Gå til innhold

Føler meg brukt..!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd fra gode forum-mennesker.
Har hatt en kompis som jeg har kjent godt i mer eller mindre 5 år. Vi har gått på samme skole i oppveksten, men ble ikke kjent før for 5 år siden på en hjemmefest hos en felles venn.

Siden den gang har vi holdt kontakt, og bor på samme plass. Har besøkt han og vi har sett film, pratet, laget mat og hatt god kjemi. De første årene ble det litt kos og kyss, men frykten for å ødelegge noe har alltid vært til stede. I fjor høst hoppet vi til sengs etter en fest, men det ødela ingenting. Vi fortsatte som venner og har hatt kontakt. Nyttårsaften var han med meg overalt jeg dro og stjal nyttårskysset, ble ikke noe rar stemning av det heller. Har alltid skjønt at han er intressert og han har vel også merket det samme hos meg.
Han har flyttet bort nå og bor både her og der pga jobb, men kommer som oftes hjem hit annen hver helg.
Forrige uke kom han hjem og jeg bestemte meg at det var på tide å prate sammen om hva vi har holdt på med i flere år. Jeg dro hjem til han og vi så tv og pratet natten lang og vi la oss og ting skjedde. Ble ikke den praten jeg hadde tenkt.

Dagene gikk og hørte ingenting fra han, og jeg sendte sms og spurte om han hadde planer og han brukte goood tid å svare og var opptatt så jeg har full forståelse for at han ville være med kompisene.
Sendte han melding dagen etter å skrev: Hvordan går det? Føler ting kanskje er litt rart nå. Eller er det bare meg? Hva tenker du om det som skjedde mellom oss? Jeg har alltid følt vi har hatt noe bra.

Han svarte: Hei :) Bare bra her, på vei tilbake til jobb nå. Der da?  Kanskje litt rart. Vi har jo hatt noe bra ja, men du må huske at jeg skal 2 år til utlandet, så er vel ikke så lurt at det blir altfor seriøst.
Jeg svarte: Regnet med du hadde reist ja :) For min del var ikke det for moro skyld det som skjedde. Har ikke glemt at du skal dit, men kan ikke tillate noe jeg har følt så mange år ikke blir sagt. Å at du reiser dit spiller ingen rolle for jeg blir her og du kommer tilbake igjen. :)
Det har gått over 1 døgn fra den meldingen og ingen svar.
Dette er den personen jeg kan se for meg alt i fremtiden sammen med, og ikke få svar eller respekt etter disse årene er sårende..

Skal jeg bare vente og gi han tid til å tenke seg om ?

Anonymkode: 2f250...500

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du har noen grunn til å føle deg brukt. Han var ikke interessert i noe mer, ser det ut som. Kanskje når han kommer tilbake. Han har jo ikke lovet deg noe uansett. 

Anonymkode: 8cdc4...27b

• Liker 5
Skrevet

Det virker som du har lurt deg selv ved å blande sammen dine forventninger og ønsker, med det han faktisk har sagt og lovet. Du dro hjem til ham, dere hadde sex, fint, men det er jo ikke et løfte om å være sammen. 

• Liker 7
Skrevet

Hvor langt unna studerer han ? 

Anonymkode: 04826...b57

Skrevet

Har han barn?

Anonymkode: de192...ded

Skrevet

Hvis du føler deg brukt så tror jeg det er fordi du har lagt mer i det, enn det har vært grunnlag for. På meg så virker det som om han har spilt med åpne kort hele veien. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, han har ingen barn og studerer ikke, men jobber.

Problemet mitt er at alt han har sagt og vist i alle disse årene viser seg å være falskt. 

Hadde han spilt med åpne kort hadde han sagt eller gitt uttrykk for at det var bare sex han ville ha. Og dessuten synes jeg det er rart at han ikke bare svarer meg og så kan vi finne ut av det sammen. TS 

Skrevet

Hva er det han har sagt og vist da?

Anonymkode: 9d0f9...bfa

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at alt han har sagt og vist i alle disse årene viser seg å være falskt. 

Hadde han spilt med åpne kort hadde han sagt eller gitt uttrykk for at det var bare sex han ville ha. Og dessuten synes jeg det er rart at han ikke bare svarer meg og så kan vi finne ut av det sammen. TS 

Hadde du likt han noe mindre da? 
Når man er usikker, så er det ofte et svar i seg selv.. Desverre. 
Heldigvis får du tid til å komme over han når han reiser. 

Anonymkode: 04826...b57

Skrevet

Hvilke kort er det som har vært skjult? Har han sagt noe i løpet av disse årene at han ønsker å være kjæreste med deg? Eller er det noe du har håpet og trodd? Har han sagt at han er glad i deg som noe mer enn en venn? 

Han svarte deg jo på meldingen din med at han syns det er lite lurt å gjøre noe seriøst ut av dere siden han skal til utlandet i to år. Så han har dessverre sagt nei til å være kjærester. Nå i hvert fall. Det kan hende han er interessert om to år, men det kan også hende at han møter noen andre i løpet av de to årene. Det kan hende at du møter en annen i løpet av de neste to årene.

Men, ut i fra det du skriver så syns jeg ikke at han har lurt deg. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han omtalt dere som kjærester? har han omtalt deg som jenta hans/dama hans? Har du møtt hans venner, evt familie? Eller har dere oftes møttes på hans premisser og når det har vært sex involvert?

Jeg synes du skal ringe han ts. Si rett ut hva du mener, og at du er skuffa og at du ikke ønsker videre kontakt hvis han bare har sett på dette som en måte å få intimitet på! Noen menn trenger å høre det!

Ikke skriv sms med smiley, blir irritert over damer som aldri tør å si ifra til mannen de holder på med. Gi f... i hva han synes om det når du sier ifra, om han synes du er drama etc, bare vær ekte og si det du føler! Det vil du vinne på i ettertid.

Anonymkode: bfd81...a65

Skrevet

Jeg skjønner det godt ts. Man skal ikke trenge p si at man er ekslusive kjærester hvis dere har sett hverandre regelmessig over flere år med intimitet og det hele. Som jeg skrev istad ville jeg ha ringt han og sagt det du føler. Hvis han da backer off, trekker du deg helt tilbake og sletter han ifra ditt liv. Da er han en feiging som leker med andres følelser, men han trenger å høre det!

Anonymkode: bfd81...a65

Gjest Minesveiper
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han svarte: Hei :) Bare bra her, på vei tilbake til jobb nå. Der da?  Kanskje litt rart. Vi har jo hatt noe bra ja, men du må huske at jeg skal 2 år til utlandet, så er vel ikke så lurt at det blir altfor seriøst.
Jeg svarte: Regnet med du hadde reist ja :) For min del var ikke det for moro skyld det som skjedde. Har ikke glemt at du skal dit, men kan ikke tillate noe jeg har følt så mange år ikke blir sagt. Å at du reiser dit spiller ingen rolle for jeg blir her og du kommer tilbake igjen. :)
Det har gått over 1 døgn fra den meldingen og ingen svar.
Dette er den personen jeg kan se for meg alt i fremtiden sammen med, og ikke få svar eller respekt etter disse årene er sårende..

Skal jeg bare vente og gi han tid til å tenke seg om ?

Slik jeg tolker innlegget ditt prøver han å avvise deg på en diskre måte her, men så svarer du med at du vil vente på han. 

Du presser han på en måte opp i et gjørne og det er nok ubehagelig for han. Hvis han er noe konfliktsky forklarer det hvorfor han ikke svarer på meldingen. 

Skrevet

TS, det er ingenting i historien din som indikerer at dere har vært noe annet enn venner med litt ekstra. Du sier det til og med selv: " I fjor høst hoppet vi til sengs etter en fest, men det ødela ingenting. Vi fortsatte som venner og har hatt kontakt." Ut fra historien du fortalte i begynnelsen av innlegget, ble jeg veldig overrasket over hvordan det utviklet seg. Enten er det noe du ikke klarer å formidle til oss, ellers tar du rett og slett bare feil i dine "analyser" av situasjonen.

Ikke vær stakkarslig og projiser dine følelser og problemstillinger over på ham. Ta litt ansvar for deg selv! Godta at man noen ganger ser forskjellig på en situasjon. Ikke legg din lykke i hendene på ham, og enda mindre din ulykke. Han har ikke gjort noe galt.

Og det at du begynner å sende ham en melding ut av det blå om at du har følelser for ham og vil vente på ham. Wow. Ikke bra.

Anonymkode: 410dd...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...