Gå til innhold

Kveldens episode av Luksusfellen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fikk en gave, Hallgeir jobbet ræva av seg og Nå er de gjeldfrie om 5 år framfor 17. Jeg vil kalle det tidenes gave

Anonymkode: 0fd3f...298

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, CherryBlossom90 skrev:

Du synes det er kjipt de ikke får gave? Hvorfor? 

Slike mennesker får jeg null sympati for. Det er kun de sin egen feil og de har seg selv å skylde på. Teit han ble sur fordi han måtte selge bilen. Han burde heller være glad han fikk en annen bil og ikke måte buss til jobb. Å hun dama virket ikke så mye bedre akkurat. 

Fordi jeg likte den delen av programmet hvor de kom tilbake for å høre hvordan det gikk, og at de fikk en gave som motivasjon til å fortsette. Synes hvertfall det er rart at de ikke følger opp engang, bare "her er fullmakten deres, hadet bra". 

Er ellers enig i at jeg ikke har noe sympati for at de må selge/downgrade biler osv. Hadde de måttet selge huset, hadde jeg ikke syntes det var urettferdig heller. 

Anonymkode: 96068...dad

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg likte den delen av programmet hvor de kom tilbake for å høre hvordan det gikk, og at de fikk en gave som motivasjon til å fortsette. Synes hvertfall det er rart at de ikke følger opp engang, bare "her er fullmakten deres, hadet bra". 

Er ellers enig i at jeg ikke har noe sympati for at de må selge/downgrade biler osv. Hadde de måttet selge huset, hadde jeg ikke syntes det var urettferdig heller. 

De kom jo tilbake for å høre hvordan det gikk. Paret sa at det hadde gått bra,  og ekspertene fortalte at om fem år så kan de refinansiere boliglånet sånn at de får resten av forbrukslånet bakt inn der. 

Eneste forskjellen i denne sesongen er at deltagerne ikke får gave. 

Og at programmet er blitt kjedeligere... skjer jo liksom ingenting. ..

Anonymkode: 4564e...759

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kom tilbake etter en måned. Akkurat som tidligere.

Jeg synes at forrige sesong gikk alt for langt i både gaver og løsninger (flere fikk slettet all rente og rentefrie lån) og jeg tipper de har fått kritikk for å oppmuntre ødelander til fortsatt sløseri.

Skrevet

Deltakerne fra dette TV-programmet får det egentlig alt for lettvint. De har oppført seg som fullstendige idioter, og pådratt seg masse lån og gjeld. De får egentlig alt for gode avtaler, og de får inngått noen VELDIG gunstige avtaler.

Anonymkode: a4bb4...7c9

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deltakerne fra dette TV-programmet får det egentlig alt for lettvint. De har oppført seg som fullstendige idioter, og pådratt seg masse lån og gjeld. De får egentlig alt for gode avtaler, og de får inngått noen VELDIG gunstige avtaler.

Noe må de vel lokke med for å få folk til å stille opp på tv og vise til alle og enhver at de har elendig økonomisk sans...men helt enig med deg.

Anonymkode: fcfd3...601

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg peiling på bil priser, men om han fikk en elendig pris skjønner jeg jo han ble sint. På finn ligger det jo biler av sammen typen til flere 100,000 mer i pris. Han kan jo potensialt ha tapt masse penger. Men klart, det er jo bedre tv om man selger bilen i hu og hast så man får det med i programmet.

Anonymkode: d8170...6ba

Jeg tror mer det handler om at man må selge bilen i hui og hast for ØKONOMIENS skyld, ikke for at det må være med på TV. Jeg regner med du skjønner at mange i luksusfellen er på grensen til personlig konkurs og har kreditorer som står klare til å ta alt de eier? Da må faktisk den dyre bilen gå.

Anonymkode: cd531...167

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe må de vel lokke med for å få folk til å stille opp på tv og vise til alle og enhver at de har elendig økonomisk sans...men helt enig med deg.

Anonymkode: fcfd3...601

I tillegg fremstår vel ikke kredittkort-selskapene som veldig "lukrativt" heller, slik som de gjerne blir fremstilt  gjennom slike TV-programmer. Kanskje enkelte som faktisk kunne ha funnet på å skaffe seg kredittkort og lån gjennom  forskjellige slike tilbydere, blir langt mer tvilende til dette - iallefall for folk som har fulgt med på TV-programmer som Luksus-fellen.

Men dersom selskapene som sender ut kredittkort og lån, tilbyr veldig gode avtaler og betingelser. Så kan enkelte tullinger trekke den slutningen at slike lån faktisk kan være litt "lukrativt" og at det egentlig ikke spiller noen rolle om det fucker opp alt. For da kan de få hjelp av Luksus-fellen, og dermed slipper de å betale ned alt som er av gjeld...

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker også best den svenske versjonen. 

Husker dere han som var helt spilleavhengig ? De sa at han faktisk kunne miste kone og barn hvis han ikke sluttet med det ville forbruket og all spillinga. Neida, han ville jo ikke miste de. Da de tok fra han alle spilla, så bryter fyren sammen og begynte å gråte! Sa han ikke noe liv uten spilla eller hva han sa. Akkurat som spilla er MYE mer viktig enn kone og barn :rolleyes: 

Anonymkode: adecb...bb4

Ja, den episoden husker jeg faktisk :laugh: Vet du hvor jeg kan se den igjen? 

Men håper uansett det gikk bra med de i gårsdagens episode. At de ikke har falt tilbake til gamle vaner. Da spesielt han. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mer det handler om at man må selge bilen i hui og hast for ØKONOMIENS skyld, ikke for at det må være med på TV. Jeg regner med du skjønner at mange i luksusfellen er på grensen til personlig konkurs og har kreditorer som står klare til å ta alt de eier? Da må faktisk den dyre bilen gå.

Anonymkode: cd531...167

Enig

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med denne kveldens episode da dere....:fnise:

Skrevet
19 minutter siden, Nuttery skrev:

Hva med denne kveldens episode da dere....:fnise:

Snakk om ansvarsfraskrivelse på den jenta. Også moten som låner bort penger hele tiden, da! Herregud..

Anonymkode: 68e7e...379

Skrevet

Helt krise.. wow....

Anonymkode: 7188e...310

Skrevet

Alt er nav sin skyld.. alt....

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om ansvarsfraskrivelse på den jenta. Også moten som låner bort penger hele tiden, da! Herregud..

Ja maken. Sitter å skylder på NAV. Shit. Men håper det går greit med hun i dag da.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, LeilaS skrev:

Ja maken. Sitter å skylder på NAV. Shit. Men håper det går greit med hun i dag da.

Det positive er at hun er ung. Hun klarer å betale gjelda på kort tid hvis hun tar seg sammen og innser at hun ikke kan holde på slik som hun har gjort. Helt utrolig at hun har klart å spise 130burgere i måneden. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det positive er at hun er ung. Hun klarer å betale gjelda på kort tid hvis hun tar seg sammen og innser at hun ikke kan holde på slik som hun har gjort. Helt utrolig at hun har klart å spise 130burgere i måneden. 

Hehe, de 130 burgerne var et symbol på at hun bruker 1300 kr i mnd på fast food. Har sikkert brukt det på annet også :P

Anonymkode: 4564e...759

• Liker 1
Skrevet

Hun virka ganske kort hun der berta. Herre!

Anonymkode: 1ce6c...643

• Liker 2
Skrevet

Siden hun bor i Halden, burde hun heller ha handlet i Sverige 1 gang i uken. Så hun hadde blitt slankere da luksusfellen besøkte henne en måned senere. Greit å slå to fluer i et smekk. Tror hun kommer til å klarer seg fint framover. Syns hun virket litt kort i begynnelsen og spesielt da hun mente at Nav skulle ordne opp så hun ikke mistet barnehageplassen. Men virket etter hvert som hun forstod alvoret og at hun ønsket å være økonomisk uavhengig. Ikke alle som klarer å ta ting til seg og endre holdninger og atferd.  Det skal hun ha kreditt for! Om hun er flink, vil hun være gjeldfri om 2 år.

Anonymkode: d4ba8...07a

• Liker 2
Skrevet

Folke med meg alt men skjønte ikke hel om hun hadde jobb eller ikke? 

Og hvordan får hun 20000 hvis hun ikke har jobb.... Syns det var en merkelig slutt på programmet.... 

Anonymkode: 321dd...2f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...