Saga Skrevet 21. november 2004 #1 Skrevet 21. november 2004 Vet ikke om emnet passer inn her, men jeg har et lite problem og er veldig glad om noen tar seg tid til å lese gjennom dette. Dette kan virke som syting, men det betyr noe for meg. Jeg og x'en har nettopp gjordt det slutt og det har ikke vært rosenrødt mellom oss. Han har behandlet meg som dritt (og dette er er min venninne klar over). Jeg har sikkert ikke vært feilfri selv heller, men han tråkket skikkelig på meg og selvtilliten min var på bånn, men den kommer seg for jeg vet hva jeg er god for. Det var han som var utro til slutt. For en uke siden eller så var jeg ilag med venninnen min ute og vi så x'en. Venninna mi (som ikke kjente ham før vi to ble et par - hvilket ikke var lenge -) begynte å rope på ham for å få ham til seg, men han kom til meg og begynte å slenge dritt og kalle meg for en hore, etc. Greit nok, han var full og han oppfører seg utrolig dårlig. Ikveld var vi ute igjen og jeg var sjåfør. Den samme venninna satt i baksetet mitt og begynte å snakke om at hun hadde pratet med x'en min og når han kom ut fra utestedet ba hun meg om å vinke ham til henne. Jeg ble irritert, men også skuffet. Jeg vet ikke hva jeg forventer, men jeg forventer at hun er MIN venninne og at hun ikke skal prøve å være "hyggelig" med ham etter det han har gjordt mot meg. Spesielt ikke etter siste episode da hun var vitne til at han kalte meg for en hore og gud vet hva (Jeg er ikke en hore, men han prøvde vel å såre meg av gammel vane pga at han fremdeles bryr seg). Jeg har jo fremdeles kjærlighetssorg og vil ikke bli minnet på ham hele tiden. Jeg sa til venninna mi at det er greit nok at hun sier hei til ham og slikt, men at hun faktisk prøver å få kontakt med ham på en vennskapelig måte (og nei, hun er ikke interessert i ham), det liker jeg ikke. Da ble hun sur. Jeg er kanskje egoistisk, men jeg tenker på meg selv, og at jeg har hatt det jævlig og har det ikke så bra nå heller. Begynner å vurdere om hun er min venn. Lurte på om jeg skulle være anonym, men jeg får vel tåle å høre det dere mener..
~Viva~ Skrevet 21. november 2004 #2 Skrevet 21. november 2004 Jeg hater selvmedlidenhet og syting for sympati, men jeg oppfatter absolutt ikke dette som noen av delene. Synes ikke du er egoistisk og du er i mitt hode i din fulle rett til både å tenke på deg selv og å reagere negativt på din venninne. Hun oppfører seg illojalt og dårlig og viser i tillegg liten forståelse for hvorfor du føler som du gjør. Det verste er i grunnen ikke at hun roper på ham i ditt nærvær eller holder kontakten med ham. Det kan være tankeløshet (isåfall, må hun være temmelig dum, men dumme mennesker finnes og dumhet er trossalt ikke ondsinnet), men at hun blir sur når du forteller hvordan du føler det og ikke viser vilje til å forstå. Personlig tar jeg ikke ubetinget parti med en av partene etter et brudd, uansett hvem jeg var venn med i utgangspunktet, men det er helt sikkert at hadde en av mine venninner blitt behandlet eller om så var bare følt seg behandlet slik som du beskriver, da er det selvsagt at jeg også hadde holdt meg unna den aktuelle eks. Uten å nøle og spesielt om jeg hadde sett med egne øyne at henne kalte deg hore osv og skjelte henne ut, for sånne folk takler jeg ikke. Og uansett om mannen hadde vært fantastisk så er det en selvfølge at en respekterer en venninnes kjærlighetssorg og føleleser nok til å godta hennes ønske om at en ikke skal ha videre kontakt med ham. Mener jeg. Et vennskap synker såpass mye i verdi i mine øyne når en av partene ikke engang prøver å ta hensyn til den andre, spesielt når personen både er såret og har nedbrutt selvtillit at jeg ikke hadde tålt mye av det før det forholdet hadde sunket til et svært overfladisk nivå.
Gjest the imp Skrevet 21. november 2004 #4 Skrevet 21. november 2004 Synes ikke du er egoistisk og jeg forstår reaksjonen din. Synes det var dårlig gjort av din venninne, og synes reaksjonen hennes var merkelig. Man blir ikke sur for sånne ting. Er forøvrig enig med ~Viva~.
Saga Skrevet 21. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2004 Takker for svar Føler meg litt bedre nå. Har gått og grublet på dette i hele dag. Vil ikke være egoistisk og vil jo ikke bryte vennskapet mitt med denne venninnen pga x'en, men hun vet så godt at jeg ikke vil ut pga ham og så skal hun gjøre det verre for meg og spille på mine sårbare sider. Jeg reagerte også på at hun ble sint og jeg har ikke så lyst til å ta kontakt med henne før hun kontakter meg, men når hun gjør det må vi nok prate litt. Jeg tenker bare at om dette hadde vært omvendt så hadde jeg enten vært nøytral og kun sagt hei, eller holdt meg unna ham, eller fortalt ham hva jeg synes om ham.. Jeg personlig tåler ikke at mine venninner blir behandlet dårlig. Jeg forventer jo ikke at hun skal hate ham, men jeg har blitt tråkket på hele tiden mens jeg var ilag med x'en. Vil ikke bli tråkket på etterpå også. Men må jo nevne at det er hun jeg har vendt meg til når jeg har hatt det som verst. Det er vanskelig å finne ut av ting..
Gjest gjest1 Skrevet 21. november 2004 #6 Skrevet 21. november 2004 Jeg hadde også blitt snurt. Venninner skal være lojale mot venninner - ikke mot venninners ekskjærester de ellers ikke ville kjent.
Cata Skrevet 21. november 2004 #7 Skrevet 21. november 2004 Enig med de andre her. Din venninne var ikke spesielt hensynsfull. At hun hilser på ham når det faller seg slik er nå en ting, men å rope ham bort for en "hyggelig prat" (????) når du fremdeles prøver å få ham ut av systemet var ikke akkurat hensynsfullt. Og hun burde hatt såpass forståelse for dine føleler at hun ikke ble sur, når du etterpå sa at at du ikke likte at hun tok kontakt med ham. :trøste:
Gjest dang Skrevet 21. november 2004 #8 Skrevet 21. november 2004 Hva er det du blir så sur for? Hun har da lov til å snakke med han om hun vil. Synes du er litt for egoistisk her. Jeg forstår deg om hun hadde blitt sammen med han, hvis ikke, ser jeg ingen grunn til å gå helt fra vettet og bli forbannet på den måten.
Saga Skrevet 21. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 21. november 2004 Hva er det du blir så sur for? Hun har da lov til å snakke med han om hun vil. Synes du er litt for egoistisk her. Jeg forstår deg om hun hadde blitt sammen med han' date=' hvis ikke, ser jeg ingen grunn til å gå helt fra vettet og bli forbannet på den måten.[/quote'] Jeg blir ikke sur, mer skuffet. Selvsagt har hun lov til å snakke med hvem hun vil, men det er ikke poenget her. Jeg har heller ikke gått fra vettet. Lurer bare på om hun er MIN venn, men du har selvsagt lov til å mene hva du vil!
Saga Skrevet 21. november 2004 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2004 Enig med de andre her. Din venninne var ikke spesielt hensynsfull. At hun hilser på ham når det faller seg slik er nå en ting, men å rope ham bort for en "hyggelig prat" (????) når du fremdeles prøver å få ham ut av systemet var ikke akkurat hensynsfullt. Og hun burde hatt såpass forståelse for dine føleler at hun ikke ble sur, når du etterpå sa at at du ikke likte at hun tok kontakt med ham. :trøste: Takker for trøsten Det er jo sikkert bare det at hun ikke tenkte før hun sa noe, men hun tenker jo ofte kun på seg selv, men det har aldri vært et problem før. Jeg har jo fått støtte fra henne før når jeg hadde et forhold til x'en, men de små tingene betyr så mye. Og hun har ikke ringt eller skrevet mld.. noe som er veldig rart. Jeg får vel bare se.
Gjest seroxata Skrevet 22. november 2004 #11 Skrevet 22. november 2004 Jeg synes alldeles ikke du er egoistisk! Tvert imot! Venninner skal jo være der for deg, og ikke gjøre vondt verre... Hadde dette vært meg, så ville jeg blitt litt såret hvis venninna mi hadde oppført seg slik.. Det er greit nok, de må jo ha lov til å si hei til hverandre, men å rope han bort for å si hei?? Den ble litt drøy synes jeg.. Nei, jeg syns ikke du skal gå rundt og føle deg ego eller noe, for du reagerer helt normalt ifølge mine meninger! Jeg synes det var rart at venninnen din i det hele tatt kan bli sur jeg, for enhver ville vel forstå deg i den situasjonen du er i?
Selma Skrevet 22. november 2004 #12 Skrevet 22. november 2004 Hun har med egne øyne sett hvordan han har behandlet deg, og likefullt fortsetter hun å rope på han i ditt nærvær og insisterer på at du skal vinke han til henne for at hun snakke med han ? I tillegg presterer hun å bli sur når du forteller henne hva du mener om saken. Jeg har ikke så mye annet å si enn: Litt av en "venninne"...
Saga Skrevet 22. november 2004 Forfatter #13 Skrevet 22. november 2004 Det er kanskje vanskelig å ta imot kritikk.. Det vet jeg alt om, men jeg forventer meg ikke en unnskyldning. Jeg forventer at hun forstår og viser meg det. Men hun har fremdeles ikke ringt eller skrevet og jeg vet ikke hvorfor, men jeg tar det som det kommer. Må si at jeg er glad jeg startet denne tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå