Gå til innhold

Kveldens episode av Luksusfellen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folke med meg alt men skjønte ikke hel om hun hadde jobb eller ikke? 

Og hvordan får hun 20000 hvis hun ikke har jobb.... Syns det var en merkelig slutt på programmet.... 

Anonymkode: 321dd...2f4

Fikk ikke med meg (skulle det stå) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom det egentlig frem hvor mye støtte hun får fra NAV or Mnd ? Vil gjerne vite beløpet!

Anonymkode: a2287...a69

Skrevet

Mener hun fikk 7500 kr hos NAV. 20 000 kr var det hun måtte tjene selv i mnd.

Skrevet

På budsjettet var det ca7000 fra nav også 20000 i lønn 

så hun måtte ha 27000 i månd for å få budsjettet til å gå. 

Skrevet

For et nek av en jente..  Skremmende at sånne mennesker har ansvar for barn

Anonymkode: 623e3...056

• Liker 2
Skrevet

"Nek" er jo å ta hardt i da, alle deltakerne i Luksusfellen har jo på en eller annen måte klart å stenge ute realiteten de lever i, så hun skiller seg ikke ut sånn sett.

Men jeg blir jo oppgitt. Ikke kan man betale regningene sine, ikke fikser man seg fast jobb, ikke kan man planlegge en enkel handleliste- men barn skal man ha ansvar for. Det er noe i det regnestykket der som ikke helt stemmer. Og uttalelsene om at "Nei, hvis jeg mister barnehageplassen så må vel NAV betale meg for å passe på barna, da" tyder jo på at det mangler en del helt grunnleggende kunnskap hos jenta, uansett hvor søt og omsorgsfull hun måtte være.

Anonymkode: 6bde7...45f

• Liker 4
Skrevet

Jeg sovnet midt i. Sinnsykt trøtt etter mye jobbing i det siste. Men jeg stusset på at det ikke ble nevnt noe om bidrag. Fikk hun virkelig ingenting i bidrag for to barn?

Anonymkode: 9ba64...21f

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. NAV må fikse det, NAV må ordne det. Begynte å se på episoden nå :)

Skrevet

Deltakerne som er med på slike TV-programmer kan jo ikke være riktig vel bevarte? De kaster jo det aller meste av regninger, i håp om at alle de økonomiske problemene liksom skal forvinne av seg selv. :P"ute av syne, ute av sinn" liksom.

Enkelte kjøretøy som blir solgt i løpet av det programmet, blir vel som regel solgt til en eller annen forhandler. Har programmet en eller annen slags avtale med enkelte forhandlere om å ta imot en del slike kjøretøy kanskje? De kunne vel iallefall ha forsøkt å selge på privat-markedet først, og kanskje fått til en litt bedre avtale....

Anonymkode: a4bb4...7c9

Gjest Blondie65
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deltakerne som er med på slike TV-programmer kan jo ikke være riktig vel bevarte? De kaster jo det aller meste av regninger, i håp om at alle de økonomiske problemene liksom skal forvinne av seg selv. :P"ute av syne, ute av sinn" liksom.

Enkelte kjøretøy som blir solgt i løpet av det programmet, blir vel som regel solgt til en eller annen forhandler. Har programmet en eller annen slags avtale med enkelte forhandlere om å ta imot en del slike kjøretøy kanskje? De kunne vel iallefall ha forsøkt å selge på privat-markedet først, og kanskje fått til en litt bedre avtale....

Problemet er vel at de ikke har penger å betale med og derfor ikke orker se regningene. Nei da, det hjelper ikke, men det er logikk for dem.

De gangene Luksusfellen selger bilen er det ikke fordi deltakeren ikke har råd til bilen, men fordi det haster å få inn pengene. Det er ikke tid til å prøve å selge den på markedet med annonsering, etc. Som regel er vel valget mellom hurtigsalg og tvangssalg. 

Skrevet

Syns det ble litt enkel løsning på forrige program med hun alenemoren. "Du må finne en jobb og tjene minst 20 000,- i måneden". Ja, sikkert veldig lett for ei som er alenemor til to, sannsynligvis ikke har noe på CV'en fra før omtrent, og kanskje ikke har fullført videregående å skaffe det på 1-2-3. "Vi vet ikke hva hun har rett på fra NAV".. Altså.. skal ikke dette være økonomiske eksperter? Burde ikke de være ganske godt inne i hvordan NAV-systemet funker? Hvis ikke så burde det ikke være særlig vanskelig for dem å finne ut av det. Følte at de gjorde det litt for halvveis denne episoden altså.. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

En del deltakere kunne sikkert ha fikset mange av de økonomiske problemene sine selv, hvis de bare hadde fått ut fingeren. I steden kontakter de Luksusfellen, og håper at økonomi-ekspertene skal fikse billige renter. Slik at deltakerne ikke behøver å betale all gjelden de hadde opparbeidet seg...

Noen burde ha fått tvangssolgt nærmest absolutt alt de eide, bortsett fra litt klær og sånn som de MÅ ha... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...