Gå til innhold

Tynn og slapp katt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de siste dagene har jeg sett at katten, som jeg adopterte for et par år siden, endre seg drastisk, fra å være ei livlig, normalvektig katt til å miste mye vekt, og er mye slapp.

Selvsagt skaper det bekymring. Apetitten er ikke-eksisterende. Dyrlegen er neste stopp, men må vente til i morgen når klinikken åpner. Hadde håpet det var maten katten ikke likte (var ny type mat), så prøvde meg med en forandring slik at den fikk annen type mat uten at det fungerte. Har også holdt den inne for å holde et øye med den. Men uten bedring, dessverre, så i morgen så skal pus til pers hos dyrlegen,

Men jeg spekulerer jo selvfølgelig i hva som kan ha gått galt, og hva som er galt med pus. Noen av dere som har gjort dere liknede erfaringer?

Anonymkode: e8202...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble tynn og slapp når den fikk nyresvikt. Tror at mye orm i magen kan gi samme symptomer, men da ville du antagelig sett hosting eller oppkast?

Anonymkode: ada54...5a2

Skrevet

Det høres ut som nyreproblemer. Fornuftig å ta turen til dyrlegen.

Anonymkode: b8b08...2f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min ble tynn og slapp når den fikk nyresvikt. Tror at mye orm i magen kan gi samme symptomer, men da ville du antagelig sett hosting eller oppkast?

Ingen hosting eller oppkast. Det eneste hin får i seg, er vann. Fast føde inntar hun ikke. Krysser fingrene for at det bare er orm og at det er lett å kurere.

Anonymkode: e8202...8b3

Skrevet

Noen katter kan også slutte å spise hvis de har vondt i munnen eller tennene. Men du har kanskje forsøkt bløt mat?

Skrevet

Nyresvikt, hårball som sitter fast eller orm, selv om sistnevnte er lite sannsynlig når det ikke er noe oppkast.

Veterinær så snart som mulig, be om urinprøve for å sjekke blod, krystaller og proteiner, evt ultralyd for nyrene og evt hals/mage/tarm i fall noe sitter fast. Si at du mistenker nyresvikt, noe som sitter fast, tannverk eller orm, og be om en utvidet helsesjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...