Gå til innhold

Vond lymfekjertel i lysken

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag våknet jeg med én vond lymfekjertel i lysken. Kjente ikke noe til det i går, så må ha oppstått over natten. Jeg er ellers frisk og rask, bortsett fra litt plager med begge knærne (idrettsskader) for øyeblikket. Minnes at jeg har hatt noe lignende før, men kan ikke huske at det var så vondt??? Kulen er ikke stor, men meget ubehagelig. Jeg skal til legen på onsdag likevel, så dersom den er slik enda kan jeg rådføre meg med legen... Eller bør jeg ringe i morgen? Hvor alvorlig kan det potensielt være? Har lest om kreft i verste fall, men måtte bare klikke meg ut før jeg fikk noia. Kommer det såpass akutt dersom det er kreft? Folk med peiling: Let me know :sjokkbla:

Er 22 år.

Anonymkode: cab54...450

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag våknet jeg med én vond lymfekjertel i lysken. Kjente ikke noe til det i går, så må ha oppstått over natten. Jeg er ellers frisk og rask, bortsett fra litt plager med begge knærne (idrettsskader) for øyeblikket. Minnes at jeg har hatt noe lignende før, men kan ikke huske at det var så vondt??? Kulen er ikke stor, men meget ubehagelig. Jeg skal til legen på onsdag likevel, så dersom den er slik enda kan jeg rådføre meg med legen... Eller bør jeg ringe i morgen? Hvor alvorlig kan det potensielt være? Har lest om kreft i verste fall, men måtte bare klikke meg ut før jeg fikk noia. Kommer det såpass akutt dersom det er kreft? Folk med peiling: Let me know :sjokkbla:

Er 22 år.

Anonymkode: cab54...450

Slapp helt av! Det kommer seg nok av en infeksjon / betennelse. Det er et godt tegn at den er øm og gjør vondt, da det taler imot kreft😊 

Skrevet

Inngrodd hår?

Anonymkode: 4f807...b20

Skrevet

Svettekjertelbetennelse?

Anonymkode: bf2e3...972

Skrevet

Du får vedlig lite sannsynlig en lymfeknute over natten som er pga kreft. Kanskje du har en infeksjon i kroppen av noe slag. Som oftest kan ikke leger finne årsak til hovne lymfeknuter. Den er sikkert borte innen 1 uke :) 

Anonymkode: 86649...826

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...