AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Hva slags forsikring har dere og hvor mye betaler dere? Hilsen en som nettopp har begynt å jobbe og er ganske så grønn på forsikringer. Anonymkode: a8d30...3b0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Ingen som er gode på forsikring her da 😂 Anonymkode: a8d30...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #4 Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har uføre, liv, reise, innbo, bil, hund til meg og ektemannen. Betaler vel rundt 1000 i måneden for det. Anonymkode: 24375...a1f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #5 Skrevet 12. oktober 2016 Ufør, akutt sykdom, innbo og reise. Betaler 500 kr i mnd hos Gjensidige. Ufør er vel den dyreste, men viktigste, skaff deg den hvis du har mulighet. Skal ikke være mye i sykdomshistorikken din før du plutselig blir nektet forsikring, så kan være dumt å vente til det virker nødvendig. Anonymkode: 4632c...59e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #6 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ufør, akutt sykdom, innbo og reise. Betaler 500 kr i mnd hos Gjensidige. Ufør er vel den dyreste, men viktigste, skaff deg den hvis du har mulighet. Skal ikke være mye i sykdomshistorikken din før du plutselig blir nektet forsikring, så kan være dumt å vente til det virker nødvendig. Anonymkode: 4632c...59e Ja, lurt det du sier der. Men hva er egentlig hensikten med forsikring? Betaler de engangsbeløp når man blir ufør hvis man har ufør forsikring? Hvordan funker den? Anonymkode: a8d30...3b0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #7 Skrevet 12. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, lurt det du sier der. Men hva er egentlig hensikten med forsikring? Betaler de engangsbeløp når man blir ufør hvis man har ufør forsikring? Hvordan funker den? Anonymkode: a8d30...3b0 Med akutt sykdomsforsikring får du engangsbeløp. Jeg valgte maksbeløp, som er på 200 000 kr hvis jeg husker rett. Uføreforsikring er noe annet, som gir deg en måndelig utbetaling som utregnes automatisk etter hva du hadde i inntekt forrige år. Du må regnes som offisielt ufør av NAV. Er du erklært f.eks. 50% ufør får du 50% av utbetalingssum. Anonymkode: 4632c...59e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2016 #8 Skrevet 12. oktober 2016 Akutt sykdom utbetaler altså etter en bestemt liste diagnoser, uavhengig av alvorlighet og om du fortsatt kan jobbe. Anonymkode: 4632c...59e
Cleopatra. Skrevet 12. oktober 2016 #9 Skrevet 12. oktober 2016 Har forsikring gjennom Fagfurbundet; betaler 500,- per år for å være medlem, og det inkluderer innboforsikring. I tillegg betaler jeg 79,- per måned for ulykke og reise. Har også en egen forsikring for katten jeg betaler 133,- per måned for.
Neket Skrevet 12. oktober 2016 #10 Skrevet 12. oktober 2016 1 time siden, Fireball skrev: Har forsikring gjennom Fagfurbundet; betaler 500,- per år for å være medlem, og det inkluderer innboforsikring. I tillegg betaler jeg 79,- per måned for ulykke og reise. Har også en egen forsikring for katten jeg betaler 133,- per måned for. WTF? Jeg betaler over 500 i MND for medlemsskapet? Er du ikke i jobb?
Cleopatra. Skrevet 12. oktober 2016 #11 Skrevet 12. oktober 2016 9 timer siden, Neket skrev: WTF? Jeg betaler over 500 i MND for medlemsskapet? Er du ikke i jobb? Jeg er student og betaler derfor 250,- i halvåret. Noen fordeler med å være student må det da være
Neket Skrevet 12. oktober 2016 #12 Skrevet 12. oktober 2016 Akkurat nå, Fireball skrev: Jeg er student og betaler derfor 250,- i halvåret. Noen fordeler med å være student må det da være Ja, det forklarer jo litt, hos meg tusker de til seg prosenter av lønnen, pluss diverse til lokallaget, rundt 700 kr i mnd. Frykyelig dyr innboforsikring for min del
Cleopatra. Skrevet 12. oktober 2016 #13 Skrevet 12. oktober 2016 9 timer siden, Neket skrev: Ja, det forklarer jo litt, hos meg tusker de til seg prosenter av lønnen, pluss diverse til lokallaget, rundt 700 kr i mnd. Frykyelig dyr innboforsikring for min del Såpass ja! Blir en dyr innboforsikring da ja Nei, synes 250,- i halvåret holder i massevis!
Akay Skrevet 12. oktober 2016 #14 Skrevet 12. oktober 2016 Uførforsikring på ungene, 2 nye biler med superforsikring, super villaforsikring, pluss uføreforsikring og grunnforsikring via lo, topp reiseforsikring og i tillegg har vi innboforsikring x2 gjennom fagforeninga. Pluss en av landets beste livsforsikringer gjennom jobb så om jeg tar kveld så får sambo og unger sikret fremtiden ganske greit. betaler en rundt 2200.- i mnd for det jeg har
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #15 Skrevet 13. oktober 2016 Jeg har Dnb's beste innboforsikring, kr 163,- i måneden. Bor i borettslag, så byggforsikring trenger jeg ikke, borettslaget tar seg av det. Jeg har ikke bil, så det er en forsikring mindre. Hund har jeg, og den er forsikret. Betaler 1430,- i halvåret, tror jeg det var. Den gangen jeg var i jobb (kontorjobb) hadde jeg livsforsikring/uføreforsikring gjennom fagforeningen. Det var utrolig bra. For etter noen år ble jeg syk og satt ut av arbeidslivet etterhvert. Er i dag ufør og har vært det de siste ti årene. Hver måned får jeg, i tillegg til uføretrygd fra NAV, en uføretrygd-utbetaling fra Storebrand Livsforsikring på 5000,- kr. Uten dem hadde jeg stilt mye, mye dårligere økonomisk. Jeg vil på det varmeste anbefale deg at du inngår uføreforsikring, og holder på den uansett hvor dårlig råd du måtte ha, for man vet aldri hva fremtiden bringer og hvordan det går med helsen! Anonymkode: e9451...e40
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #16 Skrevet 13. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Dnb's beste innboforsikring, kr 163,- i måneden. Bor i borettslag, så byggforsikring trenger jeg ikke, borettslaget tar seg av det. Jeg har ikke bil, så det er en forsikring mindre. Hund har jeg, og den er forsikret. Betaler 1430,- i halvåret, tror jeg det var. Den gangen jeg var i jobb (kontorjobb) hadde jeg livsforsikring/uføreforsikring gjennom fagforeningen. Det var utrolig bra. For etter noen år ble jeg syk og satt ut av arbeidslivet etterhvert. Er i dag ufør og har vært det de siste ti årene. Hver måned får jeg, i tillegg til uføretrygd fra NAV, en uføretrygd-utbetaling fra Storebrand Livsforsikring på 5000,- kr. Uten dem hadde jeg stilt mye, mye dårligere økonomisk. Jeg vil på det varmeste anbefale deg at du inngår uføreforsikring, og holder på den uansett hvor dårlig råd du måtte ha, for man vet aldri hva fremtiden bringer og hvordan det går med helsen! Anonymkode: e9451...e40 Det er sant som du sier. Grunnen til at jeg ikke har det enda er pga jeg ikke har fast inntekt. Har kortere vikariater her og der. Anonymkode: a8d30...3b0
debattanten Skrevet 13. oktober 2016 #17 Skrevet 13. oktober 2016 På 12.10.2016 den 21.48, AnonymBruker skrev: Med akutt sykdomsforsikring får du engangsbeløp. Jeg valgte maksbeløp, som er på 200 000 kr hvis jeg husker rett. Uføreforsikring er noe annet, som gir deg en måndelig utbetaling som utregnes automatisk etter hva du hadde i inntekt forrige år. Du må regnes som offisielt ufør av NAV. Er du erklært f.eks. 50% ufør får du 50% av utbetalingssum. Anonymkode: 4632c...59e Det er litt forskjeller ute å går. Det livselskapet jeg representerer har 100% utbetaling fra 50% ufør. Nordea Liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå