har vært prøvere i 6 mnd nå, og jeg er så sykt utålmodig. Føler tiden bare løper fra meg. Jeg googlet meg i hjel på Zika men det ser ut som om jeg ikke kommer utenom at jeg ikke kan være gravid når vi drar. Føles så utrolig kjipt at vi må stoppe prøvingen nå. Jeg hadde intenst håpet å bli gravid før februar, da vi hadde tenkt å ha et opphold så vi ikke får november/desember barn, men nå faller jo alt i grus. Hva hadde dere gjort? Blitt med samboeren og støttet hani en veldig vanskelig situasjon eller fortsatt prøvingen og bli hjemme? Anonymkode: 2914f...940 Virker ikke som om det babyønsket stikker SÅ dypt. Hadde det gjort det, hadde det vel vært ett fett om dere fikk barn i november, desember, mai eller juli? Anonymkode: 07d52...4c8 20
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #19 Skrevet 12. oktober 2016 4 timer siden, SuperSonic skrev: Dere får prøve frem til han reiser da. Etter det så må det bli et opphold uansett om han reiser alene eller du er med. En mann som har oppholdt seg i berørte områder og har en gravid seksualpartner, bør bruke kondom eller avstå fra seksuell aktivitet under hele graviditeten. En mann som har vært i zikaberørte områder og har en partner som kan risikere å bli gravid, bør bruke kondom i seks måneder etter at han kommer hjem. Det var selvsagt ikke det at vi må ha et opphold jeg reagerte på, det var at du uttaler deg om at jeg har godt av en pause og er stresset. Det vet du ingenting om. Anbefalingene dine henger heller ikke på greip. Personer som har vært i områder med pågående utbrudd eller økende forekomst av zikavirus kan unngå å smitte sin partner ved bruk av kondom. Kondom bør benyttes i 8 uker etter hjemkomst dersom han/hun ikke har hatt symptomer på zikavirus-sykdom. Ved symptomer på sykdommen hos mannen bør kondom benyttes i 6 måneder. https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/reiserad-zikaberorte-omrader/ Altså kan vi gjenoppta prøvingen etter 8 uker, med mindre han får symptomer. TS Anonymkode: 2914f...940 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #20 Skrevet 12. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var selvsagt ikke det at vi må ha et opphold jeg reagerte på, det var at du uttaler deg om at jeg har godt av en pause og er stresset. Det vet du ingenting om. Anbefalingene dine henger heller ikke på greip. Personer som har vært i områder med pågående utbrudd eller økende forekomst av zikavirus kan unngå å smitte sin partner ved bruk av kondom. Kondom bør benyttes i 8 uker etter hjemkomst dersom han/hun ikke har hatt symptomer på zikavirus-sykdom. Ved symptomer på sykdommen hos mannen bør kondom benyttes i 6 måneder. https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/zika/reiserad-zikaberorte-omrader/ Altså kan vi gjenoppta prøvingen etter 8 uker, med mindre han får symptomer. TS Anonymkode: 2914f...940 Nei, du høres ikke stresset og aggressiv ut i det hele tatt. Tydeligvis har det skjedd noe som gjør at mannen din vil være hos familien sin. Jeg hadde ikke blitt hjemme, men selvfølgelig blitt med. Kjipt å måtte ta en pause, men sånn er det noen ganger. Du velger selv hva du vil gjøre, men å bite hodet av folk som kommer med innspill er dårlig stil. Anonymkode: b08fb...836 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå