Gå til innhold

Hvordan føle seg vel i egen kropp? Tror ikke det å bare gå ned i vekt er det eneste som trengs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har gått ned i vekt ved å spise mer frukt og grønnskaer og kutte ut ost, og ved å begynne å jogge. Veier nå 59 og er 166 høy. Synes kroppen min ser litt ut som den dove-kampanjen med mer pluss-size-kvinner og jeg før i tiden syntes var nydlige. Egentlig føler jeg jeg burde vært fornøyd. Føler meg optimalt sunn og har mer energi. Men har egentlig dårligere selvtilitt enn noen ganger før. Føler meg ikke pen nok, slank nok osv. Jeg har lyst til å gå ned mer i vekt, men tror kanskje jeg burde jobbe med mer enn vekta, også tankene. Har fått et annet syn på slank/tykk. De jeg før syntes var fine og formfulle, synes jeg nå er litt for store (estetisk sett). 

Ugh... Jeg føler jeg burde være fornøyd, har ikke kulemage eller fettfolder mer, men greier bare ikke synes jeg er fin.

Anonymkode: 3815c...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags omgangskrets har du? Ofte sammenlikner vi oss litt med andre uten at vi er klar over det. I perioder jeg er mye sammen med noen venninner som er ganske "petite" merker jeg at synet på min egen kropp gradvis endrer seg fra flott, sterk og sunn til "hvalross". Mens om jeg er mye sammen med venninner som er større en meg tenker jeg at jeg faktisk er skikkelig slank og faktisk litt tynn. Haha, høres kanskje litt banalt ut men😁

Ellers synes jeg små forandringer kan hjelpe veldig. Ordne neglene og klippe håret, selvbruning (ofte virker små valker og muffinsmage litt mindre om man har litt farge istedenfor den norske blå/røde/lik bleke nyansen man fort kan få)

Fortsette medkondisjonstrening men fokusere mer på styrke en periode! Det hjelper veldig!😊

Skrevet

Som personen over sier kan styrketrening hjelpe, du kommer til å bli strammere og derfor se mindre ut. 

Når det kommer til psyken har jeg brukt "fake it to you make it." Hadde sykt dårlig selvtillit før, men etter mange runder i speilet der jeg har gitt meg selv komplimenter som "puppene mine er egentlig ganske fine" "jeg liker lårene mine" "rumpa har virkelig begynt å få volum" osv har jeg gradvis sett at jeg egentlig ser ganske bra ut. Jeg har rett og slett prøvd å se på kroppen min (og ansiktet) objektivt og tatt for meg kroppsdel etter kroppsdel. Har fortsatt dager der jeg om tenke "jeg kan virkelig ikke skjønne at han der tenner på meg", men det blir færre og færre. Hjelper også litt på å ha en samboer som sier alt, slik at jeg faktisk tror på at han synes jeg er fin. Men før jeg møtte han tok jeg det selv i speilet 😉

• Liker 1
Skrevet

- Omgås med folk som gir deg energi og livsglede. Kvitt deg med de som er motsatt.

- Begyn med en hobby, feks kampsport - kjenner mange som har fått en fantastisk selvtillitt av å mestre dette. 

- Klær - finn klær som gir deg det lille ekstra. Fremhever det fine med akkurat deg. Og bra undertøy!

- Jobb eller skole: gjør det du trives med! Vi er på skole/jobb største delen av vår våkne tid, viktig at dette er positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...