Gå til innhold

Bare lurer.... Søppelbøtte på bad/ toalett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. Er det vanlig å ikke bruke pose i søppelbøtten på badet? 

Jeg observerer stadig vekk at folk ikke har pose i søppelbøtten på badet (privatpersoner altså). Jeg personlig syns dette er utrolig ekkelt, med tanke på at det som gjerne kastes der er brukte truseinnlegg/bind, q-tips med ørevoks, hår fra sluket i dusjen etc etc. Selv om man selvfølgelig pakker truseinnlegg/ bind/ tamponger inn i papir før man kaster det, så er det jo fortsatt ganske ekkelt å bare la det ligge rett i den bøtta..? Selv har jeg alltid pose i søppelbøtta. Mye bedre å bare kunne ta ut den enn å måtte fysisk tømme (og kanskje vaske) den innebygde plastbøtta...

Er det jeg som er sær og i overkant opptatt av bakterier? Eller er det flere som syns dette er ekkelt?

Anonymkode: c53db...440

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WeirdAlien

Jeg har pose i søppelbøtta på badet mitt fordi jeg ikke gidder å vende bøtta opp ned når jeg skal tømme den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke pose, for da går ikke lokket ordentlig igjen. Vil heller ha lokket igjen ordentlig, og tømme den i en pose + vaske, enn å ha halvåpent lokk :P finner jo ikke små nok poser som passer til de små søppelkassene. 

Anonymkode: b5f01...8a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden tømmer man badsøpla om man ikke har pose i den? Tømmer man bare alt løst ute i søppelbøtta? Kan tenke meg at de som henter søpla ikke setter særlig stor pris på det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke pose i vår, den er en liten pedalbøtte, siden den er liten tømmes regelmessig og vaskes hver gang den tømmes - den lukter aldri og er ikke skitten på noen måte hverken utenpå eller inni..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker pose, den vises når lokket er nede, så mulig det ikke er så veldig estetisk, men heller det enn å ta på alt det som hives oppi den (jada, man kan bare snu bøtta inni opp ned, men noe kan sitte fast og det er ekkelt å ta på)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. 

De små posene fra apotek, vita, HM osv passer perfekt i min lille pedalbøtte, så jeg sparer alltid på dem for å bruke i søppelbøtta. Bare man trer posen over den lille-bøtta inni, så får man jo lukket bøtta ordentlig. 

Er det ikke lettere å bruke pose enn å måtte vaske bøtta hver gang man tømmer den? Det tenker i alle fall jeg, men..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tonus skrev:

Hvordan i all verden tømmer man badsøpla om man ikke har pose i den? Tømmer man bare alt løst ute i søppelbøtta? Kan tenke meg at de som henter søpla ikke setter særlig stor pris på det

Vi har ikke pose i vår. Kaster aldri tamponger eller bind oppi den så ligger sjeldent ekle ting oppi den. Kaster for det meste bare sminkeservietter, q-tips (pakket inn i papir) og plaster og papirer rundt plastrene. Og tomme doruller. 

Vi tømmer innholdet i en plastpose, knyter igjen og putter den i søppeldunken.

Anonymkode: 6609d...896

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tonus skrev:

Løfter opp den lille dunken som er inni søppelbøtta, setter en pose på "hodet" over den, og snur rundt. Knyter så igjen før det kastes i dunken. 

Skjønner ikke helt hvordan noen kan tro man tømmer den løst i søppeldunken, det er jo vanvidd :P 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger den bare i oppvaskmaskinen nå og da. Når jeg tømmer den, tømmer jeg den bare oppi restsøpla på kjøkkenet, og går ut med den med en gang. 

Anonymkode: b170e...f0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. 

De små posene fra apotek, vita, HM osv passer perfekt i min lille pedalbøtte, så jeg sparer alltid på dem for å bruke i søppelbøtta. Bare man trer posen over den lille-bøtta inni, så får man jo lukket bøtta ordentlig. 

Er det ikke lettere å bruke pose enn å måtte vaske bøtta hver gang man tømmer den? Det tenker i alle fall jeg, men..

Spørs om du har enda mindre enn min da. Min er fem-liter tror jeg, og sånne poser får ikke plass. Dessuten har jeg en slik pose kanskje annenhver måned, det blir litt lite. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på det samme! Bruker vanlig bærepose, så får den heller bare være for stor. Men vi kaster både bind og tissebleier i den, så den tømmes daglig.

Anonymkode: 4b705...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke pose i vår. Kaster aldri tamponger eller bind oppi den så ligger sjeldent ekle ting oppi den. Kaster for det meste bare sminkeservietter, q-tips (pakket inn i papir) og plaster og papirer rundt plastrene. Og tomme doruller. 

Men dersom du har besøk av noen som kaster brukte bind oppi den? Synes du ikke det er litt ekkelt? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir det jo mye ekstra avfall, vel? Hvorfor ikke bare ha en pose i i utgangspunktet, så slippere å kaste så mye papir i restavfallet?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slenger den bare i oppvaskmaskinen nå og da. Når jeg tømmer den, tømmer jeg den bare oppi restsøpla på kjøkkenet, og går ut med den med en gang. 

Anonymkode: b170e...f0b

I oppvaskmaskinen vasker man jo det man putter i munnen liksom... Selv om jeg er fullt klar over at de fleste bakterier dør på 60 grader, så får jeg bittelitt noia av tanken på å skulle vaske søppelbøtta fra badet sammen med gaffelen jeg spiser av liksom.. :P

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Runnershigh skrev:

Men dersom du har besøk av noen som kaster brukte bind oppi den? Synes du ikke det er litt ekkelt? 

TS her.

Dette var også et poeng jeg glemte å ta med i HI. Grunnen til at jeg titter i andres søppelbøtter er jo som regel fordi jeg skal kaste noe der selv.. Og jeg syns i alle fall det er litt ekkelt som gjest å skulle kaste et truseinnlegg eller lignende i ei søppelbøtte uten pose. Selv om jeg pakker det inn alt jeg kan :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. Er det vanlig å ikke bruke pose i søppelbøtten på badet? 

Jeg observerer stadig vekk at folk ikke har pose i søppelbøtten på badet (privatpersoner altså). Jeg personlig syns dette er utrolig ekkelt, med tanke på at det som gjerne kastes der er brukte truseinnlegg/bind, q-tips med ørevoks, hår fra sluket i dusjen etc etc. Selv om man selvfølgelig pakker truseinnlegg/ bind/ tamponger inn i papir før man kaster det, så er det jo fortsatt ganske ekkelt å bare la det ligge rett i den bøtta..? Selv har jeg alltid pose i søppelbøtta. Mye bedre å bare kunne ta ut den enn å måtte fysisk tømme (og kanskje vaske) den innebygde plastbøtta...

Er det jeg som er sær og i overkant opptatt av bakterier? Eller er det flere som syns dette er ekkelt?

Vi har verken pose eller søppelbøtte på badet. Det er ekkelt å ha søppel på et varmt bad. Det stinker! 

Anonymkode: 67387...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om du har enda mindre enn min da. Min er fem-liter tror jeg, og sånne poser får ikke plass. Dessuten har jeg en slik pose kanskje annenhver måned, det blir litt lite. :P 

Men hvis den er 5 liter er det vel ikke såå krise med en vanlig bærepose?:vetikke: Hehe:P

Men ja, skjønner at det er vanskeligere å bruke pose da, men det forundrer meg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor kaster du tamponger og bind da, forresten? Tar du med det ut og i en annen søppel? Må gjestene dine gjøre det samme også da?:fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...