AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Dynen er ikke så gammel, men så at det var noen svarte prikker/streker på dynen. Bare noen plasser. Kan det være mugg? Kan det komme mugg på dyner, og hvordan ser det ut?:p Anonymkode: 1e2a6...6d1
Minya Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Har du et bilde av det? Mugg i tøy/stoff kan se så forskjellig ut at det er vanskelig å beskrive.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Der er bilde. Uff, håper det bare er "skit" Anonymkode: 1e2a6...6d1
Minya Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Det der kan være alt fra fluelort til mugg, bildet er alt for dårlig til å kunne se ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Jordslag. Har du mugg på dyna så har du ett generelt muggproblem med alvorlig fare for helseproblemer der dyna er oppbevart. Anonymkode: 842ac...ff5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 4 minutter siden, Minya skrev: Det der kan være alt fra fluelort til mugg, bildet er alt for dårlig til å kunne se ordentlig. Hehe, fikk ikke til å ta bedre bilde... prøvd å vaske vekk med klut men henger godt:p Anonymkode: 1e2a6...6d1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jordslag. Har du mugg på dyna så har du ett generelt muggproblem med alvorlig fare for helseproblemer der dyna er oppbevart. Anonymkode: 842ac...ff5 Er jordslag farlig? Det er dyne som er blitt brukt i ca 3 år. Så er kun oppbevart på soverommet. Luftet den en dag ute i 1 time, og det var fuktig ute. Da var da jeg såg det. Det viser vell ikke etter kun 1 time ute ??:p Anonymkode: 1e2a6...6d1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Hva lukter det da? Min erfaring er at jordslag lukter jord. Anonymkode: fe318...b09
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva lukter det da? Min erfaring er at jordslag lukter jord. Anonymkode: fe318...b09 Lukter ingenting.. Anonymkode: 1e2a6...6d1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jordslag farlig? Det er dyne som er blitt brukt i ca 3 år. Så er kun oppbevart på soverommet. Luftet den en dag ute i 1 time, og det var fuktig ute. Da var da jeg såg det. Det viser vell ikke etter kun 1 time ute ??:p Anonymkode: 1e2a6...6d1 Jordslag = muggsopp som danner sort belegg. Mugg er helsskadelig. I følge fhi.no m.fl. så har de nulltoleranse for mugg i innemiljø. Anonymkode: 842ac...ff5
Minya Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 Hvis dyna har hengt ute når det var fuktig, *kan* det ha gått jordslag i den hvis den ikke fikk tørke etterpå. Men det kan også være en katt eller et annet dyr som har hatt noe skitt på seg som har gnidd seg innpå dyna slik at den fikk flekker.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 7 timer siden, Minya skrev: Hvis dyna har hengt ute når det var fuktig, *kan* det ha gått jordslag i den hvis den ikke fikk tørke etterpå. Men det kan også være en katt eller et annet dyr som har hatt noe skitt på seg som har gnidd seg innpå dyna slik at den fikk flekker. Det viste med en gang nesten etterpå.. det viser vell ikke så fort? Har isåfall kastet dynen hysterisk.. men kan jeg bruke sengklerna som jeg har brukt ? Vasket de 2 ganger på 95 grader nå.. eller må jeg hive alle som jeg har brukt på dynen om det er jordslag ... kjedelig. Anonymkode: 1e2a6...6d1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #14 Skrevet 13. oktober 2016 Bare å vaske. Trenger ikke kaste. Du kan vaske dyna også om du har plass i vaskemaskinen Anonymkode: 873c3...cbd
Minya Skrevet 13. oktober 2016 #15 Skrevet 13. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det viste med en gang nesten etterpå.. det viser vell ikke så fort? Har isåfall kastet dynen hysterisk.. men kan jeg bruke sengklerna som jeg har brukt ? Vasket de 2 ganger på 95 grader nå.. eller må jeg hive alle som jeg har brukt på dynen om det er jordslag ... kjedelig. Anonymkode: 1e2a6...6d1 Kan umulig være jordslag når det kommer så fort. Det må være noe skitt i stedet. Gi dyna en vask etter vaskelappen så blir den ren igjen. Tviler sterkt på at du trenger å kaste sengetøyet siden det ikke lukter jord av dyna og du har allerede vasket dem to ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå