Gå til innhold

Hvordan ta steget fra av-og-på-dating til noe seriøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært forelsket i ”Ola” av og på i over ett år nå. På grunn av avstand har det blitt slik. Når jeg har vært i hjembygda mi har vi funnet tilbake til hverandre. For meg er det mer enn bare vennskap og sex, jeg kunne sett for meg noe seriøst, men jeg har ikke sagt noe om det, siden det ikke har passet og siden jeg er redd han ikke føler det samme. Jeg vet ikke hvor han står.  Jeg vet han liker meg, men om det er forelskelse eller mulighet for det, vet jeg ikke. Han er sjernert og føler ikke han viser følelser så godt. Vi tekster litt fram og tilbake, men jeg er ingen stor tekster og er dessverre ikke noe god på å svare og har ikke facebook eller slikt. Han har også sagt han liker best én til én kommunikasjon, så ikke ofte han skriver. Og jeg tar omtrent aldri første initiativet.

Jeg har kjent denne mannen i mange år og ja, vært av og på det siste året, jeg tror at dette virkelig kunne blitt noe. Dette er noe jeg bare har følt én gang før i mitt liv (jeg er nå 28, så dette er sjelden kost. Selv om jeg har hatt flere forhold har jeg bare følt denne riktigheten én gang før). Hvordan kan jeg få dette til? Jeg er vanligvis flink med mennesker og har ”draget”, men er så skummelt når jeg føler noe så sterkt

Anonymkode: 7dc8d...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig med han. Mye bedre at du får vite det nå, enn at du plutselig får høre at han ikke vil mer fordi han falt for en annen. Jeg sier ikke at han ikke er interessert, men det finnes endel damer spm aldri sier ifra, og "forhodlet" tusler og går til de en dag får vita at han ikke var "der". Så ta det opp med han, stå opp for deg selv og dine følelser, og avslutt hvis han ikke vil ha et forhold med deg, for da blir du bare såra hvis dere fortsetter når du har sterke følelser for han.

Anonymkode: f939c...d14

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær ærlig med han. Mye bedre at du får vite det nå, enn at du plutselig får høre at han ikke vil mer fordi han falt for en annen. Jeg sier ikke at han ikke er interessert, men det finnes endel damer spm aldri sier ifra, og "forhodlet" tusler og går til de en dag får vita at han ikke var "der". Så ta det opp med han, stå opp for deg selv og dine følelser, og avslutt hvis han ikke vil ha et forhold med deg, for da blir du bare såra hvis dere fortsetter når du har sterke følelser for han.

Anonymkode: f939c...d14

Takk. Får se. Skal "hjem" i en uke. Se hvordan det går, så kanskje si noe, eller i hver fall åpne opp for samtale så jeg vet hvor han står. Føler jeg har gode muligheter. Vi har vært monogame (ikke noen regel, men har fortale meg at han hadde vært det) og selv om vi ikke har vært "offesielle" så har vi puslet og småkost på hverandre selv med felles venner rundt. Samtidig tenker jeg: "Om han virkelig var interessert, hvorfor skriver han ikke mer? Hvorfor tar han ikke iniativ til å gå et skritt videre? Hvorfor kommer han ikke på besøk?(jeg bor ca 4 timer unna med bil/tog)"

Anonymkode: 7dc8d...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...