Gå til innhold

hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mamma til en jente på 8. Hun har bodd fast hos far. Far har ingen samarbeidsvilje å har sabotert å pratet stygt om meg og min familie til barnet. Pluss far har nektet meg kontakt med jenta på telefonen, jenta har ofte spurt om å ringe meg, men far sier nei. Han har også nektet å levere jenta til samvær, sabotert ferien min med henne pluss mye annet i 2015 nektet han meg å treffe jenta på 6 måneder. Jenta åpnet seg for meg i vår å fortalte at hun blir mobbet og at hun hører stemmer i hodet. Dette sa hun kun til meg, å at hun hadde hatt dette siden hun var 6 år. Far visste ingenting om dette å hun var livredd for å fortelle far eller noen som kjenner far om dette, grunnen til dette vet jeg ikke. Jeg tok affære å kontaktet barnevernet. Far vil ikke samarbeide med barnevernet. Jenta har også uttalt at hun vil bo hos meg. Barnevernet hentet jenta på skolen å plasserte henne hos meg akutt. Barnevernet mente det ikke var forsvarlig å la jenta være hos far når far ble konfrontert med hva barnevernet ville gjøre. Bv sier at det er skadelig å la barnet være hos far eller noen I hans familie, da ingen av de vil ha kontakt med pga av jenta å at de er a gresse mot meg med jenta tilstede.  Barnevernet har sendt saken opp til fylkesnemnda å jeg venter på svar. Noen som har erfaring med dette? Barnevernet fattet vedtaket om akuttplassering hos meg. Vet det e fylkesnemnda som avgjør om bv har gjort rett å om de er til det beste for barnet. Hvem har mest makt/innflytelse bv eller fylkesnemnda i slike saker. Å kan far anke om barnevernet og jeg vinner frem?

Anonymkode: f63b9...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lære deg forskjellen på "å" og "og". 

Anonymkode: 662d5...1ef

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt! Du bør lære deg folkeskikk. 

• Liker 8
Skrevet

TS du bør kontakte en advokat. 

Regelverket og lovverket rundt dette er komplisert. 

Men nå bor jo barnet hos deg. Så det er egentlig opp til far og hva han krever. 

Om det han krever er utover det som kan aksepteres, så får han gå rettens vei. 

Skrevet

Jeg har advokat, han kjenner til saken, å har hatt kontakt med barnevernet. Advokaten til far har tidligere uttalt til far at han må slutte med sabotasje og diverse da det ikke styrker hans sak. Spørsmålet mitt var om hvor store sjanser har jeg for å endelig vinne dette, når barnevernet er på min side å hvor stor innvirkning har barnevernet på fylkesnemnda i slike saker? Kan far anke om jeg vinner igjennom nemnda?

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tøffen.... 

Anonymkode: 08c27...210

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har advokat, han kjenner til saken, å har hatt kontakt med barnevernet. Advokaten til far har tidligere uttalt til far at han må slutte med sabotasje og diverse da det ikke styrker hans sak. Spørsmålet mitt var om hvor store sjanser har jeg for å endelig vinne dette, når barnevernet er på min side å hvor stor innvirkning har barnevernet på fylkesnemnda i slike saker? Kan far anke om jeg vinner igjennom nemnda?

Det er ganske umulig for andre å vite om du vil "vinne" eller ikke i denne saken. Det er selvsagt mye mer til historien enn du forteller her. Det er fint at du har advokat.

Jeg håper på det beste for jenta di :blomst: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...