Gå til innhold

Han plukker aldri opp etter hundene sine.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om den er riktig plassert, men "sosiale relasjoner" er velinnafor?

Vi bor i et lite boretslag og det bor en mann her som  har to store hunder somhjan utelukkende lufter på boretslagets område/lekeplassen. Hundene driter ned hele stedet. Jeg skulle gjerne sagt noe til han, men han sitter i rullestol. Jeg vil liksom ikke være frekk hvis han ikke fysisk greier å plukke opp etter dem, men jeg vet ikke hva han greier. Er så drittlei all den dritten. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 3eea7...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det med styret i borettslaget, kanskje han kan bli bedt om å lufte de et annet sted hvor det ikke er fare for alt folk kan tråkke i det?

Anonymkode: 1726c...7c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke frekt å ta en prat med ham. Rullestolbruker eller ei, reglene gjelder for alle.

Kanskje han er oppriktig lei seg for at han ikke klarer å plukke opp dritten (tvilsomt, da ville ha vel ha forsøkt å unngå lekeplassen i det minste) eller så er han en av mange hundeeiere som ikke gidder å ta ansvar for å plukke opp etter hunden(e).De egoistene kommer i alle former og fasonger, og noen av dem sitter tilfeldigvis i rullestol.

Uansett, ta en prat med ham. Bruk et toneleie og tonefall som om du skulle snakke med en hvilken som helst annen hundeeier. Ikke noe "stakkars deg, medfølende blikk" holdning. Mange handicappede har uttalt at de hater slikt. De vil bli behandlet som et hvilket som helst annet menneske, men folk har en tendens til å enten unngå dem (som du gjør) eller la medlidenheten skinne så tydelig gjennom at det blir kvalmende, og behandle dem som stakkars små barn som ikke er i stand til noen ting.

Dersom han sier han ikke klarer, så tips ham om dette produktet. Rullestolbrukerne i kommentarfeltet under later til å være storfornøyd.

http://www.scoopergenie.com/

Anonymkode: 1a3bb...fc7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten burde det være i hans (og andre rullestolbrukeres) interesse å få vekk dritten også. Hundedritt på rullestolhjulene er noe dritt, bokstavelig talt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså noe av den er det helt klart at han ikke greier å plukke opp, da de har sånnt langt flexibånd og drar opp i skråninger og over benker etc. Men jeg syntes i alle fall han kan gjøre et forsøk på å plukke opp det som er på flat mark.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanskelig å vite hva man kan kreve av folk me d handicap. Det er ikke så lett å se utenpå hvor velfungerende de er. Syntes han burde lufte hundene sine et annet sted, men han er kanskje så skrøpelig at han ikke kommer seg langt av gårde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Ofte er det vel  ikke lov å lufte hundene på borettslaget sine fellesområder? Iallefall skal man da plukke opp etter seg. Dyrehold kan man da holde om det er gode grunner for det, men det skal ikke være til sjenanse eller plage for andre beboere. Jeg ville tatt det opp med borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæledyr er vel det riktige underforumet. 

Jeg synes også du skal si ifra til styret i borettslaget. Det kan ikke være slik at man er fritatt allmenne regler for hundehold fordi man sitter i rullestol. Hvis han ikke klarer å plukke det opp selv får han lufte hundene et annet sted eller få hjelp til dette fra noen andre. 

Det er heller ikke sikkert at det er den fysiske begrensningen som hindrer han i å plukke opp etter seg. Det kan eksempelvis komme av en slapp holdning til dette. Jeg vil i utgangspunktet tenke meg at det dreier seg om dette når han lufter hundene sine på borettslagets område.

Anonymkode: d1231...ccb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hundeposer. De koster ikke så mye. Plukk opp bæsjen som hundene hans legger igjen og sett det på trappen hans uten at han ser det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han klarer å eie hunder, så klarer han å plukke opp driten etter de også, rullestol eller ikkje. Gi beskjed til både han og styret.

Eg har hund selv, og det er faen ingenting som irriterer meg mer enn de idiotene som ikkje plukker opp etter bikkja si, de gir oss andre med hund eit dårlig rykte. Hver gang eg ser hundedrit på stedene vi går, så er eg på nippet til å plukke det opp selv, bare for å ikkje risikere å bli beskyldt for at det er min hund som har gjort det, men da risikerer eg å ikkje ha pose til å plukke opp etter min egen hund når den skiter. Man har valgt å skaffe seg hund, og da er man også ansvarlig for å fjerne hundeskiten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/12/2016 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Altså noe av den er det helt klart at han ikke greier å plukke opp, da de har sånnt langt flexibånd og drar opp i skråninger og over benker etc. Men jeg syntes i alle fall han kan gjøre et forsøk på å plukke opp det som er på flat mark.

TS

Da kan han faktisk ikke ha hund. Samme f om han lufter på borettslagets område eller et annet sted, så SKAL man plukke opp etter hunden sin. Ta det opp med styret. Ekkelt for barna som oppholder seg på borettslagets område.

Anonymkode: de30c...61e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2016 den 10.42, AnonymBruker skrev:

TS

Han velger å bruke flexibånd og han lar bikkjene løpe opp steder han ikkje kommer til med rullestolen, og det gjør han sikkert med vilje for å kunne ha ein unnskyldning for å ikkje plukke etter de. "De løp opp skråningen og gjorde fra seg, og eg som sitter i rullestol har jo ingen mulighet til å komme meg opp dit for å plukke opp." For meg er det ingen unnskyldning, han lar bikkjene drite på fellesområdet og hvor folk ferdes og barn leker, og da får han fader meg finne ein måte å fjerne driten etter de også, om det så betyr at han må dra seg opp bakken etter armene for å få det gjort. Enten får han skaffe seg hjelp med dyra, eller så får han la være å ha dyr når han ikkje tar på seg alt ansvaret som følger med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baremenneske
På 12.10.2016 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Det er ikke frekt å ta en prat med ham. Rullestolbruker eller ei, reglene gjelder for alle.

Kanskje han er oppriktig lei seg for at han ikke klarer å plukke opp dritten (tvilsomt, da ville ha vel ha forsøkt å unngå lekeplassen i det minste) eller så er han en av mange hundeeiere som ikke gidder å ta ansvar for å plukke opp etter hunden(e).De egoistene kommer i alle former og fasonger, og noen av dem sitter tilfeldigvis i rullestol.

Uansett, ta en prat med ham. Bruk et toneleie og tonefall som om du skulle snakke med en hvilken som helst annen hundeeier. Ikke noe "stakkars deg, medfølende blikk" holdning. Mange handicappede har uttalt at de hater slikt. De vil bli behandlet som et hvilket som helst annet menneske, men folk har en tendens til å enten unngå dem (som du gjør) eller la medlidenheten skinne så tydelig gjennom at det blir kvalmende, og behandle dem som stakkars små barn som ikke er i stand til noen ting.

Dersom han sier han ikke klarer, så tips ham om dette produktet. Rullestolbrukerne i kommentarfeltet under later til å være storfornøyd.

http://www.scoopergenie.com/

Synes dette virker som en lur idé- for da kan du ymte litt frempå til han, og rett og slett spørre litt sånn forsiktig om han har problem med å plukke opp ..siden han er i rullestol. Kan jo hjelpe han med det akkurat da, også fortelle om hjelpemiddelet linken  viser til, og høre om han har hørt om sånne...(på en pen vennlig måte)Kan hende han setter pris på tipset også😉☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til han at han får finne en ordning så hundene ikke driter i området. Funker ikke det så tar du dritten og slenger den utenfor ytterdøra hans. 

Anonymkode: 5f071...ad3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si i fra til han at han får finne en ordning så hundene ikke driter i området. Funker ikke det så tar du dritten og slenger den utenfor ytterdøra hans. 

Anonymkode: 5f071...ad3

Nei. Jeg hadde gjort det "anonymt". Tatt det opp med borettslaget og dersom det ikke blir noen endring da hadde jeg lagt skiten på trappa hans. Jeg hadde ikke ønsket at han visste det var meg, da hadde det sikkert blitt nabokrangel fra h.

Anonymkode: de30c...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...