AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #1 Skrevet 10. oktober 2016 Noen som kan anbefale en god bok? Noe som kanskje ligner litt på tusen strålende soler? Og andre Anonymkode: 67ffe...afc
Gjest Catalina Culès Skrevet 10. oktober 2016 #2 Skrevet 10. oktober 2016 Boktyven. Saras nøkkel. Prinsesse sultanas kamp. Arabias døtre.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2016 #3 Skrevet 10. oktober 2016 Ønsker du å lese bøker basert på virkelige hendelser, så burde du kanskje lete etter biografier? Anonymkode: 05e40...316
Mari Y Skrevet 7. januar 2017 #4 Skrevet 7. januar 2017 'Den steinede kvinnen' av Freidoune Sahebjam. 'The basketball diaries' av Jim Carroll. 'The prince, the showgirl and me' og 'My week with Marilyn' av Colin Clark.
Mari Y Skrevet 7. januar 2017 #5 Skrevet 7. januar 2017 På 10.10.2016 den 22.58, Loki Laufeyson skrev: Boktyven. Saras nøkkel. Prinsesse sultanas kamp. Arabias døtre. Saras nøkkel er bare delvis inspirert av historiske hendelser(som opptellingen av jøder i Marseilles), og karakterene er diktet opp.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #6 Skrevet 7. januar 2017 Dette er mine favoritter Harry Potter og Den vises steiner Harry Potter og Gasskammeret Harry Potter og Fangen fra Alcatraz Harry Potter og Gullbegeret Harry Potter og Fønehårordenen Harry Potter og Prinsesse Slur på nye eventyr Harry Potter og Dødstoget Anonymkode: edc86...ead
Gjest MadameDeRosa Skrevet 7. januar 2017 #7 Skrevet 7. januar 2017 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er mine favoritter Harry Potter og Den vises steiner Harry Potter og Gasskammeret Harry Potter og Fangen fra Alcatraz Harry Potter og Gullbegeret Harry Potter og Fønehårordenen Harry Potter og Prinsesse Slur på nye eventyr Harry Potter og Dødstoget Anonymkode: edc86...ead Disse er vel ikke basert på virkeligheten? Min Kamp av Knausgård Anne Franks dagbok Bokhandleren i Kabul av Seierstad Kreta-døgn av Tove Nilsen Ikke uten min datter av Betty Mahmoody Shantaram av Gregory David Roberts So long, Marianne av Kari Hesthamar Jeg har et teppe i tusen farger av Ragde Endret 7. januar 2017 av MadameDeRosa
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #8 Skrevet 10. januar 2017 Hotel Rwanda av Paul Rusesabagina. Anonymkode: b759f...9ec
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2017 #9 Skrevet 10. januar 2017 "jeg er zlatan" - Zlatan ibrahimovic "på innsiden" - Eirik Jensen. "mot min vilje" - Per Sandberg. "Høyt og lavt" - Bjørn Kjos. "mammas svik" og "som avtalt med legen" "fredløs biker" og "blodig brorskap" - Per Asle Rustad. "Hold fast!" - Samuel Massie. "Den glemte soldat" - Guy Sajer. Anonymkode: a9de7...ad1
♥Missy♥ Skrevet 22. januar 2017 #10 Skrevet 22. januar 2017 "Idas dans" - Gunnhild Corven "Idas dans – en mors beretning. Boken er en biografi skrevet av Gunnhild Corwin, mor til dødssyke Ida, som lever i frykten om at kreften en dag skal ta knekken på datteren." "Før jeg dør" - Jenny Downham - "Tessa er nesten 17 år, og hun har bare noen måneder igjen å leve. Hun skriver ei liste over hva hun vil gjøre før hun dør." "Jeg hadde en gang en datter" - Bjørg Petrine Sørensen Johansen - "Forfatterens liv ble snudd på hodet den dagen hun fikk beskjed om at datteren var omkommet i en bilulykke, og at sønnen - som kjørte bilen - lå skadet på sykehus." "Life of Pi" - Yann Martel - "Etter det tragiske forliset til et lasteskip, seiler en enslig livbåt av sted på det endeløse Stillehavet." "3096 dager"- Natascha Kampusch - "Nå føler jeg meg sterk nok til å fortelle hele historien om kidnappingen.“
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 22. januar 2017 #11 Skrevet 22. januar 2017 Phoolan Devi - Jeg, Phoolan Devi Elizabeth Haich - Innvielse Wilbur Smith - Hapi, Elvegudinnen Liza Marklund - På Flukt Jean P. Sasson - Prinsessen Tahar Ben Jelloun - Dette blendende fravær av lys Primo Levi - Hvis dette er et menneske Max Manus - Det vil helst gå godt Agnar Mykle - Sangen om den røde rubin og Lasso rundt fru Luna Arthur Golden - Geisha
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2017 #12 Skrevet 22. januar 2017 Den brennende sengen. https://bokelskere.no/bok/den-brennende-sengen/97657/ Anonymkode: f7aad...299 1
mykemule Skrevet 22. januar 2017 #13 Skrevet 22. januar 2017 Har lest og likt flere av Jon Gangdals bøker.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #14 Skrevet 23. januar 2017 Eller man kan gå til en eller annen bokhandel på internett (for eksempel CDON, eller noe) og klikke på dokumentar, biografi eller slike ting.... Kanskje det dukker opp noen interessante bøker der... Anonymkode: 05e40...316
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 23. januar 2017 #15 Skrevet 23. januar 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller man kan gå til en eller annen bokhandel på internett (for eksempel CDON, eller noe) og klikke på dokumentar, biografi eller slike ting.... Kanskje det dukker opp noen interessante bøker der... Anonymkode: 05e40...316 God idè. Liker å lese biografier/memoirer selv, og sliter med å finne noen etter at bibliotekene spredte biografiene rundtom i hele faglitteraturen
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. januar 2017 #16 Skrevet 23. januar 2017 Kom på en til Englepappa - historien om Ylva og meg , en veldig fin og trist bok.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #17 Skrevet 26. januar 2017 Men mamma kom ikke hjem Anonymkode: 5b498...491
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #18 Skrevet 27. januar 2017 Til siste slutt – Jeg var Hitlers sekretær av Traudl Junge (det er denne boken filmen Der Untergang er basert på) Total Recall - Arnold Schwarzenegger. Selvbiografi, ble enormt positivt overrasket av denne. Burned alive - Souad. Om en kvinne fra midtøsten som blir satt fyr på da hun blir gravid utenfor ekteskapet. Det angår også deg - Herman Sachnowitz. Om en norsk jøde som blir sendt til Auschwitz. Failure is not an option - Gene Kranz. Fra mannen som var flight controller for de store måneutforskingsekspedisjonene på 60-tallet. Anonymkode: 30307...f1e
skruf Skrevet 27. januar 2017 #19 Skrevet 27. januar 2017 I tillegg til de som allerede er nevnt så er Regines Bok av Regine Stokke veldig bra. Regine Stokke fikk akutt myelogen leukemi i en alder av 17 år, og hun startet en blogg (face your fear) som boken er mye basert på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå