Lesbiskprøver Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Hei, Kona har hatt 4 umedisinerte insemineringer uten å bli gravid. Hun har en endometriosecyste på 4 cm på den ene eggstokken. Legen i Norge mener den bør fjernes, mens klinikken (i england) er mer konservative og foreslår hormoner for å modne flere egg i stedet. Jeg ønsker ikke tvillinger (vi har et barn fra før som jeg bar frem og jeg har en del helseplager). Alternativene er; -Operere for så å fortsette med IUI uten hormoner. - ikke operere og fortsette med IUI uten hormoner. - ikke operere og IUI med hormoner(5-10% sjanse for tvillinger) -operere og IUI med hormoner -IVF uten å operere -IVF etter operasjon Det er vanskelig å ta en avgjørelse når spesialistene er så uenige. Har dere erfaring med å bli gravide til tross for cyste, eller etter fjerning? Håper noen har noen erfaringer/råd og dele.?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #2 Skrevet 12. oktober 2016 Tenker den burde fjernes? Ved inseminering så fikk jeg ul før de sprøytet inn for å se hvor mange egg det var først for å se om de ble sjanse for tvillinger eller ikke. Ivf er veldig dyrt men øker sjansene veldig. Hadde 3 negative forsøk med inseminering, er nå gravid i uke 10 fra første Ivf Anonymkode: ba8f3...90d
tekjerringa Skrevet 12. oktober 2016 #3 Skrevet 12. oktober 2016 En slik cyste kan vokse, og det gjør utrolig vondt når/hvis de sprekker. Jeg ville garantert ha operert først. Da er det også større sjanse for å lykkes med forsøket. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Er dette vurdert av endometriosesenteret på Oslo Universitetssykehus, Ullevål? Der sitter europas fremste spesialister. Anonymkode: 6d9a8...fe0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Ville ikke operert da en operasjon kan føre til nye ubalanser. Cysten kan gå tilbake av seg selv. Anonymkode: 8dc54...747 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå