Gå til innhold

Klager hele tiden på konen, og betroelser om skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns bror og kone har lenge hatt ett trøblete ekteskap. De har tre små barn,- og hun Har slitt med psykiske problemer.

Vi er alle i slutten av 30 årene og har kjent hverandre over mange år. Til stadighet har svogeren min uttalt at min svigerinne ikke er den rette/ og at han ønsker å gå ifra henne. Første gang min mann hørte dette, var de fortsatt ikke gift, og hadde heller ikke barn sammen. Dette ble tatt opp dem imellom,- og den gang rådet min mann sin bror til å søke lykken et annet sted. Sett i etterpåklokskapens lys- så slet både jeg og min mann med å komme overens med henne,- og vi syntes hun var en "dramatisk" person. 

Men de ble etterhvert gift og fikk barn og ting har "gått seg til". Hun er nok ikke så enkel å være gift med eller som venninne,- men hun er tross alt svigerinnen min og jeg gjør mitt til at det skal fungere. Jeg tenker også at når han nå, har valgt å få barn med henne- og ingen kan si at han ikke visste hva han gikk til.  Jeg blir også forbannet, fordi han stadig bruker sin kones sykdom som en "unnskyldning" for alt som er "galt" , og i den forbindelse må mine svigerforeldre stadig hjelpe til. 

Nå går han rundt og sier at han ønsker skilsmisse -igjen- og min svigerinne er ikke klar over hva han sier til andre. Det er forferdelig på mange måter; hun sliter jo,-og dessuten er det små barn inne i bildet. 

Jeg hadde derfor en rimelig vond diskusjon med min mann; for nå synes jeg faktisk at han kunne satt sin bror litt på plass,- han valgte dette ekteskapet, han valgte å få barn med henne. Han visste inderlig vel hva han gikk inn i.. Mener faktisk da at han må "holde ut" for ungenes del. Hun er en veldig god mor, og når hun sliter med depresjoner så går dette ikke ut over ungene. Men hun er ikke i jobb (har aldri vært det). Og har fortsatt en litt spesiell personlighet.

dersom han går fra henne, vil hun fortsatt trenge støtte, og jeg kommer ikke til å velge hans side for å si det slik..

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget. Men andre som har vært bort i denne type problemstillinger? 

Synes det er så dårlig gjort av en voksen mann å stikke av,- om det nå ender opp med dette. Uansett han baksnakker kona på det groveste.. og hvem fortjener det?

hun er veldig til å "glatte over" legger ut masse hyggelige bilder på sosm.. 

huff- noen som har vært i en lignende situasjon ? Vet ikke lenger hva jeg skal si neste gang vi treffes.

Anonymkode: 94ad3...bcf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg det ikke er noen rette alternativer, men en rekke ulike feile. 

Du har nok rett i at han nok aldri burde giftet seg med henne. Han virker litt feig, slik du beskriver ham. 

Men er det riktig at fordi han gjorde én feil, skal fortsette å gjøre samme feilen? Lide under den resten av livet? 

Det første han bør gjøre er jo å være ærlig mot kona si. Hvis han bare snakker om problemer i ekteskapet med andre, løser det jo ingenting.

Hvis han snakker om det med henne vet hun i det minste hvor hun har ham. Det kan jo føre til endring. Ihvertfall vil hun være forberedt på at skilsmisse er et alternativ. 

Hun kan jo forstå alvoret, og forholdet mellom de kan bli bedre. 

Om det likevel går mot slutten av ekteskapet, er hun advart, i den grad det hjelper. 

Å holde sammen på grunn av barna fungerer sjeldent i lengden. Barna blir eldre og mer oppmerksom på at noe er galt. De kan få det mye bedre med skilte foreldre. 

Men det første du og din mann bør gjøre er å få ham til å snakke om dette med sin kone. Hun fortjener da såpass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...