Gå til innhold

Hasj! Hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har kommet i en situasjon jeg synes er ganske vanskelig. 
Har fått vite at faren til min datter (2 år) røyker og er avhengig av hasj, og oppbevarer dette i leiligheten sin. Hvor lenge dette har pågått eller hvor ofte han gjør det vet jeg ikke, men i følge kilden så er det minst hver eneste helg. 

Jeg er sikker på at dette stemmer, siden det faktisk er kjæresten hans som har fortalt det til meg. Hun hadde visst det lenge men hadde ikke turt å sagt noe, fordi barnefar hadde truet med å gjøre livet hennes til et helvete om hun noen gang vekslet et eneste ord med meg. Hun kunne også fortelle at han lyver til henne om dette, at hun kjenner det på lukta ofte, men han blånekter. I tillegg fortalte hun at han oppbevarer hasjen i nattbordskuffen sin, altså lett tilgjengelig for 2åringen vår 😱 han betaler heller ikke barnebidrag, fordi han bruker alle pengene sine på hasj - tydeligvis....

Han har samvær med datteren vår annenhver lørdag, og hun skal dit allerede nå på lørdag. Jeg kjenner jeg er helt sjokkert og satt ut 😞 synes ikke dette er greit i det hele tatt! Har nulltoleranse for slikt, og har ikke lyst til å sende datteren min til et hjem fullt av hasj. Hva skal jeg gjøre? Hvem burde jeg kontakte? 

Det er veldig viktig at barnefar ikke vet at jeg vet, både pga kjæresten og for at han ikke skal kunne "slette" alle spor. Redd han har mistanker om at vi har snakket sammen, så må ligge lavt.

Anonymkode: 4e60c...9b7

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Du ringer politiet

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Du ringer Bv og de utfører rustest. 

Anonymkode: 01a8b...ab9

Skrevet

Cannabis kan påvises i urinen i opptil tre uker etter inntak, så han kan ikke slette dèt sporet hvertfall.

Anonymkode: ee2de...252

Skrevet

ikke vær buzzkill :(

Skrevet
2 minutter siden, bobler skrev:

?

Anonymkode: 3950b...520

Skrevet
2 minutter siden, bobler skrev:

For å være ærlig driiiiter jeg i hva han driver med. 'En når han skal ha ansvaret for vårt lille barn, så er ikke dette greit i det hele tatt!!!!

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cannabis kan påvises i urinen i opptil tre uker etter inntak, så han kan ikke slette dèt sporet hvertfall.

Takk for svar. Det er bra det da, om ikke annet.

Skrevet
8 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Du ringer politiet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ringer Bv og de utfører rustest. 

Anonymkode: 01a8b...ab9

Barnevern eller politi? Begge deler?

Kan jeg være anonym for å rådføre meg?

Skrevet

Politiet gidder ikke bruke tid på dette. Men si fra til barnevernet og nekt samvær med mindre han kan avgi ren urinprøve.

Anonymkode: 87f5e...be6

Skrevet

Anmeld først og kontakt deretter bv.

Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnevern eller politi? Begge deler?

Kan jeg være anonym for å rådføre meg?

Først politi så BV,. Du kan nok være anonym

Skrevet

Hva om at du går på politistasjonen og ber om en samtale og får litt veiledning? 

De bør kunne gi deg en ide om hvordan du kan håndtere dette og om de har ressurser til å hjelpe deg. 

Skrevet

TS her:

Ringe først til politiet, og la frem saken som den var. Ble egentlig ikke møtt med så mye hjelp. De registrerte det, men sa selv at de måtte se hva de skulle prioritere og hva som var viktig. Jeg sa jeg kom til å kontakte barnevernet, og fikk da beskjed om å tenke meg godt om om jeg burde konfrontere barnefaren med det før jeg tok kontakt med barnevernet... 

Jeg valgte å ikke si noe som helst til barnefar. Har hyppig kontakt med kjæresten (eller nå tydeligvis eksen da), som forteller at han er helt på tuppa og livredd for at hun har fortalt det til meg. Vi er enig om at hun bare skal blånekte på at hun har sagt det. I og med at hun er livredd fordi han truet henne. 

Ringte barnevernet, og venter på at "rette personen" skal ringe meg opp igjen.

• Liker 1
Skrevet

Vet du at han har røyket når hun har vært der?

Anonymkode: a9661...c19

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått vite at faren til min datter (2 år) røyker og er avhengig av hasj, og oppbevarer dette i leiligheten sin. Hvor lenge dette har pågått eller hvor ofte han gjør det vet jeg ikke, men i følge kilden så er det minst hver eneste helg. 

Jeg er sikker på at dette stemmer, siden det faktisk er kjæresten hans som har fortalt det til meg. Hun hadde visst det lenge men hadde ikke turt å sagt noe, fordi barnefar hadde truet med å gjøre livet hennes til et helvete om hun noen gang vekslet et eneste ord med meg. Hun kunne også fortelle at han lyver til henne om dette, at hun kjenner det på lukta ofte, men han blånekter. I tillegg fortalte hun at han oppbevarer hasjen i nattbordskuffen sin, altså lett tilgjengelig for 2åringen vår 😱 han betaler heller ikke barnebidrag, fordi han bruker alle pengene sine på hasj - tydeligvis....

Han har samvær med datteren vår annenhver lørdag, og hun skal dit allerede nå på lørdag. Jeg kjenner jeg er helt sjokkert og satt ut 😞 synes ikke dette er greit i det hele tatt! Har nulltoleranse for slikt, og har ikke lyst til å sende datteren min til et hjem fullt av hasj. Hva skal jeg gjøre? Hvem burde jeg kontakte? 

Det er veldig viktig at barnefar ikke vet at jeg vet, både pga kjæresten og for at han ikke skal kunne "slette" alle spor. Redd han har mistanker om at vi har snakket sammen, så må ligge lavt.

Tilsvarende sak har det nettopp vært en dom på i en sak. Rådet var klart, ønsker du ikke å innkriminalisere deg selv, går du rake veien til politiet. Alternativt kan du bli straffeforfulgt og dømt. 

Anonymkode: f172e...04d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du at han har røyket når hun har vært der?

Anonymkode: a9661...c19

Nei, det vet jeg ikke. Tror og håper han ikke har gjort det. Men kvelden før feks. 

TS

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda lenger enn det også, har jeg fått høre av en tidligere hasj-røyker som måtte ta jevnlig urinprøve. 

Anonymkode: 29961...cf3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tilsvarende sak har det nettopp vært en dom på i en sak. Rådet var klart, ønsker du ikke å innkriminalisere deg selv, går du rake veien til politiet. Alternativt kan du bli straffeforfulgt og dømt. 

Anonymkode: f172e...04d

Som sagt har jeg ringt politiet og barnevernet. Barnevernet skulle ringe meg i morgen.

Jeg varsler de jeg varsle kan. 

TS

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her må du kontakte både politiet og Barnevernet. Be de om råd! 

Anonymkode: c3d9c...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...