Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2004 #1 Skrevet 21. november 2004 Satt og surfet i sted, og plutselig kom det opp melding på skjermen hvor det bl. a sto "you`re in danger", og diverse info om hvordan alt man gjør på nett blir logget osv. Skjermspareren virker ikke, og det blir lagt til masse nye ikoner uten at jeg gjør noe som helst. Denne meldingen går ikke bort, og når jeg går inn på Internett kommer en liknende side opp som startside. Har prøvd å bytte startside, men det går ikke. Jeg har scannet flere ganger med Norton, men den klarer ikke å slette filer. Jeg vet ingenting om data og forstår ikke noe av dette. Jeg har selvfølgelig prøvd å slå av og på maskinen flere ganger, men uten nytte. Har noen en veldig enkel forklaring på hva jeg skal gjøre? Som sagt, jeg kan ikke data og er ganske hysterisk nå.
flopia Skrevet 21. november 2004 #2 Skrevet 21. november 2004 Huffda. Dette trenger ikke nødvendigvis være virus. Vil anbefale deg å laste ned dette programmet, og sette maskinen din på scanning Så blir den nok bedre skal du se. http://www.lavasoft.com/support/download/
Gjest kaffegjesten Skrevet 21. november 2004 #3 Skrevet 21. november 2004 Prøv denne også - tar mer enn Ad-ware. Det er Spy Sweeper. http://www.pcworld.com/downloads/file_desc...id,22934,00.asp
Gjest Anonymous Skrevet 21. november 2004 #4 Skrevet 21. november 2004 jeg har prøvd masse forskjellig nå i timesvis men ingenting hjelper...
Gjest Kaffegjesten Skrevet 21. november 2004 #5 Skrevet 21. november 2004 I denne linken fra Kvinneguiden, aktuell for bare dager siden står det også flere forslag - også om "stjålet" nettleser. Sjekk den "stjålet" PC-hjelp
Superlammet Skrevet 21. november 2004 #6 Skrevet 21. november 2004 Det høres litt ut som en .vbs-fil ellerno lignende.. den er harmløs men plagsom. Kjør det du kan av antispyware så blir det nok fint. Det hjelper ikke å starte maskina på nytt, eller endre side. Det du kan gjøre er å søke etter filer med likt navn som sida som kommer opp, men sannsynlig vis må du inn i regedit. Det anbefaler jeg deg ikke dersom du er nybegynner og ikke har peil..
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #7 Skrevet 22. november 2004 Ingen ting av programmer hjelper, og jeg forstår ingen ting av dette heller. Jeg har fått råd om å formatere harddisken, men jeg vet ikke hva det betyr og har ingen som kan komme og hjelpe meg. Hva gjør jeg da?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 22. november 2004 #8 Skrevet 22. november 2004 Det er da merkelig at ingen av de foreslåtte program virker. Er du sikker på at du har prøvd Ad-ware, Spy Sweeper, Spy Bot, HiJackThis og virusprogrammene dine? Har aldri vært borti at du ikke får vekk det du beskriver med disse program, men det kommer stadig noe nytt så.......... Formater harddisken er nok siste utvei. Da mister du ALT du har på C-driven, altså minst ALT som ligger på samme partisjon som operativsystemet(Win 98, Win XP e lign) ditt. Før du setter i gang med formatering sørg for at du har alle programmer klare for nyinstallering på CD, dessuten ta backup av det du vil ta vare på - mine dokumenter, bilder, mail osv. Så kan du sette i gang.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #9 Skrevet 22. november 2004 Jeg har lastet dem ned (tror jeg da, det kan jo være jeg har gjort noe galt), og de har scannet i flere timer og finner masse feil, tingen er bare den at de ikke greier å fjerne feilene. Det kan godt hende det er jeg som gjør noe feil altså, men... Hvordan formaterer jeg da? Og hvordan tar jeg backup?
Superlammet Skrevet 22. november 2004 #10 Skrevet 22. november 2004 Jeg har lastet dem ned (tror jeg da, det kan jo være jeg har gjort noe galt), og de har scannet i flere timer og finner masse feil, tingen er bare den at de ikke greier å fjerne feilene. Det kan godt hende det er jeg som gjør noe feil altså, men... Hvordan formaterer jeg da? Og hvordan tar jeg backup? Jeg tror jeg vet hva det er! Får du beskjed om at filene du prøver å fjerne er i bruk? For da må du avslutte dem i Task Manager. Da trytkker du ctrl+shift+esc. Under prossesser kan du da avslutte filene ved samme navn som de du finner i ad-aware f.eks. Håper dette funker!
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #11 Skrevet 23. november 2004 Nei, ingenting hjelper. Jeg vet ikke hvordan man formaterer og har egentlig ikke lyst til det heller. Jeg scanner flere ganger daglig, den sletter feilene og de kommer tilbake med en gang. Jeg prøvde det med å slette filene, til ingen nytte. Hva gjør jeg da? Jeg kjenner ingen som kan fikse det heller. Jeg ringte Telenors kundeservice, som ba meg laste ned SpyBot, som selvfølgelig ikke hjelper for fem øre. Har også prøvd alle de andre som er nevnt her.
Superlammet Skrevet 23. november 2004 #12 Skrevet 23. november 2004 Nei' date=' ingenting hjelper. Jeg vet ikke hvordan man formaterer og har egentlig ikke lyst til det heller. Jeg scanner flere ganger daglig, den sletter feilene og de kommer tilbake med en gang. Jeg prøvde det med å slette filene, til ingen nytte. Hva gjør jeg da? Jeg kjenner ingen som kan fikse det heller. Jeg ringte Telenors kundeservice, som ba meg laste ned SpyBot, som selvfølgelig ikke hjelper for fem øre. Har også prøvd alle de andre som er nevnt her.[/quote'] Hmm.. da må du inn i regedit og fjerne samtlige filer som har samme filnavn som de du sletter har.. dvs tilnærmet likt filnavn.. Det er en helvetes jobb og kan være vanskelig og farlig hvis du ikke vet hva du driver med.. Regedit gjør at du kan endre registeret på maskina di. Registeret er stedet maskina di leter frem informasjon om programmene du bruker bl.a..
Gjest kaffegjesten Skrevet 23. november 2004 #13 Skrevet 23. november 2004 Har svært dårlig erfaring med å la uerfarne/ukyndige gjøre noe etter å ha "funnet noe" regedit, selv med heftig telefonsupport. Plutselig glemmer de å opplyse deg om et punktum, mangler en bokstav osv. da er løpet kjørt. Det ender da som regel med at c-driven må formateres igjen. Svært få klarer å luke ut "det riktige" når de skal fjerne noe, dessverre................
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2004 #14 Skrevet 23. november 2004 Bruker du Win.XP? Har du forsøkt å gjennopprette maskinen til tiden før problemet oppstod? Kontrollpanel-System, og til skillearket Systemgjenoppretting. Om ingen ting annet virker kan det ikke skade å prøve dette.
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #15 Skrevet 23. november 2004 Deaktiver først systemgjenoppretting. Fila eler filene som starter djevelskapen har lagt seg inn der, slik at problemet kommer igjen sjøl om du klarer å slette dem. Start så PC'n i sikkermodus/safe mode. Dette gjør du ved å starte på nytt og holde nede F8 før windows starter. Du får spørsmål om du ønsker å kjøre i sikkermodus. Det vil du. Kjør viruskontroll, ad-aware, spybot og/eller andre ryddeprogrammer du måtte ha på PC'n. Slett infiserte filer Da bør alt være i orden igjen, og du kan restarte i vanlig modus. Når du vet at alt er som det skal kan du starte systemgjenopprettinga igjen, men husk å opprette et nytt gjenopprettingspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå