AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg er en frysepinne delux. Om jeg skal klare meg gjennom vinteren så trenger jeg en ny og VARM jakke. Er denne varm nok tror dere? eller må jeg skaffe meg en Svea jakke?https://www.sportamore.no/produkt/111508-wyte-ignite-f-svart Anonymkode: f0663...035
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Vet ikke. Stormberg har mye bra, og billigere Anonymkode: dc38a...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Uff, nei, den der ser ikke ut til å være særlig varm i veldig kaldt vær. Skaff deg en lang dunjakke, eneste som er bra nok når det er skikkelig kaldt. Hilsen en annen frysepinne. Anonymkode: a7965...fd3 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #4 Skrevet 10. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, nei, den der ser ikke ut til å være særlig varm i veldig kaldt vær. Skaff deg en lang dunjakke, eneste som er bra nok når det er skikkelig kaldt. Hilsen en annen frysepinne. Anonymkode: a7965...fd3 Enig. Dun er det eneste som duger her på berget om vinteren. Jeg har en tykk og god dunjakke fra Stormberg, og er veldig fornøyd med den. Den var ikke så fryktelig dyr heller, slik som dunjakkene i sportsbutikkene pleier å være. Da må man jo ut med en formue for en skikkelig varm jakke. Anonymkode: a78d6...835 3
herremann Skrevet 10. oktober 2016 #5 Skrevet 10. oktober 2016 jakka burde være mer enn nok. evt hiv på en varm genser under om det skulle droppe til -15 eller mer.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #6 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg har en lang dunjakke fra Bergans, den kostet 1500,- på knalltilbud. Regner med at det mulig dukker opp noe tilsvarende tilbud i forbindelse med black friday. Et annet tips er å følge med på getinspired sine Instagram og Snapchat innlegg, de har ofte tilbud. Sånn som i dag f.eks, på denne dunjakken: https://www.getinspired.no/merker/johaug/johaug-now-down-jacket-tblck.html Ellers godt fornøyd med Skogstad dunjakken jeg hadde før den fra Bergans. Anonymkode: a7965...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #7 Skrevet 10. oktober 2016 Ok takk for svar dere. Da får jeg lete litt til. Kanskje jeg vurderer Svea eller bergans. Anonymkode: f0663...035 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #8 Skrevet 10. oktober 2016 Husk: du kan også finne mange fine brukte jakker på ebay eller finn.no. Man må ikke kjøpe helt ny jakke. Jeg kjøper nesten bare brukte klær. Mange veldig pent brukte klær idag. Da kan man også kjøpe en i god kvalitet som koster mye ny, men som koster mindre som brukt. Det er også mer etisk. Mange kvalitetsjakker varer leeenge. Anonymkode: 9f5de...817 3
Minlillesky Skrevet 10. oktober 2016 #9 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg kjøpte vinterjakke på zalando i fjor, og den var utrolig varm og god, selv nede i -30. Den er ikke lengre på nettsiden dessverre..Min favoritt vinterjakke hvertfall Lang og god. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #10 Skrevet 10. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk: du kan også finne mange fine brukte jakker på ebay eller finn.no. Man må ikke kjøpe helt ny jakke. Jeg kjøper nesten bare brukte klær. Mange veldig pent brukte klær idag. Da kan man også kjøpe en i god kvalitet som koster mye ny, men som koster mindre som brukt. Det er også mer etisk. Mange kvalitetsjakker varer leeenge. Anonymkode: 9f5de...817 Takk for svar. Du har helt rett, skal lete litt på finn. Anonymkode: f0663...035 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #11 Skrevet 10. oktober 2016 Se også her, og les kundeomtalene for å finne ut mer om parkasene http://www.stormberg.com/no/dame/jakker/trekvartogparkas.html Anonymkode: dc38a...e6b 1
Jus sanguinis Skrevet 10. oktober 2016 #12 Skrevet 10. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Uff, nei, den der ser ikke ut til å være særlig varm i veldig kaldt vær. Skaff deg en lang dunjakke, eneste som er bra nok når det er skikkelig kaldt. Hilsen en annen frysepinne. Anonymkode: a7965...fd3 Det høres ut som problemet ditt først og fremst er at du ikke kan kle deg, ikke at jakka ikke er varm nok. 1
Gjest Spiderman Skrevet 10. oktober 2016 #13 Skrevet 10. oktober 2016 3 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Det høres ut som problemet ditt først og fremst er at du ikke kan kle deg, ikke at jakka ikke er varm nok. Hvorfor så uhøflig?
Jus sanguinis Skrevet 10. oktober 2016 #14 Skrevet 10. oktober 2016 1 minutt siden, Spiderman skrev: Hvorfor så uhøflig? Dårlig på sosiale koder og sosial interaksjon.
Gjest Spiderman Skrevet 10. oktober 2016 #15 Skrevet 10. oktober 2016 Akkurat nå, Jus sanguinis skrev: Dårlig på sosiale koder og sosial interaksjon. Da er det bra at du får tilbakemelding på at du kan oppfattes som spydig Så kan du ha det i bakhodet til du har blitt flinkere sosialt
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #16 Skrevet 11. oktober 2016 Den ser ikke ut til å være varm nok nei. Sjekk alltid informasjon om jakken, om den er fôret med dun bør den være varm nok. Husk at ikke alle Svea-jakker har dunfôr, så du ikke går på en smell der. Anonymkode: cfc0d...dac 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #17 Skrevet 11. oktober 2016 22 timer siden, Jus sanguinis skrev: Det høres ut som problemet ditt først og fremst er at du ikke kan kle deg, ikke at jakka ikke er varm nok. Ehh... Og hva er ditt problem? Sitte her og slenge ut slike tåpelige påstander uten noen som helst grunn annet enn å prøve å være frekk!! Jeg kler meg absolutt alltid godt. Alltid ullsokker og ullundertøy på vinteren. Gjerne med en tykk ullgenser utenpå. Om jeg vet jeg skal være utendørs i et par timer, så har jeg dobbelt opp med ullundertøy under alle de andre lagene med klær. Alltid ullvotter og lue om jeg beveger meg ut for dør på vinteren. Den tynne dunjakken min har vært i bruk i to-tre uker alt, og den tykke ved et par anledninger, men må nok snart stort sett bare bruke den. Jeg har kroniske lave jernlagre, og ganske lav blodprosent. Var nummeret før jeg trengte jern intravenøst sist vinter, men fant etterhvert endelig en jerntablett jeg tålte. Det har vært vanskelig å ta jern for jeg blir så innmari dårlig av jerntilskudd. Nå til denne vinteren har jeg litt bedre forutsetninger, men et fortsatt i nedre del av skalaen selv om jeg tar daglige tilskudd, og jeg kan sannsynligvis aldri slutte med dem. Jeg er absolutt alltid kald på fingrene og har lett for å fryse, med unntak når temperaturen ute bikker 20 grader. Jeg bader aldri, men sist jeg gjorde det så klarte jeg ikke å holde ut i bassenget som lå på 28 grader pga jeg frøs, måtte over i massasjebadet som var 38 grader for å klare å holde ut de timene vi skulle være på spa. Her var det bilde av en jakke som består av polyester og bomull, og nei, er man en frysepinne så er ikke det varmt nok når det skikkelig kaldt ute! Anonymkode: a7965...fd3 2
Hjertehåp Skrevet 13. oktober 2016 #18 Skrevet 13. oktober 2016 Har to vinterjakker som holder meg god og varm. Jeg hadde ikke overlevd norsk vinter uten. En parkas fra Canada goose. Og en parkas fra moose knuckles. Canada goosen er godt brukt da jeg har hatt den i 7 år men moose knucklesen er helt ny og føles som jeg har på leg en dun dyne. Deilig . Skikkelig frysepinne at jeg allerede har tatt dem frem og begynt å gå med dem. Andre som har det ?
Rainbow Skrevet 14. oktober 2016 #19 Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Canada goose, går folk virkelig med sånne dyretortur-jakker fremdeles? Jeg velger jakke basert på tre ting: 1. Det kan ikke være ekte pels på den. Den kommer enten fra dyr fanget på bestialsk vis eller fra pelsfarmer der de har levd trangt og langt fra sånn de er skapt. 2. Det kan ikke være dun inni (fordi man ikke kan garantere om det er levendeplukka eller ei - altså at de ribber gjessene mens de lever og lar det vokse ut igjen). 3. Hvor varm den ellers er. Jeg er veldig frysepinn, men jeg takler ikke tanken på å gå med klær noen andre har lidd for at jeg skal ha på meg, så jeg finner noe som er så varmt som mulig uten bruk av dyr som har lidd. Også har jeg masse tjukt under. Og da kan jeg gjerne ha ull, bare den er mulesingfri, og det er mye lettere å finne og å kontrollere enn det dun er. Pels er no go uansett. Slutter aldri å sjokkeres over hvor mange som syns det er greit å gå med en jakke som symboliserer at en coyote har ligget med beinet sitt i en håndsaks i timesvis....! Måtte google Moose Knuckles, og der var det pels fra pelsfarmer på jakkene. Tenker ikke folk på dette, ønsker de ikke å vite eller hva? Dette var egentlig ikke ment som et angrep på Hjertehåp, jeg bare fikk alle tankene jeg gjør meg om vinteren når jeg ser folk med pels på jakkene tilbake, og blir oppriktig nysgjerrig. Jeg har vinterjakke fra Didrikssons. Endret 14. oktober 2016 av Rainbow Presisering 6
FriCol Skrevet 14. oktober 2016 #20 Skrevet 14. oktober 2016 7 minutter siden, Rainbow skrev: Canada goose, går folk virkelig med sånne dyretortur-jakker fremdeles? Jeg velger jakke basert på tre ting: 1. Det kan ikke være ekte pels på den. Den kommer enten fra dyr fanget på bestialsk vis eller fra pelsfarmer der de har levd trangt og langt fra sånn de er skapt.2. Det kan ikke være dun inni (fordi man ikke kan garantere om det er levendeplukka eller ei - altså at de ribber gjessene mens de lever og lar det vokse ut igjen). 3. Hvor varm den ellers er. Jeg er veldig frysepinn, men jeg takler ikke tanken på å gå med klær noen andre har lidd for at jeg skal ha på meg, så jeg finner noe som er så varmt som mulig uten bruk av dyr som har lidd. Også har jeg masse tjukt under. Og da kan jeg gjerne ha ull, bare den er mulesingfri, og det er mye lettere å finne og å kontrollere enn det dun er. Pels er no go uansett. Slutter aldri å sjokkeres over hvor mange som syns det er greit å gå med en jakke som symboliserer at en coyote har ligget med beinet sitt i en håndsaks i timesvis....! Måtte google Moose Knuckles, og der var det pels fra pelsfarmer på jakkene. Tenker ikke folk på dette, ønsker de ikke å vite eller hva? Dette var egentlig ikke ment som et angrep på Hjertehåp, jeg bare fikk alle tankene jeg gjør meg om vinteren når jeg ser folk med pels på jakkene tilbake, og blir oppriktig nysgjerrig. Jeg har vinterjakke fra Didrikssons. Stormberg garanterer at jakkene deres inneholder dun fra dyr som ikke er ribbet levende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå