AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Hei! Jeg bare lurte på en kjapp ting. Opererte ut visdomstanna nede på torsdag forrige uke, altså 5 dager siden. Har hatt normalt med smerter osv, og hevelsen på kinnet var så å si borte i går. Men jeg kjenner med tunga nå, og kan se i speilet at stingene har begynt å gå vekk? Er ikke det litt tidlig? Ser at det er et krater på en måte, og det har begynt å gjøre litt mer vondt nå (slags verkende/kløende smerte) enn tidligere i dag og i går da stingene var i. Det jeg lurer på er om noen har noen erfaringer med dette? Anonymkode: 2bd88...b33
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg tygde av mine i søvne første natta Krateret vil være der en stund uansett, jeg brukte en tynn tannbørste for å fjerne eventuelle matrester. Tok nesten et år før alt var normalisert. Er nok variabelt hvordan ditt tannkjøtt heles jfr andres. Hvis det klør så gror det. Anonymkode: 37722...3c3
Minya Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 Har du fått sting som skal dette ut av seg selv, er det helt normalt at de begynner å forsvinne nå. Men har du fått den andre typen som du må tilbake til tannlegen for å ta ut, så er det noe galt med stingene om de detter ut av seg selv. Krateret vil alltid være der, det blir noe mindre når tannkjøttet "faller inn" rundt det, men det vil alltid være et "digert" tomrom der etter tanna. Særlig de første månedene vil tunga di være VELDIG obs på at det er et digert krater der
DysterPytten Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg tok mine 1.5 uke siden, skal til tannlegen for å ta dem ut i morgen, men de sa til meg at jeg ikke skulle bli engstelig om de falt ut før det kunne skje. Skal du ikke tilbake til tannlegen innen 7-10 dager på sjekk?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Nettopp operert selv. Mine datt ut etter en uke ca. Tror de hadde vært løs noen dager. Anonymkode: 54bc1...222
jordbærkyss Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Tror det skal være normalt, som du har det. Mine løsnet etter 1 uke ca Endret 12. oktober 2016 av jordbærkyss
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 8 timer siden, Minya skrev: Har du fått sting som skal dette ut av seg selv, er det helt normalt at de begynner å forsvinne nå. Men har du fått den andre typen som du må tilbake til tannlegen for å ta ut, så er det noe galt med stingene om de detter ut av seg selv. Krateret vil alltid være der, det blir noe mindre når tannkjøttet "faller inn" rundt det, men det vil alltid være et "digert" tomrom der etter tanna. Særlig de første månedene vil tunga di være VELDIG obs på at det er et digert krater der 8 timer siden, Cershae skrev: Jeg tok mine 1.5 uke siden, skal til tannlegen for å ta dem ut i morgen, men de sa til meg at jeg ikke skulle bli engstelig om de falt ut før det kunne skje. Skal du ikke tilbake til tannlegen innen 7-10 dager på sjekk? Fikk beskjed av tannlegen om at stingene skulle løsne av seg selv, men ikke etter hvor lang tid. Skal ikke tilbake på noen sjekk hos tannlegen nei. Begynt å gjøre utrolig mye mer vondt nå som stingene er borte og det er "åpent".. Har ikke fått fjernet eventuelle matrester som har havnet nede i krateret da jeg er redd for å begynne å blø. Når begynte dere å tygge på den siden dere opererte på, og pusse nede såret? - TS Anonymkode: 2bd88...b33
DysterPytten Skrevet 13. oktober 2016 #8 Skrevet 13. oktober 2016 Hvis du er usikker så ville jeg tatt en telefon til tannlegen for å høre. Jeg har begynt å pusse og spise på sårene, har tatt begge. Skyller du med noe? Corsodyl f. Eks? Evt gurgle med vann for å skylle nedi? Krater vil man ha en stund, men det forsvinner mer og mer etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #9 Skrevet 13. oktober 2016 Helt normalt. Hold det reint. Jeg har brukt tannkost med en liten bust på når jeg har tatt tenner. Dypp den gjerne i litt Corsodyl. Blir det mye de neste dagene ringer du tannlegen. Anonymkode: bf483...604
Gjest Sugemerke Skrevet 13. oktober 2016 #10 Skrevet 13. oktober 2016 Dypp en q-tips i corsodyl og rens forsiktig nedi krateret.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #11 Skrevet 13. oktober 2016 Tusen takk for gode råd alle sammen! - TS Anonymkode: 2bd88...b33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå