AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Skal ha første barnebursdag til mini som blir 4 nå og har invitert ca 10 stk fra BHG. Tenkte å spise pølser og så kake og fiske etter godteposer. Noe annet man rekker på 3 timer? Har også sendt ut invitasjoner hvor jeg har bedt om å få svar, men det er faktisk en del som ikke har svart 😳, bruker de da å komme eller ikke? Vil liksom ikke mase på de heller men hadde jo vært greit å vite😉 Anonymkode: 0cfd1...8ea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 3 timer? Wow, det var lenge. Her er det maks to timer. For å få svar må man ofte purre, mange tror at dersom de ikke svarer så kommer dem. Ungene er flinke til å aktivisere seg selv, så du trenger ikke å bekymre deg for tiden Anonymkode: 6e901...478 1
MapleSirup Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Tre timer! Blir nok siste gang på noen år Da kan man evt sette på en film etter to... Men de aktiviserer seg selv, ja. Trenger ikke gjøre noe spes. I såfall så holder det feks å spille musikk og ha en konkurranse om hvem som står stillest når musikken stopper eler lignende lek. (Trenger ingen andre regler, utvisning e.l. Man bare pauser musikken, ler, snakker litt og fortsetter.)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Min erfaring er at ungene kjapt setter i gang leken og finner på mye selv Men det er lurt med fiskedam eller stoppdans i bakhånd, og så har dere jo tid til å bruke litt god tid på oppakkingen av gaver. Det er hyggelig å pakke opp en og en ting så både bursdagsbarnet og de andre får sett hva gavene er. Ville også hatt en film i tilfelle krise, selv om du sannsynligvis ikke trenger å bruke den. Tre timer er godt med tid, men slett ikke for lenge. For det første er det alltids noen som er for sene, så festen er ikke i gang før et kvarter senere enn starttidspunkt uansett, og så skal de spise, og så skal de leke, og så er det sang og kake og gaver... Tror ikke jeg har kunnet hente presis på en totimers-bursdag en eneste gang, du må alltid stå i gangen og vente på at de blir ferdig Så tre timer høres bra ut- men du kommer nok til å være temmelig sliten når de går, he he. Hos oss er det vanlig å be avbud, altså at de sier fra når de IKKE kan komme. Svarer de ikke, regner jeg med at de kommer. Det pleier å slå til, men tror det er forskjellige "skikker" på forskjellige steder... Håper dere får en fin bursdag! Anonymkode: 1b828...720
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Haha er 3 timer så mye lenger en 2? 😳😂 sånn er det når man ikke har hatt barnebursdag før 🙈 Ts Anonymkode: 0cfd1...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #6 Skrevet 11. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha er 3 timer så mye lenger en 2? 😳😂 sånn er det når man ikke har hatt barnebursdag før 🙈 Ts Anonymkode: 0cfd1...8ea Nei, som sagt har jeg aldri opplevd at noen har klart å holde tidspunktene på en 2 timers-bursdag, så jeg synes det er like greit med 2,5-3 timer. Hvis de er barnehagevenner klarer de alltids å ha det gøy sammen,og da går tiden fort Anonymkode: 1b828...720
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #7 Skrevet 11. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, som sagt har jeg aldri opplevd at noen har klart å holde tidspunktene på en 2 timers-bursdag, så jeg synes det er like greit med 2,5-3 timer. Hvis de er barnehagevenner klarer de alltids å ha det gøy sammen,og da går tiden fort Anonymkode: 1b828...720 Det var godt å høre 😂 Ts Anonymkode: 0cfd1...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #8 Skrevet 11. oktober 2016 Ååå 3 timer er leenge! Jeg brukte å ha 3 timer fordi det gjorde vi når jeg var liten. Da varte alle burdager fra 18-21 (etter vi var 12år) og før det var det også 3 timer. Kan ikke huske kjedelige stunder i dagtid-bursdager. Men å holde et 3 timers selskap selv, er helt ekstremt slit! Har begynt å sette det ned til 2 timer, alltid noen som kommer forsent til å hente, og tar alltid lang tid å si hade. Men veldig godt når andre foreldre har lange bursdager 😂 Anonymkode: e3622...267
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #9 Skrevet 11. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal ha første barnebursdag til mini som blir 4 nå og har invitert ca 10 stk fra BHG. Tenkte å spise pølser og så kake og fiske etter godteposer. Noe annet man rekker på 3 timer? Har også sendt ut invitasjoner hvor jeg har bedt om å få svar, men det er faktisk en del som ikke har svart 😳, bruker de da å komme eller ikke? Vil liksom ikke mase på de heller men hadde jo vært greit å vite😉 Anonymkode: 0cfd1...8ea Første gang jeg inviterte skrev jeg at jeg ville ha svar uansett, men så så jeg på senere invitasjoner at de fleste bare skrev: Send sms om du IKKE kommer.... Og de fleste har jo faktisk kommet om de ikke har sagt noe. Anonymkode: 15911...e7e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #10 Skrevet 11. oktober 2016 Dere kan ha disko... har du en diskokule? Slå av lyset på soverommet, ha på marcus og martinus og dans i vei Se film på slutten. Anonymkode: 15911...e7e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #11 Skrevet 11. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere kan ha disko... har du en diskokule? Slå av lyset på soverommet, ha på marcus og martinus og dans i vei Se film på slutten. Anonymkode: 15911...e7e Det var ikke så dumt 👍 Anonymkode: 0cfd1...8ea
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #12 Skrevet 11. oktober 2016 Vi hadde 2,5 timer sist fordi gutten vår synes 2 timer går så fort og alltid blir så lei seg når gjestene drar. Men den siste halvtimen gikk treeeeeegt. Fryktelig godt når de dro. Men denne gangen var han fornøyd i alle fall. Husker det var vanlig med både 2,5 og 3 timer da jeg var barn, men da så vi jo alltid film på slutten, når vi hadde fått godteposene. Det er jo ikke like stas i dag når de har så mye mer tilgang på barne-tv, men det går jo an å gjøre det likevel hvis tida går for sakte. Anonymkode: 4c3b6...8dd
Arkana Skrevet 11. oktober 2016 #13 Skrevet 11. oktober 2016 Tre timer er lang tid, jeg regner ikke med du kommer til å gjenta det neste år, for å si det slik. Eldste går i tredje klasse og vi vurderer først nå å forlenge til 2,5. Ellers purrer jeg på de som ikke har svart. Vi har aldri hatt annen organisert lek enn fiskelek når de skal få godteposene. De leker så fint av seg selv og andres leker er alltid spennende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå