Gå til innhold

Kveldens episode av Luksusfellen

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvem tror han at han er som faktisk får hjelp fra økonomi-ekspert fordi han selv har satt seg i den situasjonen han er i og vise takknemlighet i å klikke på stakkars Hallgeir??

For en tulling! Hadde jeg vært Hallgeir så hadde jeg gått og latt han løse gjeldsproblemene sine selv. Dessverre er det barn i bildet og det er de det går utover. 

http://www.seher.no/kjendis/raser-mot-luksusfellen-hallgeir-89527

Anonymkode: 68e7e...379

Når tid begynner dette? 

Anonymkode: 36fda...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tid begynner dette? 

Anonymkode: 36fda...cee

20.30 :D

Skrevet

Jeg liker også best den svenske versjonen. 

Husker dere han som var helt spilleavhengig ? De sa at han faktisk kunne miste kone og barn hvis han ikke sluttet med det ville forbruket og all spillinga. Neida, han ville jo ikke miste de. Da de tok fra han alle spilla, så bryter fyren sammen og begynte å gråte! Sa han ikke noe liv uten spilla eller hva han sa. Akkurat som spilla er MYE mer viktig enn kone og barn :rolleyes: 

Anonymkode: adecb...bb4

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Vevila skrev:

20.30 :D

Gleder meg :nigo:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg :nigo:

Jeg også!! :strix:

Skrevet

Luksus-fellen er jo ett reality-konsept da. Dette er jo selvfølgelig ikke noen dokumentar. på noen som helst måte.

Produsentene kan faktisk ha bedt deltakerne om å reagere på denne måten, for å "spice opp" showet deres litt....

Anonymkode: 88774...61c

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke at det er mulig å sette seg i den situasjonen som de fleste av deltakerne gjør, men er vel mangel på impulskontroll det dreier seg om.

Anonymkode: c7814...098

• Liker 1
Skrevet

Syntes det var skikkelig pinlig når han ler av deres "ekspertise".. De er tross alt ikke eksperter på å selge brukt, de er eksperter på å bli få inn penger fortest mulig for å betale ned veldig hastende gjeld, ikke minst å rydde opp i økonomi...

Syntes i tillegg det var pinlig når Lisa ler hånlig mot Hallgeir mens typen hennes har et raserianfall, som om raserianfallet hans er berettiget.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Vil ikke akkurat kalle henne smart og økonomisk heller når hun ikke aner om hun har gjeld og reiser til Thailand på hans regning uten å bry seg en tøddel om å bidra. 

Skrevet

Haha, var morsomt da han føyk ned trappa i sinne:laugh:

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Vil ikke akkurat kalle henne smart og økonomisk heller når hun ikke aner om hun har gjeld og reiser til Thailand på hans regning uten å bry seg en tøddel om å bidra. 

Det tenkte jeg også!! Hun har jo faktisk et likt ansvar. "Tok dere opp lån for å dra på den ferien" "Neinei.. Neei... Jaa..? Kanskje? Jeg vet ikke?"

"Har dere lån på boligen sammen?" "Ja, jeg tror det. Kanskje... Nei... Ja? Jeg vet ikke?"

• Liker 4
Skrevet

Syntes også det er litt dumt at de nekter å selge rekkehuset, når de står ovenfor de valgene de gjør. Det er jo ikke som at de har så mye valg hvis de ønsker å bli gjeldsfri innen rimelig tid.

• Liker 2
Gjest KlippKlapp
Skrevet
2 minutter siden, Nuttery skrev:

Syntes også det er litt dumt at de nekter å selge rekkehuset, når de står ovenfor de valgene de gjør. Det er jo ikke som at de har så mye valg hvis de ønsker å bli gjeldsfri innen rimelig tid.

Ser dumt ut ikke å selge ja. Kan jo hende man får enda litt mer enn 2,5 også, og får slettet mer enn forventet.

Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor de skal selge huset? Altså, det er jo ganske vanlig å ha boliglån.. Skjønner at de har mer akutt lån som burde innfris, men en familie på 3 leier ikke nødvendigvis billigere enn det er å betale ned lån (som da kan være en form for sparing). Hm. Synes ikke episoden var så dramatisk som jeg hadde håpet :P haha

Anonymkode: 96068...dad

Skrevet
9 minutter siden, KlippKlapp skrev:

Ser dumt ut ikke å selge ja. Kan jo hende man får enda litt mer enn 2,5 også, og får slettet mer enn forventet.

Slik jeg ser det er deres beste alternativ å selge av alt som kan selges, skru forbruket ned på det absolutt nødvendigste, betale ned gjelden for så å forsøke å spare opp EK og en buffer for å kunne starte på nytt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner egentlig ikke hvorfor de skal selge huset? Altså, det er jo ganske vanlig å ha boliglån.. Skjønner at de har mer akutt lån som burde innfris, men en familie på 3 leier ikke nødvendigvis billigere enn det er å betale ned lån (som da kan være en form for sparing). Hm. Synes ikke episoden var så dramatisk som jeg hadde håpet :P haha

Joda, vanlig med boliglån, men tror det de "taper" på å ikke betale ned de forskjellige lånene de har (med ekstrem rente)er mer kostbart enn å leie en plass. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Joda, vanlig med boliglån, men tror det de "taper" på å ikke betale ned de forskjellige lånene de har (med ekstrem rente)er mer kostbart enn å leie en plass. 

Okei, skjønner. For en som jobber med å komme inn på boligmarkedet høres det bare ulogisk ut å gi bort sin plass, hehe. Hva skjer forresten med at de ikke kommer tilbake en mnd etterpå, og at deltakerne ikke får noen gaver i denne sesongen? Det synes jeg er kjipt.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skjønner. For en som jobber med å komme inn på boligmarkedet høres det bare ulogisk ut å gi bort sin plass, hehe. Hva skjer forresten med at de ikke kommer tilbake en mnd etterpå, og at deltakerne ikke får noen gaver i denne sesongen? Det synes jeg er kjipt.

Syns det er bra de ikke får gaver lenger, hvor er gavene til oss som klarer oss selv og ikke er til belastning for andre liksom.

Når det gjelder boligen, så vil det jo bare være et tidsspørsmål før kreditorer får utleggspant og kjører tvangssalg dersom de ikke starter å betjene gjelden. Man oppnår som regel høyere pris ved frivillig salg, og de ville da kunne kvitte seg med mer gjeld enn ved tvangssalg. Det er klart det er bedre å betale ned på boliglån enn å leie, men når man har satt seg i en slik situasjon, så må man regne med at det får konsekvenser og. Det er ingen menneskerett å eie egen bolig.

Anonymkode: ee4ea...9b8

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er bra de ikke får gaver lenger, hvor er gavene til oss som klarer oss selv og ikke er til belastning for andre liksom.

Når det gjelder boligen, så vil det jo bare være et tidsspørsmål før kreditorer får utleggspant og kjører tvangssalg dersom de ikke starter å betjene gjelden. Man oppnår som regel høyere pris ved frivillig salg, og de ville da kunne kvitte seg med mer gjeld enn ved tvangssalg. Det er klart det er bedre å betale ned på boliglån enn å leie, men når man har satt seg i en slik situasjon, så må man regne med at det får konsekvenser og. Det er ingen menneskerett å eie egen bolig.

Anonymkode: ee4ea...9b8

Du må gjerne utdype på hvilken måte deltakerne på Luksusfellen er en belastning for andre?? 

Enig i at det ikke er noen menneskerett å eie egen bolig, men jeg unner ikke folk å måtte kvitte seg med boligen sin abre fordi de har havnet i baret heller. Særlig ikke når de ikke absolutt må.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er kjipt de ikke får gave? Hvorfor? 

Slike mennesker får jeg null sympati for. Det er kun de sin egen feil og de har seg selv å skylde på. Teit han ble sur fordi han måtte selge bilen. Han burde heller være glad han fikk en annen bil og ikke måte buss til jobb. Å hun dama virket ikke så mye bedre akkurat. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...