Gå til innhold

Tørr og sliten vinterhud :(

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå blir det bare kaldere og mørkere ute, og jeg merker det på huden. Føler meg litt gusten eller hva jeg skal kalle det. Dessuten begynner jeg å bli tørr og flassete i kinnene. :-x

Venter pakke fra LF med en rikere krem for å få prøve å få bukt med dette, men lurer på om det er noe jeg kan tilføre huden innenfra? Kosttilskudd, fettstoffer, et eller annet? Tips, noen?

Forresten, huden under øynene mine har blitt nokså tørr i det siste, selv om jeg bruker øyekrem (Body Shop - vit e). Usj. Lurer på om jeg burde bytte. Tips om det mottas også med takk.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hvor gammel er du? Det er viktig å vite før man anbefaler krem. Generelt trenger vi rikere hudpleieprodukter om vinteren enn ellers i året, så ikke vær redd for fete kremer. I tillegg er det lurt å ta kosttilskudd med Omega-fettsyrer, det hjelper virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

udos choice olje (ikke tabletter) , vann og mye frukt og grønnsaker ..gode tilskudd er a og c vitaminer samt sink.

Jeg pleier også ha "skjemmemegbortdag" engang i uken med en god ansiktsmaske , soft musikk , peeling og kroppspleie fra topp til tå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere :)

Udos choice olje, hvor kjøper man det? Helsekost?

Jeg er forresten 21. Har kombinert hud, litt fet i t-sonen, vanligvis normal ellers, men om vinteren blir kinnene tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll badekaret og ha i par kopper havsalt... ang kremer vet jeg ikke så mye, men en uten parfyme kanskje og ikke smøre seg med krem/lotion som inneholder vann før du går ut i sprengkulda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt igang luftfukteren i leiligheten jeg.Det blir så tørr inneluft om vinteren når leiligheten varmes opp og tørr luft. Dette hjelper meg masse. Slipper å få så uttørret ansikt og lepper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Prøv dermalogicas intensive eye repair. Den gjør susen på vinterstid :)

Hvordan er denne i konsistensen? Hvordan er den til ung hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Den er veldig rik i konsistensen, og trekker ikke så veldig raskt inn. For ung hud er den kanskje for rik, hvis du ikke er veldig tørr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Den er veldig rik i konsistensen' date=' og trekker ikke så veldig raskt inn. For ung hud er den kanskje for rik, hvis du ikke er veldig tørr?[/quote']

Hm.. kanskje det blir litt mye da. Er vanligvis ikke tørr, men har blitt det i det siste, etter at det ble kaldere i været. Huden kjennes rar når jeg stryker fingeren over huden under øynene, nesten ru. Lurer derfor på om det kan være lurt å bruke en rikere krem om natten? Og på ekstra kalde dager? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt lettere alternativ er da shiseidos the skincare øyenkremen...

Når det gjelder dermalgica. Jeg kan bli ekstremt tørr , og har vært veldig fornøyd med denne.. Jeg er 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅvidt jeg husker er de fleste øyenkremene fra body shop ekstremt lette? Jeg har både hatt en rosa og en oransj øyenkrem og kan ikke huske at jeg har fått noe særøig ut av det i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen.

Kikker på SN nå, og ser det er to øyekremer i serien Shiseido the skincare. Var det den som heter "revitalizer" du mente?

Angående Dermalogica, har sett de har en øyekrem med solfaktor (15 tror jeg). Men vet ikke noe om hvordan den er ellers. Vurderer den til våren i alle fall, vet ikke om noen annen øyekrem med solfaktor. Har prøvd å smøre vanlig solkrem rundt øynene, men da begynner de å renne. :cry: KOm gjerne med innspill om denne, eller en annen med solfaktor. Kan godt være høyere enn 15 også.

Vil gjerne ha en som har "alt".. :roll: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Kikker på SN nå, og ser det er to øyekremer i serien Shiseido the skincare. Var det den som heter "revitalizer" du mente?  

Angående Dermalogica, har sett de har en øyekrem med solfaktor (15 tror jeg). Men vet ikke noe om hvordan den er ellers. Vurderer den til våren i alle fall, vet ikke om noen annen øyekrem med solfaktor. Har prøvd å smøre vanlig solkrem rundt øynene, men da begynner de å renne.  :cry: KOm gjerne med innspill om denne, eller en annen med solfaktor. Kan godt være høyere enn 15 også.  

Vil gjerne ha en som har "alt"..  :roll:   :-)

Det er riktig shiseido ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...