Snuppelure Skrevet 21. november 2004 #1 Skrevet 21. november 2004 Jeg ønsker å laste over dokumenter fra en XP maskin til en Mac OS X 10.3. Jeg har kjøpt en krysset LAN-kabel. Men kommer ikke særlig lengre. Hvordan gjør jeg det nå? Info skal altså fra Windowsmaskinen og inn på Macen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. november 2004 #2 Skrevet 21. november 2004 Du må dele mappen som filen(e) er i i windows. Det gjør du ved å høyreklikka mappa og velge deling (eller noe sånt). Hvordan man kontakter windowsmaskinen med MAC vet jeg ikke helt, men i windows kan du bruke start-kjør, så skrive inn ipadresse_til_maskin_du_skal_kontakte . MAC skal være så enkelt at mora di kan bruke det visstnok, så mulig du må lete litt i nettverk-et-eller-annet. Du må slå av brannmur på begge PC-ene, evt konfigurere slik at maskinene godtar hverandres IP-er. Du finner forresten IP-adresse til windowsmaskinen ved å velge start-kjør - skriv inn cmd. I konsollet skriver du ipconfig.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. november 2004 #3 Skrevet 21. november 2004 Her er noe om MAC/Windows-fildeling http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002.../19/mac_pc.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå