AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg syns ikke det jeg skal skrive er så veldig normalt å gjøre mot en venninne, så håper jeg kan få noen gode svar på dette.. Jeg har nemlig en venninne som kritiserer veldig utseendet mitt og i tillegg forholdet mitt til typen min. Når det kommer til utseendet mitt, sier hun ting som "Har du tenkt på å farge håret i en annen farge?", "Har du tenkt på å ta noen striper... så du slipper å bare ha den fargen din?", "hvorfor prøver du aldri en ny hårfarge?" (Hun har aldri farget håret, jeg har hatt typ 4 forskjellige hårfarger fra jeg var 15-23, så litt rart at hun sier det?), "Hæ, bruker du sånn bh? Bruker du sånn billig fuktighetskrem? Æsj hvordan klarer du å bruke stringtruse?", "Du kler egentlig ingen farger", eller kanskje jeg bare har kjøpt en ny topp/bukse, også sier hun "Åja, liker du sånn....... Jeg hater den fargen/fasongen/tekstilet" Når det da kommer til forholdet mitt sier hun at alt ved meg og han bare er "rart og unormalt". Hun spurte meg senest sist vi var sammen om vi sov i samme seng (?) og jeg sa ja, og det var også veldig rart (Høres ut som hun mener at man skal ha hvert sitt soverom? Nei, hun er ikke religiøs/troende, slik at hun har andre meninger om sånt). Og hvis typen min sender en melding eller ringer når vi er sammen, så sier hun at han er så kontrollerende og fæl Og hvis jeg og han har kranglet om en bitteliten ting, så har jeg funnet ut at det kan jeg ikke nevne uten at hun snakker om at jeg må finne meg en leilighet (sammen med henne) og flytte med henne, altså. Jeg har prøvd å si at jeg tenker at ingen forhold er 100% perfekte, og selv om man kan krangle om små eller større ting så kan man ikke bare gå ifra hverandre... Dette forstod hun ikke, og ble sint på meg. Hun prøver hele tiden til å få meg til å gjøre det slutt, og det plager meg veldig; for jeg syns ikke man skal si til venninnene sine at de skal gjøre det slutt med typen sin, det er noe man fint klarer å finne ut av selv om man ønsker det. I tillegg så ringer hun forferdelig mye.. Enten jeg er på jobb eller på fritiden, hun ringer i ett sett. Er det normalt i din venninnekrets at man snakker slik til hverandre? Jeg føler meg alltid så nedstemt etter å ha vært sammen med henne.. Anonymkode: ffce8...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg hadde en sånn venninne. Hadde så mye bedre med meg selv etter jeg ditchet henne. Et venninneforhold skal ikke være sånn. Hun rakker sikkert ned på deg for å føle seg bedre selv. Anonymkode: edb13...56b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høsta Skrevet 11. oktober 2016 #3 Del Skrevet 11. oktober 2016 Be henne dra straka vegen til helvete samt utdype hvorfor hun spør så mye rart?! Helt uakseptabelt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Del Skrevet 11. oktober 2016 1 minutt siden, Høsta skrev: Be henne dra straka vegen til helvete samt utdype hvorfor hun spør så mye rart?! Helt uakseptabelt Takk for dette svaret...! Skulle ta med det også i innlegget, at jeg syns hun spør om så mye rart at det blir jo bare kjempe ubehagelig Godt å høre at andre også reagerer på denne oppførselen, og ikke bare meg. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en sånn venninne. Hadde så mye bedre med meg selv etter jeg ditchet henne. Et venninneforhold skal ikke være sånn. Hun rakker sikkert ned på deg for å føle seg bedre selv. Anonymkode: edb13...56b Hun har sagt før at hun bare har meg, og at hun er glad for å ha meg - samtidig så tenker jeg at jeg må nok bare ditche henne, når hun skal være sånn mot meg. Det er veldig slitsomt. Anonymkode: ffce8...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prestekragen Skrevet 11. oktober 2016 #5 Del Skrevet 11. oktober 2016 Sett ned foten og be henne la vær å bry seg i privatlivet ditt! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 11. oktober 2016 #6 Del Skrevet 11. oktober 2016 Høres ikke ut som en god venninne.. Hadde ditcha henne for lenge siden! Mistet selv en venninne som kritiserte kjæresten min og forholdet mitt noe vanvittig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 11. oktober 2016 #7 Del Skrevet 11. oktober 2016 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det jeg skal skrive er så veldig normalt å gjøre mot en venninne, så håper jeg kan få noen gode svar på dette.. Jeg har nemlig en venninne som kritiserer veldig utseendet mitt og i tillegg forholdet mitt til typen min. Når det kommer til utseendet mitt, sier hun ting som "Har du tenkt på å farge håret i en annen farge?", "Har du tenkt på å ta noen striper... så du slipper å bare ha den fargen din?", "hvorfor prøver du aldri en ny hårfarge?" (Hun har aldri farget håret, jeg har hatt typ 4 forskjellige hårfarger fra jeg var 15-23, så litt rart at hun sier det?), "Hæ, bruker du sånn bh? Bruker du sånn billig fuktighetskrem? Æsj hvordan klarer du å bruke stringtruse?", "Du kler egentlig ingen farger", eller kanskje jeg bare har kjøpt en ny topp/bukse, også sier hun "Åja, liker du sånn....... Jeg hater den fargen/fasongen/tekstilet" Når det da kommer til forholdet mitt sier hun at alt ved meg og han bare er "rart og unormalt". Hun spurte meg senest sist vi var sammen om vi sov i samme seng (?) og jeg sa ja, og det var også veldig rart (Høres ut som hun mener at man skal ha hvert sitt soverom? Nei, hun er ikke religiøs/troende, slik at hun har andre meninger om sånt). Og hvis typen min sender en melding eller ringer når vi er sammen, så sier hun at han er så kontrollerende og fæl Og hvis jeg og han har kranglet om en bitteliten ting, så har jeg funnet ut at det kan jeg ikke nevne uten at hun snakker om at jeg må finne meg en leilighet (sammen med henne) og flytte med henne, altså. Jeg har prøvd å si at jeg tenker at ingen forhold er 100% perfekte, og selv om man kan krangle om små eller større ting så kan man ikke bare gå ifra hverandre... Dette forstod hun ikke, og ble sint på meg. Hun prøver hele tiden til å få meg til å gjøre det slutt, og det plager meg veldig; for jeg syns ikke man skal si til venninnene sine at de skal gjøre det slutt med typen sin, det er noe man fint klarer å finne ut av selv om man ønsker det. I tillegg så ringer hun forferdelig mye.. Enten jeg er på jobb eller på fritiden, hun ringer i ett sett. Er det normalt i din venninnekrets at man snakker slik til hverandre? Jeg føler meg alltid så nedstemt etter å ha vært sammen med henne.. Anonymkode: ffce8...eba Er det du som også har skrevet om venninnen din som ikke likte fargene på veggen din og at alle klarer å lage brun saus og poteter? Du minner om den debattanten skjønner du. Kan du ikke heller ta dette opp med henne i en diskusjon da? Det må da være grusomt for deg å ha en venninne du ikke vil være venn med. Da blir det jo lagt press på deg hele tiden, og man skal jo ha det gøy med vennene sine. Man skal jo ikke være med vennene sine av plikt. Det du beskriver er ikke å kritisere noens utsendte. Det er rett og slett et spørsmål hun stiller deg. Er du kanskje litt hårshår? Endret 11. oktober 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Del Skrevet 12. oktober 2016 Nei, dette er ikke normalt. Eksemplene du kommer med er ting som er helt unødvendig å si. De aller fleste har forskjellig smak når det gjelder klær, og hvis man ser en venninne har kjøpt seg noe nytt, så vil jeg anse det som svært uhøflig å indirekte foretelle henne at klesplagget er stygt. En ting er å komme med en ærlig mening i butikken, men å si det når klesplagget er kjøpt og merkelappen klippet av - det er ikke slik venner gjør mot hverandre. Jeg tenker at venninner skal støtte hverandre og være gode mot hverandre - ikke komme med ubehagelige kommentarer som ikke har noen funksjon. Når det er sagt, så hadde jeg en venninne som var av akkurat samme typen du beskriver. Hun sa slike ting du beskriver, og det verste var egentlig den nedlatende måten hun sa det på. Noe av det hun likte best var å peke på mindre pene jenter og si "hun der borte ligner ganske mye på deg". Greit nok at jeg ikke er noen stor skjønnhet, men hva er vitsen og hvorfor er mitt utseende noe å diskutere og gjøre et poeng av? I mitt tilfelle, så ble hun bare verre og verre. Til slutt snakket hun bare om andre - alt handlet bare om sladder og nedlatende snakk om gamle bekjente. Så kom jeg til et punkt hvor jeg ikke orket mer, og jeg visste det beste ville være å ikke ha noe kontakt med henne i det hele tatt. Heldigvis hadde vi ikke lenger så mye kontakt fordi vi hadde flyttet litt fra hverandre. Når jeg tenker tilbake på henne, så tror jeg hun må ha hatt større problemer av noe slag. Jeg snakket aldri ut med henne hvorofor jeg ikke ønsket å møte henne igjen. Innerste inne tenkte jeg nok at det hun drev med ikke var noe som var lett å endre ppå. Jeg kjenner godt igjen det du nevner om nedstemthet. Min gamle venninne ble også til slutt en kilde til irritasjon og nedstemthet. Hadde jeg vært deg, så ville jeg vurdert å droppe henne. Anonymkode: 2c61d...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 12. oktober 2016 #9 Del Skrevet 12. oktober 2016 Men altså TS, hvorfor har du ikke gitt henne beskjed om å klappe igjen når det kommer til hårfarge og typen din??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Baremenneske Skrevet 12. oktober 2016 #10 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hørtes fryktelig slitsom ut og som bryr seg om ting hun ikke har med.. Vært greit hadde du spurt om ting/ spurt om råd, men tror neppe jeg hadde valgt henne da heller.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg nok bare latt være å treffe henne så ofte.. men det er jo opp til deg. Uansett så er det ikke hun som avgjør hva du skal gjøre, ha på, eller være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hun er ingen venninne! Jeg har også en sånn i vennekretsen og har beholdt vennskapet hennes pga barna. Utover det ser jeg frem til barna er større sånn at de er voksen nok til å ha kontakt med meg sånn at jeg kan ditche henne. Anonymkode: 4f87a...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 12. oktober 2016 #12 Del Skrevet 12. oktober 2016 Hun der må du slå opp med! Hvis du er hennes eneste venninne, så er det hennes egen feil og en god grunn til det! Venninner skal peppe hverandre opp, gi hverandre energi! Ikke tappe! Jeg slo opp med en venninne som fikk meg til å føle meg sånn, og det var velidg riktig! Hun tok det hardt, men det måtte hun bare komme seg igjennom! Jeg orket ikke mer! Måtte ha debrief med mannen hver gang vi hadde vært sammen! Orket ikke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. oktober 2016 #13 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Be henne klappe igjen nebbet. Endret 12. oktober 2016 av Catalina Culès Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #14 Del Skrevet 12. oktober 2016 Oj, minner meg om ei som jeg måtte kutte ut. Kritikk hele tiden, uansett. Hun ringte meg også på de mest upassende tidspunkter og skulle snakke i timesvis. Kunne nevnt flere eksempler, men for å si det sånn; jeg har ikke savnet henne! Anonymkode: e360a...e7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #15 Del Skrevet 12. oktober 2016 Dette handler jo lik mye om deg ts. Hvorfor setter du ikke ned foten? Du LAR henne invadere privatlivet ditt, og deg. Anonymkode: 57b48...3ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #16 Del Skrevet 13. oktober 2016 På 10/11/2016 den 22.39, fuglekvitter__ skrev: Er det du som også har skrevet om venninnen din som ikke likte fargene på veggen din og at alle klarer å lage brun saus og poteter? Du minner om den debattanten skjønner du. Kan du ikke heller ta dette opp med henne i en diskusjon da? Det må da være grusomt for deg å ha en venninne du ikke vil være venn med. Da blir det jo lagt press på deg hele tiden, og man skal jo ha det gøy med vennene sine. Man skal jo ikke være med vennene sine av plikt. Det du beskriver er ikke å kritisere noens utsendte. Det er rett og slett et spørsmål hun stiller deg. Er du kanskje litt hårshår? Leste vi samme innlegg..? Anonymkode: 9802d...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 13. oktober 2016 #17 Del Skrevet 13. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste vi samme innlegg..? Anonymkode: 9802d...bae Vet ikke, men du minner om en som skriver om noe annet i de andre diskusjonene her inne. Temaene som blir skrevet om og såkalt "diskutert" går igjen og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moste Skrevet 13. oktober 2016 #18 Del Skrevet 13. oktober 2016 Hadde også en slik venninne. Jeg ble veldig nedstemt etter å ha vert med henne og det gikk ut over livet mitt. jeg tok det opp med henne, men det ble ikke bedre. Jeg måtte si fra på en fin måte at dette gikk ikke lenger, og vi ikke kunne ha kontakt når hun snakket nedlatende spesielt om min samboer uten å ha møtt han. Hun ble desverre det man kaller en sjalu venninne som ville det beste for seg selv og ikke meg. hun har prøvd å kontakte meg igjen, men jeg har stått hardt imot og har fått et utrolig mye bedre liv angrer ikke på det, selv om hun i bunn å grunn var en enestående venninne helt til jeg fikk kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #19 Del Skrevet 15. oktober 2016 Si rett ut at du føler at all negativiteten i kommentarene hennes lager avstand i vennskapet deres. Og at du synes det er ubehagelig, og at hun må slutte med det. Si at du setter pris på vennskapet deres, men at hvis det skal fungere i lengden, så må hun begynne å snakke positivt i stedet. HVIS du ønsker å redde vennskapet, altså. Anonymkode: d5f0e...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #20 Del Skrevet 15. oktober 2016 Slike folk er giftige, hold deg unna henne. Anonymkode: cd629...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå