Gå til innhold

Kveldens episode av Luksusfellen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvem tror han at han er som faktisk får hjelp fra økonomi-ekspert fordi han selv har satt seg i den situasjonen han er i og vise takknemlighet i å klikke på stakkars Hallgeir??

For en tulling! Hadde jeg vært Hallgeir så hadde jeg gått og latt han løse gjeldsproblemene sine selv. Dessverre er det barn i bildet og det er de det går utover. 

http://www.seher.no/kjendis/raser-mot-luksusfellen-hallgeir-89527

Anonymkode: 68e7e...379

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg tror at han der er en evig optimist som tror at bare han holder på lenge nok så kommer han til å tjene på det. Det er en sånn tankegang man gjerne går inn i nettspill og gambling med, og det drev han karen med i stort monn. Så han er overbevist om at han kunne fått mer for bilen, men har akkurat der og da ikke konsept om at det faktisk kan haste veldig å få redusert et billån. Flere år med overforbruk og idiotiske valg koker ned til noen få ekstremt intensive dager, så jeg er ikke overrasket over at han bikker over. Hadde det ikke vært bilen, så hadde det vært noe annet. 

• Liker 6
Skrevet

Hoho, denne episoden MÅ jeg se:fnise: 

Kan forøvrig forstå hvorfor han er missfornøyd med salgssummen på Qashqaien(aner ikke hvordan det staves) - 140.000 er et kupp for den som kjøpte den. Kan også forstå at det er kjipt å ha en restgjeld på 160.000, når man sitter igjen med den bilen, men her har han seg selv å takke. Bilen han fikk i innbytte tar han til og fra jobb, så han kan fortsette å tjene penger. De fleste får beskjed om å selge bilen de har, og må kjøpe busskort! 

Anonymkode: bf7d0...7ee

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke uvanlig at mennesker med problemer reagerer med sinne når andre tar grep. Litt spennende at programmet viser slike sider i blant. Som regel er deltakerne ganske kjedelige. 

Anonymkode: b97f9...a71

• Liker 8
Skrevet

Jeg er litt lei og mettet av dette programmet (synes Lukusfellen SE er bedre) men tror jeg må se episoden i kveld :popcorn: 

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, Linnpinn9 skrev:

Jeg er litt lei og mettet av dette programmet (synes Lukusfellen SE er bedre) men tror jeg må se episoden i kveld :popcorn: 

Ekspertene på den svenske versjonen legger ikke noe i mellom, men virker som deltakerne ofte har høyere gjeld.

Anonymkode: 5a103...b56

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekspertene på den svenske versjonen legger ikke noe i mellom, men virker som deltakerne ofte har høyere gjeld.

Jeg har noen svenske venner som foretrekker den norske luksusfellen for de er snillere og mer pedagogiske, mens den svenske er brutale. 

Jeg foretrekker egentlig den svenske selv, for de er rett frem. Jeg syns ikke noe om å pakke inn dårlige nyheter de selv har satt seg inn i. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen svenske venner som foretrekker den norske luksusfellen for de er snillere og mer pedagogiske, mens den svenske er brutale. 

Jeg foretrekker egentlig den svenske selv, for de er rett frem. Jeg syns ikke noe om å pakke inn dårlige nyheter de selv har satt seg inn i. 

Har også mer sansen for den svenske. Om den norske eller svenske stilen fungerer best i lengden vet jeg ikke. Har ikke hørt om hvorvidt noen av deltakerne er gjeldfrie etter 4-5-6-7 år. Ganske stramme budsjett de setter opp og problemet er vel egentlig mer enn bare sløsing. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det lønner seg å være streng i slike tilfeller og ikke pakke det inn i sukkerspinn. Vil jeg tro. Jeg synes Magnus og Patrick er strengere enn de norske.

Det var en episode som jeg husker fra den svenske. Hun som var med i episoden hadde kommet hjem til tom leilighet. De hadde fjernet ALT av møbler. Bare for å gi henne en wake up call. For hun satt så dypt i det at de folka (kreditorer?) Kunne komme når som helst å kreve møbler og ting. Tror hun da skjønte alvoret. De er også strenge for de ber folk om å selge alt som kan selges. Både bil, tv, data, anlegg, spisebord, oppvaskmaskin osv. Har ikke sett de er så strenge i den norske? 

Skrevet
2 timer siden, Linnpinn9 skrev:

SE serien er jo gørr

Anonymkode: 0fd3f...298

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker bare en gang jeg så på hvor et par som var med i Luksusfellen ble bedt om å kvitte seg med hundene sine (tror de hadde to) som de hadde hatt i noen år allerede tror jeg. Det var ikke snakk om noe voldsom utgift (kun mat etter hva jeg kan huske), og ikke kunne de ta seg betalt for å omplassere dem heller, men programlederne behandlet det som en ren utgiftspost som ikke ga noe igjen, og da burde de kvitte seg med dem. Merket jeg fikk litt avsmak på programmet etter det. I mine øyne er det nesten som å be noen kvitte seg med ungene sine fordi det er dyrt å ha barn. Heldigvis fikk paret overbevist programlederene om at de skulle klare å holde budsjettet selv om de beholdt hundene, noe de også klarte. Greit nok at de krever at man selger materielle ting, men jeg syns det er drøyt at de prøver å tvinge noen til å kvitte seg med dyr man er glad i, og som er blitt avhengig av en, det er tross alt snakk om et levende vesen som får hele verden sin snudd på hode om den plutselig blir revet vekk fra livet det kjenner og satt hos fremmede. Dem som ber noen gjøre det kan umulig ha hund selv. 

• Liker 18
Skrevet

Anonymkode: a4bb4...7c9

Skrevet
32 minutter siden, Faith- skrev:

Jeg husker bare en gang jeg så på hvor et par som var med i Luksusfellen ble bedt om å kvitte seg med hundene sine (tror de hadde to) som de hadde hatt i noen år allerede tror jeg. Det var ikke snakk om noe voldsom utgift (kun mat etter hva jeg kan huske), og ikke kunne de ta seg betalt for å omplassere dem heller, men programlederne behandlet det som en ren utgiftspost som ikke ga noe igjen, og da burde de kvitte seg med dem. Merket jeg fikk litt avsmak på programmet etter det. I mine øyne er det nesten som å be noen kvitte seg med ungene sine fordi det er dyrt å ha barn. Heldigvis fikk paret overbevist programlederene om at de skulle klare å holde budsjettet selv om de beholdt hundene, noe de også klarte. Greit nok at de krever at man selger materielle ting, men jeg syns det er drøyt at de prøver å tvinge noen til å kvitte seg med dyr man er glad i, og som er blitt avhengig av en, det er tross alt snakk om et levende vesen som får hele verden sin snudd på hode om den plutselig blir revet vekk fra livet det kjenner og satt hos fremmede. Dem som ber noen gjøre det kan umulig ha hund selv. 

Jeg mener selv å ha sett den episoden og økonomene mente aldri at de skulle kvitte seg med bikkjene, men for å få de til å innse at de hvor ille situasjonen faktisk var og det var deres måte å sette kniven på strupen for at deltakerne skulle ta dem på alvor. 

Selv syns jeg det er uansvarlig å skaffe seg dyr eller få barn når økonomien ikke er helt på stell. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg kunne spådd "klikking" bare ved å se et bilde av mannen. En som har sånne tatoveringer i ansiktet må ha ganske dårlig impulskontroll. 

Skrevet

Det kan godt være at han har rett i at 140k for Qashquien (?) er et røverkjøp av bilforhandleren. Om det er tilfellet så er jo frustrasjonen hans ganske åpenbar om han får hjelp av eksperter. 

Hans måte å reagere på var litt vel mye kanskje, men dere skal huske på at TV 3 lager TV.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns navnet hans lyder kjent. Er han reality-kjendis fra før? 

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg peiling på bil priser, men om han fikk en elendig pris skjønner jeg jo han ble sint. På finn ligger det jo biler av sammen typen til flere 100,000 mer i pris. Han kan jo potensialt ha tapt masse penger. Men klart, det er jo bedre tv om man selger bilen i hu og hast så man får det med i programmet.

Anonymkode: d8170...6ba

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvem tror han at han er som faktisk får hjelp fra økonomi-ekspert fordi han selv har satt seg i den situasjonen han er i og vise takknemlighet i å klikke på stakkars Hallgeir??

For en tulling! Hadde jeg vært Hallgeir så hadde jeg gått og latt han løse gjeldsproblemene sine selv. Dessverre er det barn i bildet og det er de det går utover. 

http://www.seher.no/kjendis/raser-mot-luksusfellen-hallgeir-89527

Haha. Det lager jo god TV-underholdning da, så Hallgeir kan nok ikke gå selv om han har lyst. I det klippet så det uansett ut som at han synes det var morsomt. 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

SE serien er jo gørr

Anonymkode: 0fd3f...298

Hvis du mener det så

Endret av Linnpinn9
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener selv å ha sett den episoden og økonomene mente aldri at de skulle kvitte seg med bikkjene, men for å få de til å innse at de hvor ille situasjonen faktisk var og det var deres måte å sette kniven på strupen for at deltakerne skulle ta dem på alvor. 

Selv syns jeg det er uansvarlig å skaffe seg dyr eller få barn når økonomien ikke er helt på stell. 

Enig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...