Gå til innhold

Rektor sier: "Politianmeld mobbere og meld foreldrene til Barnevernet"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere har skolene også vært i mot å politianmelde vold mot lærere. 

Kona til en kollega ble så hardt slått av en elev at hun fikk både varige fysiske og mentale skader. Skolen ville bare dysse ned det hele. Jeg mente at hun burde anmeldt der, og i neste omgang anmelde skolen for ikke å ivareta sine ansatte og sikkerheten. 

• Liker 24
Skrevet
14 minutter siden, stan skrev:

Jeg mente at hun burde anmeldt der, og i neste omgang anmelde skolen for ikke å ivareta sine ansatte og sikkerheten. 

Eventuelt erstatte kvinnedominansen med mannlige lærere som får lov til å forsvare seg selv og andre. Det var i hvert fall ingen vold mot lærere den gangen skolen var maskulin og elven var garantert juling hvis han eller hun prøvde seg.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Eventuelt erstatte kvinnedominansen med mannlige lærere som får lov til å forsvare seg selv og andre. Det var i hvert fall ingen vold mot lærere den gangen skolen var maskulin og elven var garantert juling hvis han eller hun prøvde seg.

Tja, jeg vet ikke om jeg ønsker at lærerne skal ha lov til slå elevene. Men at uønsket oppførsel får konsekvenser. 

Det har jo lenge vært slik at det er mobbeofferet som har vært nødt til å bytte skole, mens mobberne får fortsette. 

Dessverre er det ikke lett å gjøre noe med barn når foreldrene heller ikke er fungerende. 

• Liker 18
Skrevet
21 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Da får sannelig flere menn utdanne seg til lærere i stedet for å klage på at det er flest kvinnelige lærere i skolen.

Anonymkode: da090...06b

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

Dessverre er det ikke lett å gjøre noe med barn når foreldrene heller ikke er fungerende. 

Vold mot elever er en universell løsning som er testet, prøvd og har gjennom lang tid vist seg å være et svært effektivt virkemiddel mot vanskelige barn. Som sagt, vold mot lærere var ikke-eksisterende den gangen skolen var maskulin og eleven var garantert juling hvis han eller hun prøvde seg.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får sannelig flere menn utdanne seg til lærere i stedet for å klage på at det er flest kvinnelige lærere i skolen.

Anonymkode: da090...06b

Det forutsetter nok at skolen avfeminiseres og maskuliniteten gjeninnføres.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hjelper mobbeofre hvis de voksne politianmelder mobberne og sender bekymringsmeldinger ti lBarnevernet på de familiene som har barn som er mobbere? 

Denne rektoren har kanskje et godt poeng - som kan virke effektivt mot mobbing? 

https://hnytt.no/2016/10/09/rektor-melde-foreldrene-barn-mobber-barnevernet/

Anonymkode: d9ec1...37d

Jeg er ikke så sikker på at de bekymringmeldingene til BV folk på kvinneguiden.no såpass ofte deler ut råd om i hytt og pine fungerer. Man kan jo ikke ringe en så viktig instans fordi at noen blir mobbet. Det skal og burde holde å ta det opp med skolen og foreldrene. Bortsett i fra det så kan det rådet der være effektivt. Det som er synd er når foreldrene er like ille som ungen når det gjelder mobbing.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det hjelper mobbeofre hvis de voksne politianmelder mobberne og sender bekymringsmeldinger ti lBarnevernet på de familiene som har barn som er mobbere? 

Denne rektoren har kanskje et godt poeng - som kan virke effektivt mot mobbing? 

https://hnytt.no/2016/10/09/rektor-melde-foreldrene-barn-mobber-barnevernet/

Anonymkode: d9ec1...37d

Jeg kan bare spekulere litt, men jeg tenker at det er en reaksjon fra han fordi at mange skoler opplever at de ikke har så mye myndighet og blir motarbeidet av foreldrene så de sitter igjen med at de ikke får gjort noen verdens ting. 

Skrevet

Faktisk enig!

Da jeg var liten var det noen mobbere i klassen min og de andre klassene...

Det jeg fant ut senere, var at de slet hjemme! 
Skilte foreldre, foreldre som drakk, hadde dårlig råd osv. 
De følte vel de måtte hevde seg et sted da.... på skolen!
En annen ting er at det er bekymringsverdig at disse barna er så dårlig oppdratte at de mobber andre barn, og det sier kanskje noe om hvordan foreldrene snakker til sine barn - barn som blir tråkket ned av sine foreldre, lærer at den slags oppførsel er ok.... så ja, jeg mener det er en bekymringssak!

Anonymkode: 20271...2e9

• Liker 9
Skrevet
12 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Vold mot elever er en universell løsning som er testet, prøvd og har gjennom lang tid vist seg å være et svært effektivt virkemiddel mot vanskelige barn. Som sagt, vold mot lærere var ikke-eksisterende den gangen skolen var maskulin og eleven var garantert juling hvis han eller hun prøvde seg.

Vold er aldri en god løsning. 

Vi har mange eksempler på lærere som misbrukte makten sin og torturerte elevene. Det er ikke det vi vil ha tilbake. 

Dessuten har det lite med maskuline eller feminine verdier å gjøre. Jeg som mann i dag har et ganske annerledes sett med verdier enn min far og bestefar. Jeg vil påstå jeg er et mer fullt menneske enn de var, som på grunn av misforståtte ideer om hva en man kan og særlig ikke kan, valgte bort noen av livets beste sider. 

Men det har med å la uønsket adferd i skolen få konsekvenser. Skolen har en uheldig tradisjon om å skyve problemer oppover klassene, uten å virkelig prøve å løse det. 

Skolen har blitt bedre, men den blir ikke enda bedre av å innføre vold mot barn. 

• Liker 17
Skrevet

Hmm. Tenk om det hadde eksistert en egen instans for familierådgivning og støtte. Der man kunne ta kontakt ved mindre familieproblem eller der man kunne bli henvist om noen av barna var mobbere for å prøve å finne ut hvorfor. At det var et mer lavterskel tilbud der man kunne ordne opp i mindre konflikter før de ble større. Noe sånt. At det ble sett på som en normal type rådgiving og hjelp som ikke føltes så stigmatiserende og "skummelt" som psykolog e.l

Anonymkode: 05570...d4a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm. Tenk om det hadde eksistert en egen instans for familierådgivning og støtte. Der man kunne ta kontakt ved mindre familieproblem eller der man kunne bli henvist om noen av barna var mobbere for å prøve å finne ut hvorfor. At det var et mer lavterskel tilbud der man kunne ordne opp i mindre konflikter før de ble større. Noe sånt. At det ble sett på som en normal type rådgiving og hjelp som ikke føltes så stigmatiserende og "skummelt" som psykolog e.l

Du er inne på noe faktisk...

Det blir veldig ofte fokusert på det stakkars mobbeofferet - 

men lite på selve mobberen.
For HVORFOR mobber vedkommende?

Vel, saken er jo at flere rotter seg sammen, og det kan jo ikke være slik at alle de som er i mobbegjengen sliter...

men en ting er klart, at de sliter med selvtilliten og er avhengig av å føle tilhørighet, og føler en sikkerhet ved å støtte sjefsmobberen og være med på mobbingen! Dette gjelder særlig hos jenter.
Jeg merker det jo selv, man har liksom noe felles hvis man har noen man felles hater!

Åh jeg hater den drittkjeringa - ekke du enig bla bla... og da får man så mye å snakke om, og ikke minst OM man mobber vedkommende it illegg! Vel fortjent den bitcha....Gruppetilhørighet!

Så hva skal man gjøre da! Jeg tror skolen har en stor jobb å gjøre her.
Det ene er å ta mobbegjengen.... Gjøre noe med moralen deres, og at det ikke skal være lov med slike "gjenger", at man skal inkludere alle! Og at de skal se på selvtilliten sin, at de ikke må gjøre som andre for å bli likt, det er lov å ha egne meninger! Og at man skal tenke positivt om andre og gi andre en sjanse!

Også må man ta tak i sjefsmobberen. For der er alltid en som starter, en sjefsmobber. De fleste klasser har en "sjef", oftest en jente... merkelig nok! 

<<Så da kan en spørree, hvorfor denne maktgalskapen? For det er en ting som er sikkert, denne mobberen elsker å ha makt over andre! for å føle seg bedre! Mobberen trenger absolutt psykologhjelp!

Det jeg fant ut om hun ene "sjefen" i klassen, var at hun faktisk var veldig seksualisert... begynte veldig tidlig med gutter, snakket veldig vulgært osv.... kan hende hun slet hjemme? Tenk om hun ble misbrukt?

Jeg tror det er absolutt viktig å ta tak i mobberne, og ikke bare ofrne....

For mobberne vil bare fortsette å mobbe... de finner seg alltids en ny hakkekylling!

F.eks. var det en mobber i klassen min som hang seg veldig etter en jente, han fikk med seg en kompis og, så begge drev og hakket på henne... men så hadde de en felles slektning som hun hadde fortalt dette til, og han hadde truet med bank om han fortsatte...

Så mobberen konfronterte denne jenta og likte ikke at hun hadde sladret, men lovte å slutte å mobbe henne....

men hva skjedde? Jo, han fant seg en ny hakkekylling, og ble bare enda verre i trakasseringen!

Så gjør noe med mobberen også, ikke bare ofrene.... for de finner seg bare nye ofre. På samme måte som voldtektsforbrytere finner seg nye ofre. Det hjelper ikke bare å hjelpe det og det offeret, for det blir stadig nye ofre, om ikke voldtektsmannen får hjelp.

Kanskje mobbing egentlig er et rop om hjelp? Se meg?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på noe faktisk...

Det blir veldig ofte fokusert på det stakkars mobbeofferet - 

men lite på selve mobberen.
For HVORFOR mobber vedkommende?

Vel, saken er jo at flere rotter seg sammen, og det kan jo ikke være slik at alle de som er i mobbegjengen sliter...

men en ting er klart, at de sliter med selvtilliten og er avhengig av å føle tilhørighet, og føler en sikkerhet ved å støtte sjefsmobberen og være med på mobbingen! Dette gjelder særlig hos jenter.
Jeg merker det jo selv, man har liksom noe felles hvis man har noen man felles hater!

Åh jeg hater den drittkjeringa - ekke du enig bla bla... og da får man så mye å snakke om, og ikke minst OM man mobber vedkommende it illegg! Vel fortjent den bitcha....Gruppetilhørighet!

Så hva skal man gjøre da! Jeg tror skolen har en stor jobb å gjøre her.
Det ene er å ta mobbegjengen.... Gjøre noe med moralen deres, og at det ikke skal være lov med slike "gjenger", at man skal inkludere alle! Og at de skal se på selvtilliten sin, at de ikke må gjøre som andre for å bli likt, det er lov å ha egne meninger! Og at man skal tenke positivt om andre og gi andre en sjanse!

Også må man ta tak i sjefsmobberen. For der er alltid en som starter, en sjefsmobber. De fleste klasser har en "sjef", oftest en jente... merkelig nok! 

<<Så da kan en spørree, hvorfor denne maktgalskapen? For det er en ting som er sikkert, denne mobberen elsker å ha makt over andre! for å føle seg bedre! Mobberen trenger absolutt psykologhjelp!

Det jeg fant ut om hun ene "sjefen" i klassen, var at hun faktisk var veldig seksualisert... begynte veldig tidlig med gutter, snakket veldig vulgært osv.... kan hende hun slet hjemme? Tenk om hun ble misbrukt?

Jeg tror det er absolutt viktig å ta tak i mobberne, og ikke bare ofrne....

For mobberne vil bare fortsette å mobbe... de finner seg alltids en ny hakkekylling!

F.eks. var det en mobber i klassen min som hang seg veldig etter en jente, han fikk med seg en kompis og, så begge drev og hakket på henne... men så hadde de en felles slektning som hun hadde fortalt dette til, og han hadde truet med bank om han fortsatte...

Så mobberen konfronterte denne jenta og likte ikke at hun hadde sladret, men lovte å slutte å mobbe henne....

men hva skjedde? Jo, han fant seg en ny hakkekylling, og ble bare enda verre i trakasseringen!

Så gjør noe med mobberen også, ikke bare ofrene.... for de finner seg bare nye ofre. På samme måte som voldtektsforbrytere finner seg nye ofre. Det hjelper ikke bare å hjelpe det og det offeret, for det blir stadig nye ofre, om ikke voldtektsmannen får hjelp.

Kanskje mobbing egentlig er et rop om hjelp? Se meg?

Hm når jeg tenker meg om var den siste mobberen også veldig seksualisert. Jeg husker faktisk fra 2. klasse - 8 år!.... han drev og rev ned ei jente og ville ta henne på puppene... virket veldig grisete! Jeg skjønte at det der ikke var helt normalt... og senere - da vi gikk i 6. klasse og skulle ha labbedans, holdt han meg fast inntil veggen og ville ta på puppene....

det gjorde kompisen og en gang vi var hjemme hos han på fest! 

Skrevet (endret)
18 minutter siden, stan skrev:

Vold er aldri en god løsning. 

Likevel viste vold seg å fungere langt bedre enn dagens feminine og liberale løsninger i forhold til vanskelige elever. Det er i dagens feminine og liberalistiske skolevirkelighet at lærere er fysisk truet på jobb, ikke den gangen skolen var maskulin.

Dessuten er det stor forskjell på regulert vold og lærerens personlige torturkammer. Det førstnevnte kan jo sammenlignes med statens voldsmonopol.

Sitat

Dessuten har det lite med maskuline eller feminine verdier å gjøre.

At biologi innebærer en styringsmekanisme for tankevirksomheten er nå en rimelig grundig dokumentert sannhet. Nettopp derfor er det heller ingen reell effekt knyttet til kulturmarxistenes langvarige politiske prosjekt for å avskaffe kjønnsforskjeller - som de mener er utelukkende kulturelt betinget.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Likevel viste vold seg å fungere langt bedre enn dagens feminine og liberale løsninger i forhold til vanskelige elever. Det er i dagens feminine og liberalistiske skolevirkelighet at lærere er fysisk truet på jobb, ikke den gangen skolen var maskulin.

Dessuten er det stor forskjell på regulert vold og lærerens personlige torturkammer. Det førstnevnte kan jo sammenlignes med statens voldsmonopol.

At biologi innebærer en styringsmekanisme for tankevirksomheten er nå en rimelig grundig dokumentert sannhet. Nettopp derfor er det heller ingen reell effekt knyttet til kulturmarxistenes langvarige politiske prosjekt for å avskaffe kjønnsforskjeller - som de mener er utelukkende kulturelt betinget.

Kan du si noe om hva du mener med maskuline og feminine verdier? 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Kan du si noe om hva du mener med maskuline og feminine verdier? 

Slik at du kan dille bort den biologiske virkeligheten bak dem? Nei takk.

Skrevet

Maskuline verdier er selvsagt å banke barn, mens feminine verdier er å ta vare på hverandre og vise omsorg :P

• Liker 6
Skrevet

Men nu har ikke foreldrene noe kontroll over hvordan ungene oppfører seg på skolen, så hva en bekymringsmelding til BV liksom skal være god for er ikke godt å si.

Skrevet
1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Det forutsetter nok at skolen avfeminiseres og maskuliniteten gjeninnføres.

Hvordan går man frem for å gjøre det? For eksempel i barneskolen? På videregående er det flere mannlige lærere, men der er det mer fokus på fag enn "oppdragelse" som jeg antar er en medvirkende årsak

Anonymkode: 626e4...01a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...