AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Hei. Mitt barn som snart blir 5 trenger å sjekke hørselen sin. Da jeg tror det går utover språket osv. Men hvem er det man egentlig skal kontakte for hørseltest på små barn? Anonymkode: 15570...5ca
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Du går vel via legen som henviser til ØNH. Vet det har hendt at barn har en del ørevoks som gjør de hører dårligere. Kanskje legen sjekker det først. Anonymkode: 1cce8...efa
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går vel via legen som henviser til ØNH. Vet det har hendt at barn har en del ørevoks som gjør de hører dårligere. Kanskje legen sjekker det først. Anonymkode: 1cce8...efa Takk for raskt svar Da ringer jeg legen i morgen Anonymkode: 15570...5ca
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 De sjekker hørsel på helsestasjonen, mener det er ved 5-års kontrollen? Eller var det 4 år? Jeg ville tatt kontakt med dem først. Vi fikk henvisning fra helsestasjonen og testet hørslene litt tidligere da ene guttungen var litt sen med språkutviklingen. Dette var hos noen som jobber med barn med dårlig hørsel som hadde bedre utstyr til å teste små barn. Gikk ikke gjennom lege eller ØNH. Anonymkode: e9216...a2d
Vera Vinge Skrevet 11. oktober 2016 #5 Skrevet 11. oktober 2016 Jeg syns å huske at de sjekket hørselen på helsestasjonen på 4-årskontrollen her. Men vi var hos lege før det fordi vi syns sønnen vår hørte dårlig. Han målte trykket, som var avvikende, og vi ble etter hvert henvist til ØNH. Det viste seg at han hadde en god del vann i ørene, og ettersom han etter hvert uansett skulle legges i narkose fordi han skulle ta mandlene, la de også inn dren. Han fikk mye bedre hørsel etter det. Han fikk ikke vann i ørene før han var 3,5 og han hadde tidlig godt utviklet språk, så språket hans ble ikke så satt tilbake som en del andre, men han fikk mer utydelig uttale. I tillegg til at han misforstod mye av det vi sa til ham bl.a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå