FantasDick Skrevet 11. oktober 2016 #1 Skrevet 11. oktober 2016 Vurderer å ta med 1-åringen en tur til byen i morgen, men er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. Må ta buss i ca 1 time, pluss ferge, og nå nesten ha med vogna (lett sammenleggbar trehjuling). Dette er ute på bygda så bussene er sånne "turbusser" uten plass til vogna i gangen, så må vel legge den i bagasjerommet. Jeg blir så stressa av tanken på å stå der på en vanlig holdeplass langs veien, legge sammen vogn med unge på armen osv. Noen som har gjort dette før og kan komme med noen råd? Sjåføren "skal" vel egentlig hjelpe, men jeg kommer til å føle meg så fryktelig til bry. Off, høres jo helt rart ut, men er sånn jeg tenker. Tenker å sjale henne opp før bussen kommer, så da kan jeg kanskje få det til alene.
MapleSirup Skrevet 11. oktober 2016 #2 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg skjønner hvorfor du tenker sånn. Vi bor i Norge - det er ikke slik at folk iler til når de ser noen trenge hjelp MEN når bagasje skal inn under bussen så kommer bussjåføren ut og hjelper til som regel. (Og gjør han ikke det, så må du be om hjelp. Selv synes jeg jo det skal være helt unødvendig å måtte be om hjelp i den situasjonen, men det er mest flaut for den man spør, tenker jeg...) You go, girl! Det kommar ordna sig
Sirah Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Nå har jeg aldri reist med barnevogn, men ofte med store bager og kofferter. Sjåføren har alltid hjulpet til Dette går fint TS!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Men, hva gjør du med bilstol? Ikke alle bussene har dette og da må man ta med selv.. Anonymkode: ba91d...9bb
Guarana Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Neida, du er ikke til bry. Ikke stress deg opp for dette, det gár da helt fint Ta imot den hjelpen du trenger, og kos deg på tur til byen!
FantasDick Skrevet 11. oktober 2016 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, hva gjør du med bilstol? Ikke alle bussene har dette og da må man ta med selv.. Anonymkode: ba91d...9bb Alle bussene som går her har bilstoler til litt større babyer, som hun passer i nå. Takk for svar, dere! Skal prøve å manne meg opp så vi kan ta oss en tur igjen. Pleier normalt å ta båten, men samboeren må ha bilen på jobb i morgen så vi kommer oss ikke dit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå