spurven123 Skrevet 12. oktober 2016 #1 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg trenger hjelp men vet ikke hvor eller hvordan jeg skal gå frem. Vil helst klare å komme meg ut av den vonde sirkelen selv uten å være nødt til å gå til lege/psykolog. Jeg blir av og til så alt for sint på ene barnet mitt. Har en baby på 1 år som krever mye for tiden og et barn på 6 år. Det er eldste jeg føler jeg blir for sint på. Når h*n nekter å høre etter blir jeg av og til så sint at jeg roper og kommer med tomme trussler,dette er ikke greit å jeg ser det selv. Jeg vil ikke være slik,jeg får vondt langt inn i skjela mi når h*n sier h*n er redd for at jeg skal bli sint. Hvordan skal man unngå å bli så sint? Av og til tar jeg meg i å angre for at vi fikk nr 2 for det var da alt startet,jeg elsker jo begge barna mine og vil så gjerne være en fantastisk mamma for de begge to,men av og til koker det bare over og jeg kjenner at det ikke er greit. Håper jeg ikke blir hudflettet men at noen heller kan komme med gode råd for hvordan jeg skal bryte dette mønsteret.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har hatt (og har delvis) samme problem. Blir så inni hampen forbanna av og til, særlig når eldste barnet nekter å høre etter, eller skriker og er frekk for alle mulige slags småting. Men jeg tror det hjelper å huske at dette faktisk er normalt, selv om mange kanskje ikke snakker så høyt om det. Barn tåler å bli ropt til av og til, så lenge man ordner opp etterpå, sier unnskyld, gir en klem og går videre. (Dette har jeg fra både helsesøster og psykolog, så da velger jeg å stole på det.) Og det blir bedre! Når man har en liten baby i hus, skal jo alle omstille seg til en ny tilværelse, og selv er du sliten og full av hormoner. Det er ikke rart at det går en kule varmt av og til. Så lenge dette ikke er "normalen", eller man sier forferdelige ting så går det bra. Husk å ta vare på deg selv, få nok hvile, unngå stress, gjør hyggelige ting alene og sammen med familien. Det går seg til etterhvert Anonymkode: 7c9d8...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå