AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Her er en nettside og en lenke til noe (rosa-aktig skrift på lenken for de som er forvirret i linkenes verden). Her er der lenken er plassert. Dette er overhode ikke mulig og dinside.no feilinformerer folket. For de som har interesse av dette så er det ikke riktig. Det skal mye til for å gjenopprette en harddisk, hovedkort eller hva skribenten mener i utgangspunktet. Det fordi at aller først så må du finne nøyaktig likt hovedkort for å få SSD til å passe inn. Begge disse delene må passe inn i datamaskinen. Når det er gjort så må du ha tre kabler (en blå, en rød og en gul) og de er viktige. De må også være tilpasset både SSD og hovedkortet. Jeg antar at de som vil skrote en harddisk vil tilintetgjøre den, eller rett og slett bare kaste den? Dere får snakke for dere selv, men hvis jeg skulle ha kastet en harddisk ville jeg aldri knust den med hammer, jeg ville aldri ha skrudd den opp for å ta ut noe som aldri kan plasseres inn igjen uten at noen må bygge en helt ny harddisk for å få SSD (som i antikler til dinside.no) den plassert tilbake. Hvis dere skulle ha klart dette - noe 2% av vderdens befolkning har fått til så må også SSD være helt uten skader og hvordan klarer man det når man har revet eller tatt den ut i fra hovedkortet? Der skal den jo stå. Da er hele poenget borte med tanke på det å ta vare på SSD. Man finner jo aldri en ny plass til den uansett. Anonymkode: b5305...31a
stan Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Jeg har en kabel som jeg enkelt kobler mellom usb og hdd/sdd. Med den får jeg tilgang til innholdet. Ulike programmer kan analysere innholdet, og hente ut info som var lagret. At filene er slettet hjelper lite. Om de er overskrevet blir det verre., men fortsatt er det ofte mulig å hente ut noe. Og jeg er ingen ekspert eller hacker, bare litt nysgjerrig på teknologien. Jeg tar ut harddisker og legger de i sjøvann noe tid.
Zzyzx Skrevet 11. oktober 2016 #3 Skrevet 11. oktober 2016 Selvsagt er det mulig. Og det skal ikke så mye til heller. Det som er feilinformasjon er hele startinnlegget her. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2016 #4 Skrevet 11. oktober 2016 Å gjenopprette en HD er jo lett. Man kobler den på en pc, og så kan man enkelt laste ned programvare som fikser resten. Jeg har ikke peiling, men klarte dette etter 5 minutters googling, hvor jeg fant et enkelt program og en steg for steg guide. Jeg har også jobbet sammen med sånne som fikser pc'er, og etter å ha hørt deres historier hadde jeg aldri, aldri levert en pc til reperasjon en gang, med HD på plass. Anonymkode: 77aa5...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2016 #5 Skrevet 13. oktober 2016 På 10.10.2016 den 22.44, AnonymBruker skrev: Dette er overhode ikke mulig og dinside.no feilinformerer folket. For de som har interesse av dette så er det ikke riktig. Det skal mye til for å gjenopprette en harddisk, hovedkort eller hva skribenten mener i utgangspunktet. Det fordi at aller først så må du finne nøyaktig likt hovedkort for å få SSD til å passe inn. Begge disse delene må passe inn i datamaskinen. Når det er gjort så må du ha tre kabler (en blå, en rød og en gul) og de er viktige. De må også være tilpasset både SSD og hovedkortet. Hvis man vil sette den inn i en annen bærbar må den selvsagt være liten nok til å passe, men både størrelsene og tilkoblingene er standardiserte. Uansett må den ikke være inne i maskinen hvis man bruker kabel. Man kobler til to kabler, en for dataoverføringen (SATA, vanligvis rød, men jeg har noen sorte også) og en til strøm. I verste fall trenger man en overgang som koster $5 på Ebay. Det er imidlertid omtrent umulig å gjennopprette data på SSD som har blitt slettet siden cellene filene lå i tømmes for å klargjøres til ny skriving. Hvis man vil være helt sikker kan man formatere den og så kopiere inn tulledata til den er full. Da blir det umulig å lese det som var der før. Hvis man bruker USB bør man bruke den siste metoden, for da er det ikke sikkert at maskinen får gitt beskjed om hvilke celler som skal tømmes. Anonymkode: c2dde...5cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå