AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg er en jente på 20 år. Før hadde jeg ekstremt hengepupper, og tok for nesten et år siden brystløft, noe jeg er veldig fornøyd med! Det jeg gledet meg mest til var følelsen av at puppene satt på plass og ikke hoppet over alt, problemet har selvfølgelig blitt mye bedre, men jeg sliter med å finne en bh som holder skikkelig fast på puppene. Jeg bruker nå en 70D, men har problemer med at bh-en sklir og flytter på seg slik jeg får såkallte "dobbelpupper" og at brystvortene vises. Jeg har prøvd bh-er i 70F, men da føler jeg at jeg får gap og at cupen blir for stor. Jeg er fortsatt ung og er til en viss grad opptatt av at bh-en også ser bra ut, og at det ikke er en typisk "bestemorbh". Noen som har tips til hvilke bh-er som kan hjelpe til på dette problemet? Anonymkode: b39c8...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Har du vært hos en spesielbutikk som kun selger undertøy? Der har ofte de ansatte kompetanse innen å finne riktig type og passform for kundens bryster. Anonymkode: 1e0cd...91c 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Enig med AB over her, dra på Change, Thriumph e.l., forklar problemet og be om hjelp:) Alltid fått god hjelp til å finne bh som sitter bra:) Anonymkode: 2f1e6...988 1
Minya Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 20 år. Før hadde jeg ekstremt hengepupper, og tok for nesten et år siden brystløft, noe jeg er veldig fornøyd med! Det jeg gledet meg mest til var følelsen av at puppene satt på plass og ikke hoppet over alt, problemet har selvfølgelig blitt mye bedre, men jeg sliter med å finne en bh som holder skikkelig fast på puppene. Jeg bruker nå en 70D, men har problemer med at bh-en sklir og flytter på seg slik jeg får såkallte "dobbelpupper" og at brystvortene vises. Jeg har prøvd bh-er i 70F, men da føler jeg at jeg får gap og at cupen blir for stor. Jeg er fortsatt ung og er til en viss grad opptatt av at bh-en også ser bra ut, og at det ikke er en typisk "bestemorbh". Noen som har tips til hvilke bh-er som kan hjelpe til på dette problemet? Anonymkode: b39c8...7dd Dobbelpupper indikerer at du bruker for små cup'er. Når du går opp en cup, skal du gå ned i omkrets. Ergo i ditt tilfelle skulle du da gått fra 70D til 65E. Du kan også prøve 65F. På mange "billige" undertøysbutikker blir bh'ene kjedeligere jo større de blir, men du trenger ikke få kjedelig undertøy bare fordi du må opp i litt større størrelser. Prøv Triumph eller Change eller en annen ren undertøysbutikk og finn fine bh'er der. Med din størrelse er det heller ikke nødvendig med push-up, om du har foretrukket dem før. Gå heller over til T-shirt, balconette eller lignende fasonger, de funker som regel mye bedre for større byster. Og helcup over halvcup. Selv bruker jeg nå 70G og har aldri følt at mine bh'er er bestemoraktige i det hele tatt. Jeg handler utelukkende på Triumph fordi de har behagelige, praktiske og FINE bh'er. 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #5 Skrevet 14. oktober 2016 På 11.10.2016 den 20.55, Minya skrev: Dobbelpupper indikerer at du bruker for små cup'er. Når du går opp en cup, skal du gå ned i omkrets. Ergo i ditt tilfelle skulle du da gått fra 70D til 65E. Du kan også prøve 65F. Jeg skjønner ikke hvorfor du mener man skal ned i omkrets? 70D og 65E skal ha same størrelse i cup. Det kan jo godt være 70 er rett for TS, selv om cupen er for liten. Da vil 65E bli for trang rundt, mens cupen er den samme. Gå og mål! Anonymkode: 40926...734 6
Gjest Honeyblossom Skrevet 14. oktober 2016 #6 Skrevet 14. oktober 2016 Dra på Change. De finner riktig BH på null komma svisj. Og når de har funnet størrelsen din har de mange ulike varianter du kan velge mellom og ikke bare "bestemorbher".
Lulilelu Skrevet 14. oktober 2016 #7 Skrevet 14. oktober 2016 På 11.10.2016 den 20.55, Minya skrev: Dobbelpupper indikerer at du bruker for små cup'er. Når du går opp en cup, skal du gå ned i omkrets. Ergo i ditt tilfelle skulle du da gått fra 70D til 65E. Du kan også prøve 65F. På mange "billige" undertøysbutikker blir bh'ene kjedeligere jo større de blir, men du trenger ikke få kjedelig undertøy bare fordi du må opp i litt større størrelser. Prøv Triumph eller Change eller en annen ren undertøysbutikk og finn fine bh'er der. Med din størrelse er det heller ikke nødvendig med push-up, om du har foretrukket dem før. Gå heller over til T-shirt, balconette eller lignende fasonger, de funker som regel mye bedre for større byster. Og helcup over halvcup. Selv bruker jeg nå 70G og har aldri følt at mine bh'er er bestemoraktige i det hele tatt. Jeg handler utelukkende på Triumph fordi de har behagelige, praktiske og FINE bh'er. Cupen på en 70D og 65E er den samme. Det første man må finne ut et hvilken omkrets man trenger for det er denne som sørger for hovedstøtten. En stor feil mange gjør når de bruker for liten cup er å gå opp i omkrets (ofte fordi det er vanskelig å finne større cup en D-E i vanlig butikk). Men selv om puppene da får bedre plass så blir støtten dårligere. Mange bruker også for stor omkrets fordi mindre størrelse virker for trang eller vanskeligere å få på (spesielt om man tar på bhen bak-frem og snur den) Så først finner man riktig omkrets (på ytterste krok), og så finner man riktig cup. Cup størrelsen kan være forskjellig etter type bh men omkretsen skal være den samme. 2
Djungelvrål Skrevet 14. oktober 2016 #8 Skrevet 14. oktober 2016 På 11.10.2016 den 13.17, AnonymBruker skrev: Enig med AB over her, dra på Change, Thriumph e.l., forklar problemet og be om hjelp:) Alltid fått god hjelp til å finne bh som sitter bra:) Anonymkode: 2f1e6...988 Haha. Snakka akkurat om Change på jobben, ikke mindre enn 3 stykk der som hadde blitt målt og kjøpt svindyre BHer der etter anbefalt størrelse. Størrelsene var alle feil og tusenvis av kroner ned i dass! Styr unna! 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2016 #9 Skrevet 14. oktober 2016 På Tuesday, October 11, 2016 den 11.38, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 20 år. Før hadde jeg ekstremt hengepupper, og tok for nesten et år siden brystløft, noe jeg er veldig fornøyd med! Det jeg gledet meg mest til var følelsen av at puppene satt på plass og ikke hoppet over alt, problemet har selvfølgelig blitt mye bedre, men jeg sliter med å finne en bh som holder skikkelig fast på puppene. Jeg bruker nå en 70D, men har problemer med at bh-en sklir og flytter på seg slik jeg får såkallte "dobbelpupper" og at brystvortene vises. Jeg har prøvd bh-er i 70F, men da føler jeg at jeg får gap og at cupen blir for stor. Jeg er fortsatt ung og er til en viss grad opptatt av at bh-en også ser bra ut, og at det ikke er en typisk "bestemorbh". Noen som har tips til hvilke bh-er som kan hjelpe til på dette problemet? Anonymkode: b39c8...7dd Dette er en av "bivirkningene" med å operere på pupper. Du må i spesialbutikk og ha spesialbh. Anonymkode: 0eb63...9a8 1
Ardwinna Skrevet 15. oktober 2016 #10 Skrevet 15. oktober 2016 1 time siden, DreamOn skrev: Haha. Snakka akkurat om Change på jobben, ikke mindre enn 3 stykk der som hadde blitt målt og kjøpt svindyre BHer der etter anbefalt størrelse. Størrelsene var alle feil og tusenvis av kroner ned i dass! Styr unna! Sant! Jeg fikk ikke noe særlig ut av hjelpen på Change. Endte med samme størrelse som før, og kjøpte etter anbefaling en BH som tydeligvis er for stor i omkrets. Var ikke veldig imponert. Men tror nok ekspertisen varierer veldig fra butikk til butikk. Noen er jo storfornøyde kunder. TS: kanskje 70E er riktig str for deg? Du må også ta med i betraktningen at størrelsen varierer fra modell til modell og alt etter merke. Som andre nevner har også type mye å si. Man må alltid prøve BH-er, man kan ikke stole på at man har én spesiell størrelse som alltid passer. Finn først riktig omkrets (kan variere litt fra BH til BH) og så må du prøve forskjellige cupstørrelser. Omkretsen skal bære hovedtyngden og støtte opp mens cupen skal forme og holde puppene pent på plass. Dobbeltpupp betyr for liten cup, gapende cup betyr enten for stor cup eller feil passform/cup-type. Dersom BH'en sklir opp bak er omkretsen for stor. Den skal sitte stramt (men ikke vondt) ganske langt nede på ryggen, på ytterste hakk sånn at du kan stramme inn etterhvert som elastikken blir dårligere. Å kjøpe BH er i grunnen et mareritt 1
Gjest made4u Skrevet 15. oktober 2016 #11 Skrevet 15. oktober 2016 2 timer siden, Ardwinna skrev: Å kjøpe BH er i grunnen et mareritt Som hannkjønn er ikke jeg begeistret for handleturer, spesielt ikke å handle klær (annerledes med HiFi-butikker og steder de har fiskeutstyr etc.). Men har vært med damer når de har handlet BH flere ganger, var ikke så ille det og akkurat det kan jeg være med på igjenn. Så skjønner ikke hvorfor dere synes det er så ille... Har talent for å avgjøre hva som ser bra ut og ikke også, så om noen trenger hjelp så er det jo bare å spørre...
BlendaSensitive Skrevet 15. oktober 2016 #12 Skrevet 15. oktober 2016 La Lina i Oslo, den finnes vel fortsatt? Synes Change har blitt bedre og bedre, men klart, kompetansen hos den enkelte varierer sikkert. Som oftest så har folk for stor omkrets og for liten cup, når de handler selv. Omkretsen skal være stram.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #13 Skrevet 15. oktober 2016 Netty er bra om du bor i Bergen. De fant min størrelse og BH-type på ett minutt. Har fått et nytt liv etter å ha gått med feil størrelse i over 10 år. Brukte 75B før, skal ha 65D. Anonymkode: 684cf...c79
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #14 Skrevet 15. oktober 2016 Er stort sett veldig fornøyd med change, men det er absolutt avhengig av hvem som er på jobb den dagen. Liker hun litt eldre damen på Oslo City, hun er kjempeflin!! Ikke fullt så fornøyd med LaLina den gangen jeg var der. Anonymkode: 6713c...b8b
Ardwinna Skrevet 15. oktober 2016 #15 Skrevet 15. oktober 2016 19 timer siden, made4u skrev: Som hannkjønn er ikke jeg begeistret for handleturer, spesielt ikke å handle klær (annerledes med HiFi-butikker og steder de har fiskeutstyr etc.). Men har vært med damer når de har handlet BH flere ganger, var ikke så ille det og akkurat det kan jeg være med på igjenn. Så skjønner ikke hvorfor dere synes det er så ille... Har talent for å avgjøre hva som ser bra ut og ikke også, så om noen trenger hjelp så er det jo bare å spørre... Med mindre du har store manboobs som trenger god støtte, forstår du nok ikke problemstillingen BH-shopping er serious business for damer flest. En mann i BH-avdelinga er vel omtrent som en unge i godteributikken Har man en typisk standardstørrelse og kan finne BH-er på H&M er det easy peasy å kjøpe BH (Been there, done that). Men greia er at svært få damer har sånne standard-pupper. Avviker man bare litt fra standarden er det rene enhjørningjakten å lete etter den perfekte BH-en. Det er gjerne så halleluja når man finner en sånn, at man kjøper tre-fire av dem uansett hvor kjedelig det er å ha flere like. Det finnes mange pene og greie BH-er, men det finnes få perfekte. 2
smartipants Skrevet 15. oktober 2016 #16 Skrevet 15. oktober 2016 Til TS: Jeg har nettopp vært på Change og fått hjelp med akkurat dette problemet. Gikk fra en 75D til 70E og nå har jeg 65J..haha. Det høres ut for meg som at du trenger høyere cupper! Ikke nødvendigvis større, men at de går høyere opp. Desverre er mye undertøy på "vanlige" butikker kun laget for å være mest mulig low cut og "sexy". Vel... ingenting sexy med dobbeltpupper! Siden du har litt størrelse på puppene dine kan det være en strammere BH er saken. Den sitter som støpt, men strammer litt da.. Men holder seg nå hvertfall alltid på plass
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2016 #17 Skrevet 15. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Netty er bra om du bor i Bergen. De fant min størrelse og BH-type på ett minutt. Har fått et nytt liv etter å ha gått med feil størrelse i over 10 år. Brukte 75B før, skal ha 65D. Anonymkode: 684cf...c79 Netty er en butikk mange ikke setter sine bein inn i på grunn av kundebehandlingen der. Anonymkode: 0eb63...9a8
Gjest Annetnavn_ Skrevet 15. oktober 2016 #18 Skrevet 15. oktober 2016 Det kan også ha med typen cup å gjøre. Jeg har pupper omtrent som deg (størrelse 70J på Change) og får også dobbeltpupp som faller ut om jeg bruker en litt lav balconette. Gå og få målt deg. Jeg har vært mest fornøyd på Change.
Gjest made4u Skrevet 15. oktober 2016 #19 Skrevet 15. oktober 2016 30 minutter siden, Ardwinna skrev: Men greia er at svært få damer har sånne standard-pupper. Variasjoner har alltid fascinert meg, så godt at ikke alle går rundt med like...
Perelandra Skrevet 30. oktober 2016 #20 Skrevet 30. oktober 2016 Hvis du bor på Sørlandet, anbefaler jeg Veslas Botique i Grimstad. Veldig hyggelig og dyktig betjening, og godt utvalg av undertøy. Selv foretrekker jeg uavhengige undertøysbutikker som ikke er tilknyttet noen kjede eller merke. De har ofte bedre utvalg. Jeg vet at mange er godt fornøyd med Change, men de har ikke BHer som passer til min kropp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå