Gå til innhold

Høstferie og stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal man på død og liv ha stebarna "ekstra" i høstferien (egentlig mor sin uke, de har 50/50)  når far selv ikke er hjemme med dem, slik at jeg som er stemor må være hjemme med dem?! Jeg er jo uansett hjemme med baby og min fireåring, men det er faktisk nok å ta seg av de to!! På dagtid er stebarna på aktiviteter, far er da på jobb. Når han er ferdig på jobb kommer han hjem og spiser med oss før han drar på sin andre jobb (selvstendig næringsdrivende) og nok en kveld sitter jeg hjemme med barna. Stebarna er sure og trasser og jeg har gitt opp å prøve å oppdra dem. Så vi bare eksisterer sammen helt til far kommer hjem sent på kvelden og legger dem.

Hjelper ikke å klage, far sier han må jobbe for å betale bilen har har kjøpt til meg (jeg har aldri bedd om ny bil, og jeg hadde aldri i livet kjøpt en ny bil til den prisklassen) Men da fatter jeg ikke hvorfor han på død og liv skal ha ungene ekstra når det ender opp med at jeg må underholde dem. Ikke har jeg blitt involvert i avgjørelsen om å ha dem ekstra heller... Men det er ikke noe nytt!

Anonymkode: e068b...087

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her får du nok litt tirsdagsunderholdning i kommentarfeltet, TS! ;-)

• Liker 8
Skrevet

Kjør på! Folk som sitter på sin høye hest og ikke har gått en meter i mine sko tar jeg meg ikke nær av. Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om dette her ute.

ts

• Liker 12
Skrevet

Har du spurt far hvorfor han skal ha ungene når han uansett ikke prioriterer dem? Helt idiotisk, spør du meg. Full forståelse for at du er oppgitt. 

• Liker 12
Skrevet

Dette må du jo selvfølgelig spørre far om, ikke oss. Men jeg tipper svaret er at deres (ditt, dine barns og din manns) hjem også er deres (stebarnas) hjem. Hvofor skal de ikke være hjemme hos seg selv i høstferien, sammen med sine småsøsken? Men elendig mann du har valgt deg der, han er jo ikke noe bedre far for de minste. Kan du ikke bare selge den bilen? Ta med barna (alle) på en ordentlig ferie på en hytte eller noe? 

Anonymkode: e6e43...7ab

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du jo selvfølgelig spørre far om, ikke oss. Men jeg tipper svaret er at deres (ditt, dine barns og din manns) hjem også er deres (stebarnas) hjem. Hvofor skal de ikke være hjemme hos seg selv i høstferien, sammen med sine småsøsken? Men elendig mann du har valgt deg der, han er jo ikke noe bedre far for de minste. Kan du ikke bare selge den bilen? Ta med barna (alle) på en ordentlig ferie på en hytte eller noe? 

Anonymkode: e6e43...7ab

Ganske elendig valg han har gjort også......

• Liker 3
Skrevet

Selg den bilen. Finn på noe gøy med alle barna. Utflukter, morsomme museer, lekepark, dra på hytta. Og far må lære seg å prioritere annerledes.

Anonymkode: 3e7d3...95f

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor skal dere ha barna i høstferien?

• Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man på død og liv ha stebarna "ekstra" i høstferien (egentlig mor sin uke, de har 50/50)  når far selv ikke er hjemme med dem, slik at jeg som er stemor må være hjemme med dem?! 

Og hva svarte far når du spurte han om dette spørsmålet?

Skrevet

Herreguuuud så glad jeg er for at min stemor ikke var en bitter kjærring, som deg :) 

Ønsker stebarna dine lykke til!

• Liker 10
Skrevet

Jeg forstår deg godt altså. Barnas interesse er jo stort sett å være sammen med foreldrene sine, ikke en "random" dame som pappaen har flyttet sammen med, som uansett ikke har overskudd til fire stk alene. Jeg hadde blitt ordentlig sur på mannen om han bestemte slikt på mine vegne. 

Anonymkode: e5080...0c3

• Liker 11
Skrevet

Føler meg unormal som ønsker stebarnet mest mulig hjemme hos oss. Selv om far er på reiser, jobb eller hva nå enn, så er stebarnet selvsagt like velkomment som våre fellesbarn.

Dine barn er jo søsken med bonusbarnet. Synes ikke det er rart at stebarnet skal være hos dere. Husk at det er et barn og føler nok på det dersom stemor er ekskluderende.

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man på død og liv ha stebarna "ekstra" i høstferien  

Da jeg gikk inn i et forhold med en mann som hadde barn fra før, visste jeg at barna periodevis ville være her mer enn de noen og tredve prosentene han hadde i utgangspunktet.  Jeg tenkte endatil på at de kanskje ville bo her fast med tiden, som mange tenåringer velger å gjøre.

Kjenner at jeg blir litt provosert av innlegget ditt. Bare tanken på at de nydelige stebarna mine skulle vere uønsket i eget hjem, gjør vondt. Her sier jeg at VI HAR 4 BARN, selv om jeg biologisk bare har to.

• Liker 7
Skrevet

Og dette er en mann du ønsket å få flere barn med? Han prioriterer ikke de to han hadde fra før engang, og så får du to til? Hvordan klarer dere å velge dere slike menn? Full forståelse for at dette er frustrerende, slike mannfolk har ingenting med ordet pappa å gjøre. Ber om å ha barna, for så å lempe de over på stemor. Skal han ha de i ferier må han ta seg ferie. Punktum.

Anonymkode: 094ec...bc2

• Liker 8
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Min første tanke som slo meg når jeg leste dette innlegget istad er en sliten dame som har et baby og et barn som er i en alder der det kan være mye trass. I tillegg, så kommer det på toppen en fraværende mann og to bonusbarn. Jeg klarer ikke å bli provosert, jeg. Får lyst til å tilby meg som barnevakt og sende TS på spa noen timer for å ta massasje mens dustemannen sitter på jobb. Jeg husker veldig godt babytiden og hvor slitsomt det kunne være til tider. Så det så. 

Endret av Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg har to stebarn som er her "ekstra" nå i høstferien. Det er egentlig mor sin uke, men siden hun studerer, ba hun pent om at far kunne ta barna for henne slik at hun fikk lese, dette er visst "studieuka" hennes. Far sa at han kunne ha barna noen dager ekstra, men ikke hele ferien pga jobb. Mor maser og prøver å få frem hvor dødsviktig denne studieuka er for henne.. Så med hjelp fra meg og besteforeldre, sier far ja til å ha barna hele høstferien. 

Såå, en uke før ferien sier mor at hun skal på ferietur i høstferien! Studieuka var visst ikke så viktig likevel.. 

Så nå sitter jeg her alene mens far er på nattevakt nr to, barna sover (en av dem i min seng), og jeg er dødssliten. Jeg har ikke ferie, og har vært våken pga ett av barna i natt, og vet at det samme barnet våkner kl 05.30 igjen i morgen, som hver eneste dag.. Far kommer å "overlapper" i morgen tidlig, slik at jeg kan rushe avgårde på jobb. 

Jeg jobber med vanskeligstilte barn og er utkjørt når jeg kommer hjem. Så jeg var rimelig irritert da jeg kom hjem fra jobb i dag til et kaos. Barna roter noe voldsomt, det var klær og leker og mat og skitne kopper og kliss over alt. De hadde tegnet på bordet, og lagd riper i vårt splitter nye spisebord. Far var ute å jobbet med noe rundt huset, greit det, men da er det selvfølgelig jeg som må rydde å plukke opp etter ungene. 

Så kommer kvelden, og far er rastløs etter å ha vært hjemme med barna en hel dag, så han drar på trening. Ok, jeg lager kveldsmat og gjør klart til kveldsstell. 

Kjenner nå at jeg gruer meg til nok en urolig natt og en alt for tidlig morgen.. det er forsåvidt fint at barna får mer tid sammen med far, men det er slitsomt når det er så mye logistikk for å få det til å gå opp. Å jeg får ikke ett eneste takk fra mor når jeg stiller opp slik som dette! Hadde vært vanskelig for henne å dratt på denne ferien om ikke jeg hadde stilt opp, men det tar hun vel som en selvfølge.. Irriterende!

ikke meningen å kuppe tråden TS, vil bare si at jeg skjønner deg!! Det handler ikke om at jeg ikke liker stebarna mine, for jeg er veldig glade i dem, og gjør mitt beste for at de skal ha det bra når de er her. Men jeg er sliten irritert!

Anonymkode: ee7f5...78b

• Liker 8
Skrevet

Stakkars barn.

Mor vil ikke,  eller får ikke ha barna.

Far vil ikke ha ferie med dem, stemor vil ikke ha dem...

• Liker 8
Skrevet

Høres ut som om dere har et fellesbarn? Altså at Done stebarn har er halvsøsken? Da er det faktisk ganske viktig at de får tilbringe tid med det også. Jeg har ofte stebarnet selv om far skal jobbe sent/er borte. Er jo viktig at barna får være sammen. Og jeg ville aldri funnet meg en mann med barn hvis ikke jeg hadde taklet barna eller eksen hans. 

Anonymkode: a9912...dd9

• Liker 3
Skrevet

Men hvordan er samværet i andre ferier? Har mor de mer i julen/påsken/sommeren? Kan det ligge noe i at kanskje mor trenger litt fri og spurte far som sa ja? 

Jeg syntes det er dårlig av far å tilbringe så lite tid så han slenger ansvaret på deg, men samtidig så visste du om disse barna før du involverte deg med mannen. Går det ikke ann å finne på noe koselig dere da? 

• Liker 1
Skrevet

Altså; far har de jo ikke "ekstra".

De har 50/50 og dermed har de sikkert annenhver høstferie, annenhver vinterferie, annenhver påske osv osv.... Ferier går utenom vanlig ukesamvær. Så om det er mor eller far sin uke ferien havner på er likegyldig, den som ikke hadde ferien med barna året før har samvær nåværende ferie. 

Faren her er jo en stor dust som har tatt på seg jobb når han skal ha samvær med barna sine i høstferien. 

Ts bør la irritasjonen sin gå utover samboeren sin og ikke barna. 

Barna har ikke valgt dette her. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...